De Business

Punem punctul pe știi

Protecţia Consumatorului a pus lacăt, temporar, pe magazinul Selgros Iaşi

marți, 30 ianuarie 2024, 10:41
4 MIN
 Protecţia Consumatorului a pus lacăt, temporar, pe magazinul Selgros Iaşi

Din cauza unor probleme grave de igienă şi vitrine frigorifice neconforme, inspectorii au decis închiderea spaţiului din Iaşi, aplicând şi o amendă în acest sens.

COMUNICAT OFICIAL ANPC: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a controlat, în 29.01.2024, întreg lanțul de 23 de magazine, din România, aparținând operatorului economic Selgros Cash&Carry SRL, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat până în acest moment, verificările aflându-se încă în derulare, următoarele sancțiuni:

  • amenzi contravenționale în valoare de circa 650.000 lei
  • 4 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ  45.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii pentru agregatele frigorifice din magazinul Selgros Oradea, până la remedierea deficiențelor
  • închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni a magazinului din municipiul Iași
  • propunerea închiderii temporare pentru o perioadă de 6 până la 12 luni, a magazinului Selgros Băneasa, din București
  • propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte 3 magazine.

” Am demarat o noua acțiune de verificare a marilor rețele comerciale.

Vom îndesi controalele și vom lua măsuri din ce în ce mai ferme, până vom avea pe piață aceeași calitate a produselor cu cele aflate pe rafturile magazinelor din vestul Europei.

Am mai spus: NU SUNTEM CONSUMATORI EUROPENI DE MÂNA A DOUA!” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.

 

Principalele nereguli constatate de comisarii ANPC sunt:

 

  • comercializarea unor legume și fructe deteriorate și care nu respectă indicațiile de calitate de pe etichetă (diferențe de calibru)
  • comercializarea unor produse preambalate care nu respectă cantitatea netă înscrisă pe eticheta de produs
  • neafișarea, în zona gastro, a listei ingredientelor, a valorii lor nutriționale, a alergenilor, a greutății produsului, a faptului că provin din produse congelate, acolo unde este cazul, și a aditivilor pe care produsele preparate în locație le conțin
  • comercializarea unor produse congelate cu acumulări masive de gheață și arsuri de congelare, astfel că se ridică suspiciunea rezonabilă de întrerupere a lanțului frigorific
  • nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor sau pentru produsele finite păstrate la masa caldă
  • condiții improprii de lucru în zona de carmangerie: camera tranșare și cea de depozitare cu tavane exfoliate de vopsea pe zone întinse, cu pete de mucegai, pereții murdari, cu rugină, plinte murdare cu acumulare de impurități
  • folosirea unor agregate frigorifice cu acumulare de praf, rugină și alte impuritati
  • comercializarea unor produse din carne cu acumulare de lichid in interiorul ambalajului
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj deteriorat și a unor ouă de consum cu coaja crăpată/spartă
  • folosirea unor pile pentru ascuțitul cuțitelor cu depuneri de rugină sau a unor cuțite neprofesionale
  • lipsa menționării compoziției fibroase tradusă în limba română, pentru produsele textile sau din piele
  • comercializarea produselor din pește și a peștelui proaspăt fără a fi acoperite de fulgi de gheață
  • depozitarea unor produse destinate neutralizării, în același spațiu cu produse conforme
  • igienizare necorespunzătoare, existența unor resturi de produse pe paviment, în spațiul comercial
  • ⁠lipsa unei evidențe privind producția de produse de patiserie coapte în unitate, care să permită stabilirea cantității coapte în ziua în curs
  • folosirea unor ⁠echipamente de coacere cu depuneri de rugină, resturi alimentare
  • depozitarea unor produse fără elemente de identificare caracterizare
  • lipsa unor cântare verificate metrologic în zona gastro
  • nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea unor produse în sistem multipack fără a se găsi în magazin produsul de referință, neprecizarea noului preț redus, în comparație cu cel vechi)
  • comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită.

Verificările continuă și vom reveni cu amănunte după ce acestea se vor fi încheiat.

TEXT INITIAL: Magazinul Selgros din Iaşi are lacătul pe uşă! Spaţiul comercial a fost închis, ieri seară, în urma unui control inopinat al inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor Iaşi, care a scos la iveală multe neconformităţi. Igiena necorespunzătoare şi calitatea vitrinelor frigorifice au fost problemele majore care au condus la sancţionarea şi închiderea magazinului.” Da, e închis. Ieri seară a fost închis. A fost o acţiune în toată ţara, s-au făcut verificări, iar în Iaşi s-a închis pentru condiţii de igienă şi vitrine care ar trebui schimbate. S-a decis închiderea spaţiului.”, a declarat pentru ZdI, directorul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor (CPC) Iaşi, Constantin Onofrei. Pe lângă decizia de închidere a magazinului, inspectorii au sancţionat Selgros şi cu o amendă în cuantum de 5.000 de lei.

Însă, in nici 24 de ore problemele se pare că au şi fost remediate, după cum au anunţat reprezentanţii spaţiului din Iaşi, care deja au solicitat redeschiderea magazinului. ”Am înţeles că au şi făcut o cerere pentru redeschidere. Au remediat tot ce era neconform şi urmează să meargă astăzi o echipă, să verifice dacă au îndeplinit măsurile”, a mai precizat directorul CPC Iaşi. “Momentan avem o problemă tehnică şi magazinul este închis, reveniţi mai târziu, nu ştiu exact când va fi remediată”, ne-au transmis angajaţii la numărul pus la dispoziţia clienţilor. Vom reveni!

Comentarii