anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 17.08.2022

„Cenuşăreasa” litoralului românesc renaşte: oaze de verdeaţă la 100 metri de plajă

GALERIE
statiune venus (2)
  • statiune venus (2)
- +

Considerată mult timp o „cenuşăreasă” a litoralului român, staţiunea Venus are toate premisele să-şi recâştige faima în rândul turiştilor. În urmă cu câţiva ani, staţiunea din sudul litoralului părea abandonată, cu hoteluri părăsite şi lăsate în paragină, dar investiţiile din ultimii ani ale antreprenorilor în turism schimbă paradigma.

 

O problemă este că staţiunea încă suferă la nivel de infrastructură rutieră, în aşteptarea ca autorităţile (din Mangalia) să ţină pasul cu ritmul de dezvoltare al proiectelor private. Până atunci, Venus oferă din plin oaze de verdeaţă turiştilor, iar noile resorturi, redeschise după investiţii semnificative, dispun de toate facilităţile necesare petrecerii unui sejur peste aşteptări.

Pariul unui antreprenor: achiziţii de hoteluri în plină pandemie

Unul dintre investitorii din staţiunea Venus este antreprenorul Aurelian Marin, director general al Paradis Vacanţe de Vis, tour-operator care gestionează peste 10% din turiştii veniţi anual pe litoral. Acesta a achiziţionat în Venus două hoteluri în plină pandemie: Dana Holiday Club şi Dana Resort. După ce a investit în renovarea şi dotarea unităţilor, acum cele două resorturi sunt deschise turiştilor. Investiţiile s-au cifrat la câteva milioane de euro, inclusiv achiziţia propriu-zisă. Dana Holiday Club şi Dana Resort au o capacitate de cazare cumulată de peste 300 de camere. „În momentul de faţă suntem principalul tour-operator pentru litoralul românesc. Suntem unidirecţionali, nu facem nimic altceva în afară de litoralul în România. Avem contracte, pe parte de agenţie, cu majoritatea hotelurilor de pe litoral. Ca cifre relevante, aducem peste 150.000 de turişti în fiecare an la mare. Dacă ne raportăm la cifrele oficiale, care ne arată an de an în jur de 1.400.000 de turişti oficial sosiţi pe litoral, înseamnă că ne situăm undeva la peste 10% din totalul de turişti care astăzi sosesc oficial, fiscalizat, pe factură”, a spus Aurelian Marin.

Potrivit acestuia, în zona de business hotelier a intrat acum trei ani. „Întâmplător, am început acum trei ani prin închirierea hotelului Royal în Constanţa, o unitate cu 50 de camere. Este adevărat că sunt peste 10 ani de când cochetăm cu ideea de a intra în zona de business hotelier. Am purtat nenumărate negocieri şi discutii pentru preluarea sau cumpărarea unor hoteluri, din nu ştiu ce motive, ne-am oprit de fiecare dată. Motivul principal cred că era legat de faptul că majoritatea hotelurilor pe care la un moment dat ne-am dorit să le cumpărăm, de exemplu, erau hoteluri vechi, în paragină. Ar fi trebuit renovate şi cred că ne-a fost teamă să ne luăm un astfel de angajament de a luat un hotel de la zero şi de a aştepta doi-trei ani să renovăm, să îl punem în piaţă”, a mai spus Aurelian Marin.

În prezent, Paradis Hotels operează opt hoteluri pe litoral în Venus, Mamaia Nord, Mamaia, Mamaia Sat, Saturn şi Eforie Nord. Despre Venus, antreprenorul spune că, până în 2014, staţiunea era „cea mai slabă de pe tot litoralul, aproape complet abandonată, cu hoteluri în paragină, parţial funcţionale”. „ O dată cu complexul Mera, practic a fost o explozie, şi în acel moment cei care deja cumparaseră hotelurile au intrat într-o reabilitare rapidă cu ele, completă. Şi, în paralel, în 3-4 ani s-au vândut toate celelalte hoteluri de acolo şi s-au renovat”, a precizat Aurelian Marin. Chiar dacă investitorii au redeschis unităţile de cazare, autorităţile nu au ţinut pasul, din punct de vedere al infrastructurii rutiere.

