Cum negociau lăutarii filmările ilegale pe frumoasa scenă a Teatrului Naţional?

vineri, 27 ianuarie 2017, 03:00
3 MIN
 Cum negociau lăutarii filmările ilegale pe frumoasa scenă a Teatrului Naţional?

Culisele scandalului de la Teatru şi Operă, dezvăluite în şedinţa de stabilire a sancţiunilor pentru cei vinovaţi.

„Ziarul de Iaşi“ vă prezintă astăzi concluziile Comisiei de Etică şi Disciplină a Operei Naţionale Române din Iaşi cu privire la introducerea frauduloasă, pe seama unei reţele negre, a personalului administrativ ce lucrează la ambele instituţii de cultură, lăutari sau alte formaţii pe scena din Sala Mare a clădirii Teatrului Naţional.

Aceştia au terminat şedinţa începută miercuri seara târziu în noapte, şi au decis sancţionarea lui Aurel Bîzgu, identificat de către „Ziarul de Iaşi“ ca fiind membru sau implicat în ambele filmări de pe scena din Sala Mare, cu avertisment scris. Surse din Operă precizează că nu a existat un cadru legal care să permită sancţionarea mai mare a acestuia.

„Având în vedere prejudiciul de imagine pe care acesta l-a adus Operei Naţionale Române Iaşi ca urmare a faptelor şi declaraţiilor sale, care au generat articolele de presă apărute, Bîzgu Aurel a fost sancţiont cu avertisment scris. Opera va colabora cu Teatrul pentru ca astfel de evenimente care afectează imaginea celor două instituţii să nu mai apară“, a declarat Cosmin Marcovici, manager interimar.

Au intrat cu tot cu cameraman şi solistă

Ancheta comisiei din Operă a reliefat faptul că atât în decembrie, când formaţia Divers Band a filmat clipul lăutăresc, cât şi în iulie, când formaţia Royal Music Show, de care aparţine şi familia Bîzgu, a intrat şi filmat pe scena teatrului, scena se afla în folosinţa Teatrului Na­ţional Iaşi, care pregătea o serie de spectacole.

Membrii Comisiei insistă şi asupra faptului că implicaţi în această reţea ar fi pompieri, întreg dispozitivul de pompieri aflându-se sub gestiunea Teatrului, numindu-l explicit de mai multe ori pe Ilie Florea în documentele care au încheiat şedinţa.

Apar însă şi o serie de detalii cu privire la filmarea videoclipului Royal Music Show care nu erau cunoscute. Conform mărturiilor date în faţa Comisiei de către solistul vocal al formaţiei, acesta a venit în data de 10 iulie la sediul instituţiilor culturale, când Opera era, din iunie, în concediu de odihnă, exprimându-şi intenţia unor angajaţi întâlniţi acolo că vrea să filmeze în Sala Mare un videoclip.

Scăpat doar cu avertisment scris

„Solistul vocal a declarat că a solicitat ajutorul unui angajat la Teatrului Naţional, aflat la intrarea actorilor, în jurul orei 17. Salariatul teatrului a precizat că la acea oră nu este posibil, dar că îl poate ajuta dacă revine după ora 22“, au transmis, pentru „Ziarul de Iaşi“, reprezentanţii Operei.

Acesta ar fi intrat la ora 22 pe la intrarea actorilor însoţit de solista formaţiei şi un cameraman, fiind aşteptat de acelaşi angajat cu care au vorbit la ora 17.

„Cei trei au fost conduşi de un alt angajat al TNI pe scena sălii de spectacole. Acesta a aprins luminile din Sala Mare şi a facilitat efectuarea filmărilor dorite de formaţie. În această perioadă, soţii Aurel şi Anca Bîzgu, colaboratori la unele evenimente live ale formaţiei Royal Music Show şi salariaţi ai Operei, nu se aflau în Iaşi, fiind în municipiul Hunedoara, în calitate de colaboratori (instrumentişti) ai Teatrului Naţional de Operă şi Balet «Oleg Danovschi» Constanţa, care participa la festiva­lul de operă din Hunedoara“, au mai transmis reprezentanţii Operei.

În cazul celor de la Divers Band, membrii Comisiei au concluzionat că Aurel Bîzgu nu le-a facilitat accesul în clădire, ci că ar fi vinovat pompierul Ilie Flo­rea. Astfel, Bîzgu, singurul nume care leagă ambele videoclipuri identificate de către „Ziarul de Iaşi“ ca fiind filmate pe scena din sala mare a Teatrului Naţional, scapă doar cu o sancţiune şi invocând coincidenţe. Luni se va întruni şi o comisie similară la Teatru Naţional „Vasile Alecsandri“.

Comentarii