Proiectanţii vor alege din două variante

Centura mică a orașului: iată traseul final, din zona Dacia până în Nicolina

vineri, 13 mai 2022, 02:00
3 MIN
 Centura mică a orașului: iată traseul final, din zona Dacia până în Nicolina

Proiectanţii au stabilit traseul final al drumului Uricani – Cicoarei, sector care va avea patru benzi, faţă de două cât are restul centurii Iaşului, şi care face parte din aşa-numita „centură uşoară”, sau „mică”, a Iaşului. Potrivit informaţiilor „Ziarului de Iaşi”, în cadrul studiului de fezabilitate au fost analizate două alternative de traseu. Una dintre acestea va fi aprobată în perioada următoare de autorităţi. Conform planşelor obţinute de ZDI, traseul are 8,1 km şi face legătura între sensul giratoriu de la Uricani cu şoseaua Nicolina, respectiv zona de lângă Crucea lui Ferentz. În Cicoarei, va fi realizată şi o penetraţie spre cartierul Dacia, iar viitorul pod peste Bahlui, finanţat în cadrul aceluiaşi proiect al centurii uşoare, va intersecta strada Strămoşilor în zona Bicaz. Când vom circula pe aici?

Sectorul de drum cuprins între Uricani (de la intersecţia cu varianta de trafic greu a Iaşului) şi până în Cicoarei va avea patru benzi de circulaţie. Acest tronson, de circa 5 km, este drum nou.

Click pe imagini pentru mărire

Sens giratoriu în Cicoarei

În Cicoarei va fi o intersecţie giratorie: o direcţie va fi spre Dacia (600 metri, inclusiv podul, traseu cu două benzi), iar altă direcţie spre Nicolina în condiţiile modernizării străzilor Cicoarei şi Arh. I. Berindei, artere care asigură legătura cu zona de lângă Crucea lui Ferentz. Cele două străzi care se suprapun cu traseul centurii îşi vor păstra actuala configuraţie, în contextul în care proprietăţile private de-a lungul acestora nu permit o supralărgire.

Click pe imagini pentru mărire

Cealaltă alternativă de traseu presupunea, după zona Cicoarei, ca drumul să se suprapună pe str. Alexandru Bărbat şi str. Sofia Nădejde, dar varianta ar fi avut o lungime mai mare şi ar fi fost necesare şi exproprieri.

Click pe imagine pentru mărire

În schimb, înainte de zona de case din Cicoarei, pe strada omonimă va fi realizată o intersecţie giratorie de unde se va desprine legătura spre Dacia, care va intersecta, în mai puţin de 100 metri, str. Alex. Bărbat. Traseul penetraţiei spre Dacia va continua prin zona de şes până pe str. Strămoşilor, de care va fi legat printr-un pod peste Bahlui. Podul se va afla pe direcţia actualei zone Bicaz din Dacia.

Licitaţia de execuţie, posibilă în anul 2023

În ceea ce priveşte licitaţia de execuţie a lucrărilor, un termen optimist pentru lansare este a doua parte a anului viitor, acest lucru în cazul în care vor fi asigurate fondurile necesare. Potrivit calendarului asumat de proiectantul lucrării, firma clujeană NV Construct, termenul pentru predarea şi avizarea proiectului pentru autorizarea execuţiei lucrărilor este ianuarie 2023, iar două luni mai târziu ar urma să fie finalizată documentaţia de atribuire a contractului. Până atunci, studiul de fezabilitate, cu alternativa de traseu amintită mai sus, urmează să fie aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP). Ulterior, până în noiembrie 2022, studiul va parcurge alte etape birocratice: avizare indicatori de Ministerul Transporturilor şi emiterea hotărârii de guvern pentru aprobarea investiţiei.

Click pe imagine pentru mărire

VEDEȚI PLANȘELE ÎN FORMAT PDF – AICI

Sectorul de drum Uricani – Cicoarei a fost inclus în PNRR, dar pe o listă de rezervă care nu garantează acces la finanţare. Acest tronson are ca scop şi o descongestionare a traficului pe drumul european, în condiţiile în care va asigura o conexiune directă între zona Metro şi unele cartiere periferice ale Iaşului.

Comentarii