De ce se lucrează ca în reluare pe Axa Iaşi-Suceava

sâmbătă, 20 iunie 2020, 01:50
2 MIN
 De ce se lucrează ca în reluare pe Axa Iaşi-Suceava

După mai multe luni în care utilajele au dispărut de pe primele două loturi ale Axei Iaşi-Suceava atribuite în judeţ, ieri, au fost semnalate „mişcări de trupe“ pe şantier. „Pe Axa 1, pe porţiunea de şantier din localităţile Horleşti, Movileni, Gropniţa, Focuri şi Coarnele Caprei, aproximativ 60 de kilometri, au fost realizate casetele de lărgire a drumului“, precizează un comunicat al Consiliului Judeţean. În localităţile Larga Jijia şi Mălăieşti se lucrează la modernizarea podurilor, adaugă sursa citată.

Consilierii judeţeni liberali au semnalat absenţa îndelungată a activităţii de modernizare a drumului. Vasile Cotiugă şi Romeo Vatră i-au reproşat preşedintelui CJ tergiversarea lucrărilor adjudecate la licitaţia de anul trecut de asocierea SC Alpenside SRL Bucureşti – SC General Trust Argeş SRL Piteşti.

„Chiar dacă suntem în anotimpul rece, se vor executa toate procedurile ce pot fi efectuate pe timp de iarnă, pentru a respecta termenele“, spunea Maricel Popa, şeful CJ, după atribuirea contractelor pe primele două loturi, cu şapte luni în urmă. De atunci însă a fost doar frezat stratul de suprafaţă, astfel că circulaţia pe DJ 282 a devenit o aventură pentru cei care se încumetă să meargă cu maşina spre Horleşti-Movileni şi mai departe. Firmele au luat avansul de 30 la sută, dar pentru asta trebuie să aibă lucrări în proporţie de 40 la sută in primul an. Ce lucrari se pot face rapid? Decapări, explică Romeo Vatră liniştea lăsată pe şantier. Maricel Popa ne-a declarat aseară că sunt mai multe echipe care lucrează pe anumite segmente. Ieri, 13 asemenea echipe lucrau la refacerea a două poduri, respectiv la stabilizarea straturilor de balast. Preşedintele CJ a dat vina pe vremea nefavorabilă pentru mersul greu al lucrărilor. 

Pe primul lot, Iaşi-Gropniţa, 29,6 km, lucrările costă 60,36 de milioane de lei, iar pe al doilea, Gropniţa-Belceşti, 22 km, 43,8 milioane de lei. În medie, două milioane de lei pe kilometru, a remarcat liderul grupului liberal din CJ. Altfel spus, prea puţin bani pentru ca lucrările să includă şi o intervenţie la fundaţia drumului, astfel că modernizarea va însemna doar refacerea carosabilului. Soarta celui de-al treilea lot, lung de 40,6 km, ar urma să se decidă în decurs de o lună, după ce rezultatul licitaţiei a fost contestat. Contractele pe fiecare lot prevăd un termen de execuţie de 24 luni, respectiv până la sfârşitul anului viitor, şi o garanţie a lucrărilor de 5 ani. Investiţia pe cele trei loturi se ridică la 180 de milioane de lei, sumă acoperită în mare parte din fonduri europene.

Comentarii