anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 27.05.2022

Proiectanţii vor alege din două variante

Centura mică a orașului: iată traseul final, din zona Dacia până în Nicolina

GALERIE
centura-usoara-iasi-cicoarei-nicolina-giratoriu (1)
  • centura-usoara-iasi-cicoarei-nicolina-giratoriu (1)
- +

Proiectanţii au stabilit traseul final al drumului Uricani - Cicoarei, sector care va avea patru benzi, faţă de două cât are restul centurii Iaşului, şi care face parte din aşa-numita „centură uşoară”, sau „mică”, a Iaşului. Potrivit informaţiilor „Ziarului de Iaşi”, în cadrul studiului de fezabilitate au fost analizate două alternative de traseu. Una dintre acestea va fi aprobată în perioada următoare de autorităţi. Conform planşelor obţinute de ZDI, traseul are 8,1 km şi face legătura între sensul giratoriu de la Uricani cu şoseaua Nicolina, respectiv zona de lângă Crucea lui Ferentz. În Cicoarei, va fi realizată şi o penetraţie spre cartierul Dacia, iar viitorul pod peste Bahlui, finanţat în cadrul aceluiaşi proiect al centurii uşoare, va intersecta strada Strămoşilor în zona Bicaz. Când vom circula pe aici?

Sectorul de drum cuprins între Uricani (de la intersecţia cu varianta de trafic greu a Iaşului) şi până în Cicoarei va avea patru benzi de circulaţie. Acest tronson, de circa 5 km, este drum nou.

Click pe imagini pentru mărire

Sens giratoriu în Cicoarei

În Cicoarei va fi o intersecţie giratorie: o direcţie va fi spre Dacia (600 metri, inclusiv podul, traseu cu două benzi), iar altă direcţie spre Nicolina în condiţiile modernizării străzilor Cicoarei şi Arh. I. Berindei, artere care asigură legătura cu zona de lângă Crucea lui Ferentz. Cele două străzi care se suprapun cu traseul centurii îşi vor păstra actuala configuraţie, în contextul în care proprietăţile private de-a lungul acestora nu permit o supralărgire.

Click pe imagini pentru mărire

Cealaltă alternativă de traseu presupunea, după zona Cicoarei, ca drumul să se suprapună pe str. Alexandru Bărbat şi str. Sofia Nădejde, dar varianta ar fi avut o lungime mai mare şi ar fi fost necesare şi exproprieri.

Click pe imagine pentru mărire

În schimb, înainte de zona de case din Cicoarei, pe strada omonimă va fi realizată o intersecţie giratorie de unde se va desprine legătura spre Dacia, care va intersecta, în mai puţin de 100 metri, str. Alex. Bărbat. Traseul penetraţiei spre Dacia va continua prin zona de şes până pe str. Strămoşilor, de care va fi legat printr-un pod peste Bahlui. Podul se va afla pe direcţia actualei zone Bicaz din Dacia.

Licitaţia de execuţie, posibilă în anul 2023

În ceea ce priveşte licitaţia de execuţie a lucrărilor, un termen optimist pentru lansare este a doua parte a anului viitor, acest lucru în cazul în care vor fi asigurate fondurile necesare. Potrivit calendarului asumat de proiectantul lucrării, firma clujeană NV Construct, termenul pentru predarea şi avizarea proiectului pentru autorizarea execuţiei lucrărilor este ianuarie 2023, iar două luni mai târziu ar urma să fie finalizată documentaţia de atribuire a contractului. Până atunci, studiul de fezabilitate, cu alternativa de traseu amintită mai sus, urmează să fie aprobat în Consiliul Tehnico-Economic al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP). Ulterior, până în noiembrie 2022, studiul va parcurge alte etape birocratice: avizare indicatori de Ministerul Transporturilor şi emiterea hotărârii de guvern pentru aprobarea investiţiei.

Click pe imagine pentru mărire

VEDEȚI PLANȘELE ÎN FORMAT PDF - AICI

Sectorul de drum Uricani - Cicoarei a fost inclus în PNRR, dar pe o listă de rezervă care nu garantează acces la finanţare. Acest tronson are ca scop şi o descongestionare a traficului pe drumul european, în condiţiile în care va asigura o conexiune directă între zona Metro şi unele cartiere periferice ale Iaşului.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Toni HRIŢAC

Un concurs de arhitectură care poate da Iaşului o nouă clădire emblematică

Anunţul companiei Iulius apropie de sfârşit o dezbatere publică care în urmă cu trei ani a mobilizat societatea civilă ieşeană. Au fost douăsprezece ore de discuţii aprinse, marcate de suspiciune şi neîncredere. Este însă atributul unui oraş de valoare să scoată o asemenea soluţie după discuţii încinse.

opinii

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

dr. Eugen TÂRCOVEANU

IN MEMORIAM: Am pierdut un model - prof. dr. Victor Strat

Alături de alte mari personalităţi chirurgicale, profesorul Victor Strat se înscrie în galeria celor care au contribuit la progresul şi modernizarea chirurgiei din ţara noastră. Şcoala pe care a format-o îi este pe deplin recunoscătoare şi îi va păstra o vie amintire.

New York şi Alabama. Un circuit epic

Codrin Liviu CUȚITARU

New York şi Alabama. Un circuit epic

Prin povestirile lui, Capote a avut, în mod evident, o influenţă hotărâtoare asupra a ceea ce s-a numit proza minimalistă americană din ultima jumătate a secolului XX. Acest tip de epic se concentrează pe frânturi din existenţa imediată, pe care le explorează nesofisticat şi totuşi artistic. Viziunea naratorului minimalist e pragmatică, evitând, din start, construcţiile monumentale ale romanului tradiţional, căutarea adevărurilor majore ale lumii sau elucidarea codurilor absconse şi derutante din istorie.

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

George ŢURCĂNAŞU

Miticilectualii ca Alfred Bulai şi disursul discriminatoriu la adresa moldovenilor

Când ai într-o regiune devenită fundătură prin proiectarea şi construcţia statului naţional, respectiv o aglomeraţie urbană de 400-450 mii de locuitori, ce ar fi singura capabilă să gestioneze fluxuri importante la nivel regional şi să polarizeze cât de cât regiunea, atât cât să-i creeze o minimă stabilitate şi coeziune teritorială, nu o izolezi din cauză că nu i-ar fi Bucureştiului de folos nu ştiu ce autostradă, ci faci eforturi să o deschizi către lume.

pulspulspuls

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Agamiţii Dandanache de la Iaşi: o lungă şi tristă poveste de succes

Tare ne-am mai amuzat alaltăieri, stimaţi telespectatori, când l-am auzit pe fostul şef liberal nea Şică Orban dezvăluind boborului, la o emisiune teve şi oră de maximă audienţă, şi chiar de ziua lui, cum a trebuit el săracul să-i paraşuteze pe listele parlamentare liberale pe actualul premier Ciucă şi pe actualul menistru al Justiţiei Predoiu, totul la intervenţii din afara partidului (de la Cotroceni, adicătelea). 

Caricatura zilei

Băsescu a pocnit, de data asta, o mașină

Editia PDF

Bancul zilei

La farmacie: - Un prezervativ, va rog. - Doar unul? - Da. Incerc sa ma las.

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.