Altă belea la Aeroport: centru de reparat avioane construit fără ieşire la pistă

marți, 22 octombrie 2019, 01:50
3 MIN
 Altă belea la Aeroport: centru de reparat avioane construit fără ieşire la pistă

În trei luni, băcăuanii de la Aerostar vor avea un centru de mentenanţă funcţional. Administraţia aerogării abia studiază ofertele pentru construirea unei platforme de staţionare şi a două căi de rulare pentru avioane. De la Consiliul Judeţean Iaşi, situaţia se vede în roz, dar, la Aerostar Bacău, îngrijorarea creşte: „Devenim neserioşi”.

 

Centrul destinat reparării avioa­nelor Boeing 737 şi Airbus 320 pe care Aerostar Bacău îl construieşte lângă Aeroportul Iaşi, investiţie de 10 milioane de euro, va fi gata în scurt timp. După eliberarea autorizaţiei de construire la sfârşitul lunii mai, şantierul s-a deschis la mijlocul lunii iunie. Raportul financiar semestrial prezentat de Aerostar pe data de 30 a aceleiaşi luni precizează că investiţia de la Iaşi este cea mai importantă din acest an şi că „ţinta de finalizare a construcţiei este până la încheierea lui 2019“.

Doar că avioanele nu vor avea pe unde să intre în hangar: licitaţia organizată de Aeroportul Iaşi pentru extinderea platformei de sta­ţionare a avioanelor până în dreptul Centrului de mentenanţă e încă în derulare.

Rezultatul unei întâlniri care a avut loc vineri între reprezentanţi ai Aerostar şi cei de la Aeroport este perceput diferit la Iaşi şi Bacău. Au fost trecute în revistă etapele şi stadiul procedurii de licitaţie, ne-a declarat laconic şeful Direcţiei Tehnice şi de Investiţii a CJ, Iogen Gînju, prin purtătorul de cuvânt al administraţiei judeţene.

În schimb, de la Aerostar, directorul general Grigore Filip ne-a declarat pe un ton apăsat: „Nu ne-am luat nicio marjă de întârziere. Am constatat că sunt întârzieri. Din punctul nostru de vedere, ar trebui să se finalizeze construcţia, să existe accesul la utilităţi, dar nu am luat în calcul o marjă de întârziere“.

Legat de pregătirile pentru in­trarea în funcţiune a Centrului de mentenanţă, directorul societăţii băcăuane a subliniat că „orice întârziere ne încurcă şi ne creează mari probleme. Avem oameni angajaţi din Iaşi, oamenii stau de doi ani la Aerostar şi învaţă meserie, am dat examene cu ei. Vă daţi seama cum e şi cu aceşti oameni, nu se mai întorc în Iaşi în ia­nuarie, ci se întorc cine ştie când. Devenim neserioşi“.

La licitaţia organizată pentru extinderea platformei au fost depuse patru oferte, din partea unor firme ieşene, cum e Eky-Sam, dar şi de către companii cunoscute din afara judeţului, precum Strabag şi Max Boegl. Procedura se află în faza de evaluare, termenul limită pentru desemnarea unui câştigător fiind începutul lunii ianuarie.

Scenariul de groază pentru administraţia Aeroportului este cel în care rezultatul ar fi contestat. Termenul de realizare a investiţiei – care încă aşteaptă finanţarea europeană (50 la sută, respectiv 26,7 milioane de lei) – este de 9 luni, respectiv 3 luni proiectare şi 6 luni execuţie. Aşadar, riscul ca investiţia băcăuanilor să rămână imobilizată câteva luni în câmp, fără cale de acces spre pistă, este foarte mare. 

Comentarii