De Business

Punem punctul pe știi

O mare firmă din Iaşi se clatină serios

marți, 29 octombrie 2013, 02:50
3 MIN
 O mare firmă din Iaşi se clatină serios

Este vorba despre SC Construcţii Feroviare Moldova, firma se aflată în procedură se insolvenţă. Pe 21 noiembrie a fost convocată Adunarea Generală a Acţiunilor, în vederea aprobării planului de reorganizare şi a închiderii unor sedii.

 

O mare companie ieşeană din domeniul construcţiilor se clatină serios pe marginea prăpastiei. Administratorii SC Construcţii Feroviare Moldova  au trimis recent către Bursa de Valori Bucureşti raportul pe anul 2012, iar perspectivele financiare ale firmei nu sunt deloc favorabile continuării activităţii. În plus, pentru data de 21 noiembrie a fost convocată Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor, în vederea aprobării propunerii unui plan de reorganizare şi a închiderii unor sedii secundare ale companiei. Astfel, se urmăreşte închiderea sediului de pe bdul Poitiers nr 6 (Şantier utilaj Transport CF Iaşi), b-dul Alexandru cel Bun nr. 40, bl C12, parter, sediul din Leţcani , din Şoseaua Naţională 5, din str. Ştefan cel Mare nr. 279 Roman, Şantierul 64RK de la Gara Internaţională Nicolina şi din strada Ciprian Porumbescu nr. 21A Câmpulung Moldovenesc. „Este vorba despre nişte punte de lucru care nu ne mai foloseau, sunt excedentare, doar că trebuia să facem şi procedura aceasta obligatorie. În privinţa planului de reorganizare, încă se lucrează la el, nu am ce detalii să vă dau acum. Noi vrem să continuăm activitatea, asta e clar”, ne-a spus Paul Butnariu (FOTO), administrator special al firmei. Numai că, instituţia a terminat anul financiar 2012 a fost unul dezastruos pentru companie, care avea trecut în dreptul datoriilor peste 143 milioane lei. În acelaşi timp, potrvit raportului întocmit de administratorul special Paul Butnariu şi administratorul judiciar Eduard Pascal, ce deţine aceeaşi calitate şi pentru Fortus SA, cifra de afaceri a companiei a fost cu 56,85% mai mică decât în 2011, din cauza diminuării veniturilor din producţie şi din vânzarea mărfurilor. În fapt, compania a derulat afaceri în valoare de peste 4,9 milioane lei, însă a terminat anul cu o pierdere netă de aproximativ 15,9 milioane lei. „Întrucât valoarea creanţelor neîncasate cu vechime mai mari de doi ani este foarte mare, iar sumele neîncasate sunt din perioada 2000-2012, nu am putut identifica exact sumele care îndeplinesc condiţiile de presciere. În opinia noastră, cu excepţia eventualelor modificări care ar fi putut fi necesare în legătură cu paragrafele anterioare, situaţiile financiare prezintă cu fidelitate sub toate aspectele semnificative, poziţia financiară a SC Construcţii feroviare Moldova la 31 decembrie 2012, precum şi performanţa sa financiară, fluxurile de trezorerie pentru anul încheiat la această dată. Fără a modifica opinia noastră, dorim să atragem atenţia asupra următoarelor: obligaţiile la bugete şi fonduri sunt foarte mari, ele generază dobânzi şi penalităţi, creşterea gradului de îndatorare, capitaluri proprii negative, fenomene care pot conduce la imposibilitatea respectării principiului continuităţii activităţii”, se arată în concluziile unui audit efectuat de un auditor individual la finele anului trecut. Potrivit raportului administratorilor, pierderea de peste 15,8 milioane lei este datorată unui cumul de cheltuieli de circa cinci milioane lei format din „dobânzi şi penalităţi de orice fel”. În total, firma are de plătit majorări şi penalităţi în cuantum de 102,7 milioane lei, structura fiind compusă din dobânzi şi penalităţi la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, bugete locale sau penalităţi stabilite de Curtea de Conturi pentru unele lucrări executate. Perioada de rambursare a acestora este de peste 11.200 de zile, potrivit administratorilor. Firma SC CF Moldova, unde acţionar majoritar este statul, a intrat în insolvenţă pe 5 iulie anul trecut, când a şi fost numit administrator Eurobusiness LRJ IPRL, care până pe 21 noiembrie trebuie să întocmească un plan de reorganizare.

 

Comentarii