„Este evident pentru toată lumea că Primăria nu are bani să reabiliteze această staţiune: este un oraş cu 40.000 de locuitori. Pentru celelalte staţiuni, în special Saturn şi Neptun, au fost proiecte pe fonduri europene şi staţiunile sunt reabilitate integral. Din informaţiile pe care le am, sunt cel puţin doi sau trei ani de când Primăria face eforturi să găsească bani. Şi ei îşi doresc să reabiliteze, mai ales că cele mai mari investiţii sunt aici, în Venus, în momentul de faţă, dintre toate staţiunile din sud şi practic toate hotelurile sunt renovate. După părerea mea, vor mai trece cel puţin doi ani până o să fie reabilitată. Şi da, este ultima staţiune care, într-adevăr din punct asta de vedere, arată rău”, a comentat Aurelian Marin.

Oaze de verdeaţă, la 100 metri de plajă

În schimb, staţiunea este plină de vegetaţie. Dana Resort este construită în jurul unei astfel de oaze de verdeaţă. Grădina care înconjoară unitatea de cazare are o suprafaţă de 15.000 mp, în care coexistă peste 200 de specii diferite de plante. Resortul are un corp principal şi mai multe vile în stil mediteranean. La Dana Holiday Club, aflat în apropierea Dana Resort, suprafaţa grădinii este de 11.000 mp. Ambele unităţi au piscine de mari dimensiuni, locuri de joacă pentru copii, restaurant sau baruri. Potrivit antreprenorului Aurelian Marin, zona de sud a litoralului este plină de verdeaţă şi este un loc în special pentru relaxare şi vacanţe liniştite, în timp ce zona de nord este un pol al distracţiei în cluburi şi pe plaje lărgite. Pe lângă cele opt hoteluri deţinute în staţiunile amintite, Paradis Hotels deţine şi parcul de aventură de la Neptun („Paradis Land”), cu 14 trasee prin copaci, circuite de tiroliane, escape room şi altele.

În ceea ce priveşte turiştii străini, Aurelian Marin spune că, în acest an, nu crede că vor fi mai mulţi de 30.000 de turişti (la jumătate faţă de perioada de înainte de pandemie), o cauză importantă în acest sens fiind lipsa zborurilor de tip charter.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Rivalităţi globale (II)

Lucian DÎRDALA

Rivalităţi globale (II)

Este mult mai greu să articulezi, astăzi, o doctrină a îngrădirii, când ţintele ei sunt regimuri cu care nu demult Occidentul stătea - iar în anumite domenii, încă mai stă - la aceeaşi masă, tratându-le drept actori legitimi.

opinii

Provincialismul trufaş al capitalei

Florin CÎNTIC

Provincialismul trufaş al capitalei

Într-una dintre postările sale educative de pe FB, Dan Alexe sublinia că toţi avem accent şi că cel valah, „dă Bucureshti”, e unul dintre cele mai caraghioase, graiul obişnuit al respectivilor aborigeni fiind şi plin de greşeli de acord. Căci a fi provincial nu e o chestiune de plasare geografică, ci de educaţie, nu?

Caua şi politicaua

Radu PĂRPĂUȚĂ

Caua şi politicaua

Jivină fantastică caua/ e rudă cu bau-baua/ şi politicaua:/ sperie copiii: ai!/ fac pipi în pat: vai!/ Şi vrabia-i pui,/ dar dracul ştie de când îi,/ zice o zicală/ naţională./ 

Valori, performanţe, creativitate (I): Alexandra Dăriescu

Alex VASILIU

Valori, performanţe, creativitate (I): Alexandra Dăriescu

Siguranţă, sensibilitate, putere de adaptare, vecinătate netulburată a maturităţii. Sunt impresiile stabile de care am avut parte la primele audiţii ale pianistei Alexandra Dăriescu.

pulspulspuls

Sângele de frate - Care-i treaba cu Muraru şi murăturile lui despre rotaţie?

Sângele de frate - Care-i treaba cu Muraru şi murăturile lui despre rotaţie?

Multă lume ne-a tot întrebat în ultimele zile cum se face de declaraţiile liderului liberal de la Iaşi, dipotatul Muraru, legate de rotaţia premierilor între PSD şi PNL, au fost aşa de preluate şi mediatizate de tătă presa naţională, asta în timp ce până atunci dipotatul şi-n limbă dacă stătea nu relata nimeni nimicuţa despre el. 

Caricatura zilei

Ambulanța

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.