Şedinţă extraordinară a Consiliul Local: şoseaua de centură

marți, 08 octombrie 2019, 01:50
2 MIN
 Şedinţă extraordinară a Consiliul Local: şoseaua de centură

Primarul Iaşului îşi asumă costul mutării stâlpilor şi conductelor de pe bd. Poitiers dacă un studiu de prefezabilitate pe care îl vor aproba consilierii locali va arăta că suma e suportbilă pentru bugetul local.

O întâlnire tehnică, menită să deblocheze proiectul construirii tronsonului 3 al Centurii ocolitoare a oraşului, a avut loc ieri după-amiază la Prefectură. Lucrurile păreau îngheţate de mai bine de o lună, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere acuzând Primăria Iaşi că nu-şi respectă un angajament luat cu zece ani în urmă, iar Municipalitatea ieşeană replicând pe subiectul lipsei de interes (comunicare) din partea CNAIR până acum, când licitaţia de atribuire a contractului de lucrări este în derulare. La întâlnirea de ieri au participat reprezentanţi de la vârful CNAIR, dar şi specialişti de la Regionala ieşeană de drumuri naţionale, de la E.On şi de la Apavital.

Subiectul a fost mutarea utilităţilor – stâlpi de curent electric, conducte de apă, canalizare, gaz etc. – pentru eliberarea celor aproximativ 20 de metri, cât înseamnă lăţimea celor şase benzi plus trotuare care vor înconjura oraşul pe la sud, de la intersecţia Rondului Vechi pe bd. Poitiers, apoi pe str. Trei Fântâni printr-un pasaj-nod cu şos. Bucium până la intersecţia cu DN 24 (şos. Iaşi-Tomeşti). La întâlnirea de ieri, prefectul Marian Şerbescu a mediat discuţiile, nelăsând loc niciunei acuze. „Nu căutăm vinovaţi, ci soluţii“, a subliniat el. Dezbaterile s-au întins pe durata a două ore şi s-au încheiat cu propunerea primarului Mihai Chirica de a convoca, săptămâna asta, o şedinţă extraordinară în Consiliul Local. Aleşii locali ar urma să aprobe realizarea unui studu de fezabilitate, care să stabilească ce fonduri implică mutarea utilităţilor.

Dacă suma va fi suportabilă, şi-o va asuma administraţia locală. Dacă costurile vor fi „cât proiectul“, atunci relocarea va fi preluată de CNAIR. În primul caz, lucrurile ar decurge mai repede, dar în al doilea totul se va prelungi cu câţiva ani: licitaţia aflată acum în derulare ar fi anulată, şi nu doar amânată în caz că Primăria ar putea să suporte cheltuielile, indicatorii tehnico-economici s-ar modifica, proiectul ar urma să fie refăcut etc. Practic, după finalizarea studiului Primăriei, adică la începutul anului viitor, vom afla şi care va fi parcursul acestui proiect. 

Comentarii