Prima bandă destinată numai transportului public va fi în Nicolina. Unde vor fi următoarele

marți, 06 august 2019, 01:49
3 MIN
 Prima bandă destinată numai transportului public va fi în Nicolina. Unde vor fi următoarele

Marcarea cu vopsea va începe în această lună. Pe această bandă vor mai avea acces taximetriştii.

Municipalitatea va demara în luna august amenajarea primei benzi unice pentru transportul public. Sectorul „atacat“ va fi în Nicolina pe tronsonul Selgros – Podu Roş, ulterior urmând a fi extins spre capăt CUG.

Banda unică, ce va fi pe traseul tramvaielor, va fi semnalizată doar cu vopsea, iar acces vor mai avea autobuzele şi taximetriştii. Viceprimarul Radu Botez a declarat ieri că banda unică va fi evidenţiată cu vopsea de culoare galbenă, iar poliţiştii locali vor veghea la respectarea noilor reguli de către şoferi.

Primăria vrea să sincronizeze darea în folosinţă a benzii unice cu finalizarea lucrărilor de asfaltare pe Aleea Tudor Neculai astfel încât şoferii să aibă o alternativă de circulaţie.

Potrivit lui Botez, pentru şoferii care vor veni dinspre Lunca Cetăţuii, ar urma să fie amenajată o parcare de tip „Park & Ride“ în capăt CUG pentru a încuraja şoferii să lase maşinile şi să-şi continue ulterior deplasarea cu mijloace de transport public.

„Banda unica pe Nicolina va fi gata până la începutul anului şcolar. Mai avem în vedere introducerea unei astfel de benzi pe sectorul capăt Canta – şos. Moara de Foc – Gară“, a declarat ieri viceprimarul Botez.

În paralel cu cele două iniţiative, alte benzi unice vor fi amenajate la Iaşi în urma proiectelor europene ce vor fi implementate în următoarea perioadă. Spre diferenţă de Nicolina şi Canta, celelalte benzi unice vor fi delimitate cu butoni stradali sau bolarzi.

Este vorba despre tronsoanele Bucşinescu – Calea Chişinăului, Iaşi – Dancu, Cinci Drumuri – str. Pădurii – str. Nicoriţă şi Piaţa Podu Roş – intersecţie cu bld. Primăverii. La toate aceste tronsoane de cale de rulare pentru tramvaie vor începe lucrările în acest an, primul tronson vizat pentru modernizare fiind cel din Tudor Vladimirescu.

Despre introducerea de benzi unice pe raza oraşului se discută de mai mulţi ani la Iaşi, dar, în acest moment, lucrurile au avansat destul de mult şi pare că vor depăşi etapa de idee sau proiect pe hârtie.

Acces interzis pe un tronson din Agatha Bârsescu

Alte măsuri de circulaţie recent adoptate la nivelul municipalităţii ţin de semnalizare rutieră: montarea unor piloni pentru restricţionarea parcării autoturismelor pe trotuar (de la intersecţia str. Spital Paşcanu – Moara de Vânt până la str. W. Mărăcineanu) şi amplasarea unui indicator rutier „Accesul interzis“ cu adiţionalul „Cu excepţia riveranilor“ pe str. Agatha Bârsescu pe segmentul de drum de la intersecţia str. A. Bârsescu – str. Maestru I. Baciu – str. Sf. Sava până la gangul pietonal care face legătura cu str. Costache Negri.

Deciziile privind amplasarea pilonilor şi a indicatorului rutier au fost adoptate la sfârşitul săptămânii trecute în cadrul Comisiei de circulaţie, for care a luat în dezbatere şi mai multe proiecte urbanistice.

Cele mai multe planuri urbanistice zonale au primit avizul de circulaţie: construirea unui bloc în Vişan, amplasarea unei spălătorii pe str. Sergent Grigore Ioan la intersecţia cu str. Lupiţei, construirea unui imobil de birouri pe str. Atelierului, amenajarea unei săli de sport la Şcoala „Ion Creangă“ din Păcurari, realizarea unui centru de oncologie pe str. Vasile Conta, construirea unui cămin studenţesc (Universitatea Tehnică) şi ridicarea unui bloc în zona Colina Însorită.

În schimb, alte proiecte urbanistice nu au primit avizul Comisiei pe fondul unor probleme ce ţin de parcări şi congestionarea traficului în lipsa unor soluţii de fluidizare. Astfel, Comisia a formulat recomandări în cazul unor proiecte din zone precum Sf. Andrei, Mitropolit Varlaam, Ipsilanti şi Bariera Veche.

Comentarii