Se caută un proiectant care să lărgească podul Cerna peste Bahlui

sâmbătă, 13 mai 2023, 01:50
2 MIN
 Se caută un proiectant care să lărgească podul Cerna peste Bahlui

Proiectul tehnic aferent refacerii podului Cerna ar urma să fie gata până la finalul anului. În acest sens, Primăria a lansat ieri licitaţia pentru contractarea unui proiectant, valoarea estimată a lucrării fiind de aproape 350.000 lei. 

Firmele interesate pot depune oferte până cel târziu pe 12 iunie. Podul Cerna traversează râul Bahlui şi are o lungime de aproape 72 metri, fiind la intersecţia str. Cerna, str. Sarmisegetuza şi bld. Alexandru cel Bun. Podul se află în exploatare de peste 50 de ani, în condiţiile în care a fost dat în folosinţă în anul 1970.

Potrivit caietului de sarcini, podul prezintă degradări semnificative la nivelul carosabilului, a structurii de rezistenţă şi la nivelul albiei şi malurilor. Principala noutate a viitoarei investiţii constă în faptul că partea carosabilă a podului va fi supralărgită la 4 benzi (câte 2 pe sens). Conform studiului de fezabilitate, aprobat la finalul anului trecut de către Consiliul Local, valoarea estimată a lucrărilor ajunge la circa 30 milioane lei.

După ce va fi gata şi proiectul tehnic de execuţie, Primăria va putea lansa licitaţia de lucrări.

„Prin documentaţie se propune o soluţie de lărgire a podului existent la 4 benzi (câte două benzi pe sens). Lărgirea se va face prin extinderea podului de o parte şi de alta, cu păstrarea axului existent al drumului. Astfel, se va crea un gabarit transversal de 14 metri pentru zona carosabilă (4 benzi de 3,5 m fiecare) şi două trotuare de 3 m fiecare”, se precizează în documentaţia tehnică.

O prevedere a acestei documentaţii este ca lucrările de realizare a infrastructurilor noi, precum şi montarea unor grinzi prefabricate, să fie executate fără închiderea circulaţiei pe pod.

„Pentru execuţia plăcii de suprabetonare şi a căii pe pod, traficul se va desfăşura cu restricţii pe jumătate de cale. Înainte de începerea lucrărilor de execuţie, este necesară relocarea utilităţilor”, a arătat proiectantul.

Potrivit proiectului, principalii indicatori tehnici ai investiţiei constau în: reparaţii şi extindere infrastructură, execuţie piloţi foraţi (40 de bucăţi), montarea de grinzi noi (28 de bucăţi), refacere cale pe pod (1.350 mp), reparaţii suprastructură existentă (800 mp), refacere structură rutieră pe rampe de acces (3.300 mp) şi refacere trotuare (1.000 mp). 

Comentarii