Detalii despre noua anchetă a DNA la Primărie. De ce nu au zburat dronele de Revelion

miercuri, 11 ianuarie 2023, 02:50
2 MIN
 Detalii despre noua anchetă a DNA la Primărie. De ce nu au zburat dronele de Revelion

Ofițerii anticorupție au confirmat ieri dezvăluirile din „Ziarul de Iași”: procurorii verifică modul în care Primăria a achiziționat servicii de organizare a Revelionului. 

Ancheta a fost deschisă de DNA, care a apelat la ofițeri DGA să preia de la municipalitate toate documentele aferente achiziției. În plus, procurorii au solicitat toate contractele încheiate în perioada 2020 – 2022 între Primărie și R&A Events SRL-D, firmă care s-a ocupat de organizarea Revelionului. Una dintre controverse, pe lângă suspiciunile unei licitații „cu dedicație”, a vizat neorganizarea unui spectacol cu drone și lasere, cu toate că condițiile din caietul de sarcini erau îndeplinite.

Potrivit DNA, verificările au fost declanșate în urma unei sesizări și vizează presupuse infracțiuni din sfera abuzului în serviciu. „Prestatorul ne-a anunțat în timp oportun, prin adresă scrisă, că spectacolul de lumini cu drone și lasare nu mai poate fi executat din cauza unor probleme tehnice și de logistică precum și din cauza prognozei meteo. Menționăm că suma din factură a fost diminuată cu contravaloarea spectacolului de lumini cu drone și lumini”, se arată în răspunsul primit ieri la redacție, semnat de primarul Mihai Chirica.

În context, amintim că ZDI a interpelat Primăria pe tema controversei spectacolului cu drone încă din ziua de 31 decembrie, dar purtătorul de cuvânt al municipalității Sebastian Buraga a refuzat timp de aproape 10 zile să ne ofere un răspuns. În ceea ce privește explicațiile Primăriei, de remarcat că, cel puțin în cazul condițiilor meteo, acestea erau îndeplinite la momentul în care ar fi trebuit să aibă loc spectacolul cu drone. În cazul „problemelor tehnice și de logistică”, municipalitatea nu a detaliat care au fost acestea.

Potrivit reprezentanților Primăriei, din valoarea totală a contractului, de peste 550.000 lei, a fost scăzută suma de circa 83.000 lei, fonduri care erau prevăzute pentru spectacolul cu drone. Așa cum ZDI relata la finalul anului trecut, procedura de achiziție a fost lansată foarte târziu (21 decembrie), iar firmele interesate au avut la dispoziție doar zilele de 22 și 23 decembrie pentru a pregăti oferta, întrucât termenul de depunere a fost 27 decembrie (ora 11:00), iar zilele de 24, 25 și 26 au fost nelucrătoare. Mai mult, caietul de sarcini a cuprins inclusiv numele artiștilor, iar unii dintre aceștia sunt colaboratori ai lui Radu Groza, cel care controlează firma care avea să câștige contractul.

Comentarii