Dezbateri în CL – Râurile Nicolina şi Ciric vor fi îngropate, iar pe Bucium se vor îngusta benzile

vineri, 01 aprilie 2022, 02:01
3 MIN
 Dezbateri în CL – Râurile Nicolina şi Ciric vor fi îngropate, iar pe Bucium se vor îngusta benzile

Primarul spune că benzile de 3 metri sunt cele mai folosite în întreaga Europă, faţă 3,5 metri cum sunt pe Bucium. Un plan discutat cu Apele Române prevede îngroparea în subteran a trei râuri ce traversează oraşul. Ce dezbateri au mai fost ieri în Consiliul Local?

După discuţii cu cei de la Apele Române, primarul a anunţat în şedinţa de ieri a Consiliului Local că va fi plantată vegetaţie joasă pe partea superioară a digului, în contextul modernizării albiei Bahluiului. „Vom demara un plan de soluţii pentru râul Nicolina de la intrarea în municipiul Iaşi dinspre Hlincea până la confluenţa cu râul Bahlui, în care o parte a cursului râului Nicolina să fie trecut în subteran într-o casetă betonată şi tot spaţiul cuprins între şoseaua Nicolina şi până la albia Bahluiului să devină spaţiu verde”, a schiţat edilul viitorul acestui curs de apă.

Şi râul Vămăşoaia poate fi „împachetat” în mod similar şi, la fel, râul Ciric, între Veneţia şi Doi Băieţi.

Tot la capitolul „Ape”, primarul a vorbit de amenajarea unei delte experimentale, la confluenţa dintre Nicolina şi Bahlui, în spatele fostului Stadion Constructorul. „O deltă pe care să o lăsăm să se dezvolte natural, astfel încât toată populaţia de păsări care stau pe perioada iernii acolo să o retragem, să o împrejmuim, şi asta o s-o facem anul acesta”, a mai spus Mihai Chirica.

O alternativă la ruta pe şoseaua Bucium

Proiectul tehnic al şoselei Bucium este practic finalizat şi, a explicat primarul, ieri, în plenul şedinţei Consiliului Local, mai este o singură planşă de verificat – cea privind marcajul rutier. „Dar licitaţia o vom porni săptămâna viitoare, pentru că noi am cerut ca marcajul să fie făcut cu bandă de 3 m lăţime, aşa cum se poartă în toată Europa. Deocamdată, normativele din România prevăd ca la aceste străzi de categoria a doua lăţimea minimă a benzii să fie de 3,5 metri. Vom porni aşa şi, dacă între timp se va modifica normativul la 3 metri, vom avea posibilitatea să mai creăm o bandă. În orice caz, nu putem lăţi strada”, a subliniat primarul Chirica.

Trebuie precizat că şoseaua Bucium este de fapt DN 24, iar drumurile naţionale au benzi late de 3,5 metri.

„În 24 de luni vom termina Buciumul, nu neapărat pentru partea de trafic, dar pentru aspectul civilizat al acelei zone, plus trotuarele care lipsesc cu desăvârşire pe partea stângă în sensul de mers spre Bucium”, a adăugat edilul.

Primarul a amintit şi de aşternativa de la Plopii fără Soţ spre strada Trei Fântâni, pe străzile I.C. Constantineanu şi pe Grigore T. Popa. Prima este recepţionată, iar cea de a doua este la proiectare în acest moment şi ar putea fi modernizată în termen de doi ani.

Mihai Chirica a recunoscut că o parte din trafic va fi direcţionată spre strada Trei Fântâni, „care face parte în continuare din propunerile de modernizare ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere”. Dacă pe Drumul Hoţilor lucrurile au „îngheţat”, pe bd. Poitiers proiectarea ar putea fi gata luna aceasta.

PUZ-ul pentru cartierul de 200 de locuinţe din Bucium a rămas blocat în trafic

Discuţia a revenit odată cu dezbaterea proiectului de PUZ pentru cartierul de 200 de locuinţe pentru care s-a cerut de mai multe ori efectuarea şi refacerea studiului de trafic. Până acum, au fost făcute zece propuneri de descărcare a traficului pentru proiectul imobiliar respectiv. Până la urmă, acel proiect de hotărâre a fost retras de pe ordinea de zi, până la o dată când se va şti exact când vor fi finalizate lucrările de modernizare a şoselei Bucium sau ale celor două străzi menţionate, Constantineanu şi Popa.

Comentarii