Lansare de carte despre “Gândirea critică şi comportamentul social în adolescenţă”, la Librăria Universităţii „Cuza”

joi, 07 martie 2024, 02:50
1 MIN

Editura Universităţii “Alexandru Ioan Cuza” invită publicul larg luni, 11 martie, de la ora 14:30, la Librăria OREST TAFRALI (UAIC, corp A, parter), unde va avea loc lansarea volumului “Gândirea critică şi comportamentul social în adolescenţă. O perspectivă educaţională” de Gabriela-Monica Assante, recent apărut în colecţia “Ştiinţele educaţiei”.

Invitaţii acestui eveniment sunt prof.dr. Mariana Momanu, conf.dr. Ştefan Boncu (decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei), cu participarea Rectorului UAIC, prof.dr. Tudorel Toader, şi a directorului Editurii UAIC, prof.dr. Constantin Dram.

Astfel, lucrarea abordează problematica gândirii critice din perspectiva educaţională şi a relaţiei acesteia cu atitudini sociale ce ţin de implicarea civică a elevilor. “Prin analiza literaturii de specialitate şi prin intermediul cercetărilor întreprinse, autoarea aduce o contribuţie deopotrivă teoretică şi empirică în sfera gândirii şi a conştientizării critice, plecând de la experienţele cadrelor didactice, de la identificarea nevoilor sau a carenţelor elevilor, prin conturarea unor strategii educaţionale centrate pe dezvoltarea gândirii critice şi a comportamentului social”, au scris reprezentanţii Editurii pe reţeaua de socializare Facebook.

De asemenea, această lucrare evidenţiază importanţa includerii sferei afective în actul educaţional, în general, şi îndeosebi atunci când finalitatea acestuia este de a forma abilităţi sociale şi civice. Cartea se adresează atât preuniversitarilor, universitarilor, cât şi publicului larg, oferind o viziune asupra practicilor actuale, dar şi strategii clare ce pot fi utilizate în sala de clasă pentru dezvoltarea gândirii şi a conştientizării critice.