Chestionare de satisfactie pentru pacienti

miercuri, 13 martie 2002, 00:00
2 MIN
 Chestionare de satisfactie pentru pacienti

La Spitalul Municipal Roman a avut loc o sedinta in care conducerea institutiei a prezentat medicilor un Ordin comun al Casei Nationale de Asigurari si al Ministerului Sanatatii si Colegiului Medicilor, privind infiintarea nucleelor de calitate in unitatile spitalicesti. "Acest nucleu este format din patru medici cu atributiuni de control in ceea ce priveste tipul si numarul internarilor, calitatea serviciilor medicale sau modul de completare a fiselor medicale. Aceste controale trebuie sa se desfasoare cel putin de doua ori pe luna, in fiecare sectie, cu raportare lunara. Pe linga aceste controale, fiecare pacient va completa un chestionar de satisfactie anonim, pa baza caruia ne vom autoevalua activitatea. Se va introduce si fisa de circuit a pacientului, care este o radiografiere exacta a circuitului pacientului, de la intrarea in spital si pina la externare. Pacientii vor mai primi si o fisa de prezentare a spitalului, care va cuprinde istoricul spitalului si informatii utile. Chestionarul de satisfactie se distribuie deja si pot sa spun ca sintem primul spital din judet care aplica aceasta metodologie de lucru", a declarat medic Dan Arvatescu, directorul Spitalului. Primind chestionarul, pacientii vor trebui sa raspunda la mai multe intrebari legate de calitatea cazarii, mincarii, curateniei, timpul acordat de medicul de salon, calitatea ingrijirilor medicale sau modul in care se da medicatia. "Pe termen scurt se face o autoevaluare a activitatii, eficientizarea activitatii si modificarea comportamentului personalului medical fata de pacient. Pe termen mediu, se urmareste stabilirea si alinierea unor standarde nationale, iar pe termen lung, proiectarea unui sistem de management al calitatii si, de ce nu, plata in functie de gradul de satisfactie a pacientului", a precizat Dan Arvatescu. (Emilian PAL)

Comentarii