Platesti, zimbesti, cistigi

joi, 04 mai 2000, 23:00
3 MIN
 Platesti, zimbesti, cistigi

Centrul de Studii si Analize a realizat in perioada 25 aprilie – 4 mai a.c. un al doilea sondaj de opinie referitor la optiunile sucevenilor in privinta alegerii unui nou primar. Efectuat de aceasta data dupa lansarea campaniei electorale, pe care majoritatea candidatilor au inceput-o in forta, sondajul releva o mai buna orientare a publicului in ceea ce priveste persoana careia ii vor fi acordate voturile. Acest lucru se poate spune judecind dupa faptul ca din raspunsurile primite de la cele 400 de persoane chestionate, doar 49% nu au putut raspunde pe cine ar vota daca alegerile ar fi duminica. Mai putin incurajatoare este constatarea ca aproximativ 15% dintre aceste persoane adopta o atitudine pe cit de ferma, pe atit de negativista in privinta votului, raspunsul primit fiind "nu voi vota pe nimeni, lasati-ma in pace" sau "nici unul nu merita sa fie votat".
In sustinerea atitudinii mai sus-mentionate ar putea fi considerata si o constatare de teren. Persoane desemnate de ziarul "Monitorul de Suceava" au plasat in cutiile postale din doua cartiere ale orasului fluturasi prin care anuntau deschiderea unor noi puncte de preluare a anunturilor de mica publicitate. Cu acest prilej, unii cetateni care au crezut ca respectivii fluturasi sint electorali, ne-au transmis sa nu ne mai ostenim, ca oricum lumea nu este prea interesata sa mearga la vot. Si totusi, atentia a 51% dintre cei chestionati a fost atrasa de unul sau altul dintre candidati. Din nou, raspunsurile cele mai numeroase il indica pe Marian Ionescu, candidatul PDSR, drept favorit in cursa electorala, el fiind nominalizat de 35,8% dintre persoanele intervievate. S-ar putea spune ca cei care nu s-au lasat convinsi de succesul Lui Marian Ionescu din campania precedenta, au fost influentati totusi de numeroasele afise electorale lipite pe cutiile apartinind Romgaz de la intrarea scarilor de bloc. Aceasta, chiar daca perseverenta celor care le-au amplasat a fost urmata imediat de perseverenta celor care au incercat sa le dezlipeasca, insa fara succes. Imensele panouri cu poza candidatului amplasate pe citeva dintre blocurile considerate excelente locatii publicitare, fermitatea vocii sale in spotul prezentat la radio ar fi tot atitea motive pentru care campania sa sustinuta isi arata roadele. Al doilea in atentia publicului se pare ca ramine Florin Cerlinca, desemnat de ApR, candidat ale carui eforturi mediatice sint la fel de vizibile. Totodata, au avut efect, avind in vedere numarul mare de persoane care l-au nominalizat, respectiv 18,6%.
Prezentul sondaj nu indica vreo schimbare in ordinea pe care s-ar plasa candidatii in atentia publicului, indicind totusi o crestere a procentelor de care se bucura unii dintre ei. Astfel, Candidatul PD la functia de primar, Gheorghe Iacob, pentru care si-au exprimat preferinta 14,2% dintre cei chestionati isi mentine locul III in topul preferintelor, numarul de nominalizari in favoarea sa fiind in crestere. Acelasi lucru se observa si in cazul celorlalti trei candidati care au reusit sa atraga atentia electoratului: actualul primar, Constantin Sofroni (PNL) – 13,2%, Orest Onofrei (CDR) – 9,8%, Costica Dascaliuc (ANCD) – 5,9%. Pentru Constantin Sofroni isi manifesta adeziunea in special persoanele care locuiesc in zona centrala a Sucevei. In cazul sau, se pare ca eforturile Primariei de de a curata centrul orasului i-au impresionat pe concetatenii nostri. Batalia pentru cucerirea diferitelor zone ale municipiului interesante din punct de vedere al concentrarii unui numar mare de alegatori este un alt aspect de care candidatii desemnati se preocupa. Astfel, Florin Cerlinca obtine un numar mare de nominalizari in "George Enescu", Marian Ionescu in Burdujeni, iar Gheorghe Iacob in Obcini.
Despre Orest Onofrei s-ar putea spune ca a reusit sa transforme semnele de intrebare in raspunsuri, procentul celor care l-ar dori ca primar fiind acum cu 3% mai mare decit in momentul lansarii campaniei electorale. Afisele care prezenta publicului un mare si negru semn de intrebare au fost inlocuite cu chipul acestuia, pus in valoare de fondul galben al afiselor, multitudinea de buline galbene grupate in adevarate colaje au produs mai intii mare confuzie, dar au stirnit curiozitatea si l-au adus pe candidat in atentia alegatorilor. (M.S.)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii