Un pensionar ar putea revolutiona facturarea apei de catre RAJAC

marți, 15 aprilie 2008, 20:53
3 MIN
 Un pensionar ar putea revolutiona facturarea apei de catre RAJAC

Sefii RAJAC nu vor sub nici o forma sa incheie contracte individuale cu locatarii, nici chiar amenintati cu judecata. Sub paravanul unor articole de lege, reprezentantii regiei resping orice cerere venita acest sens. Un ultim exemplu il reprezinta un grup de locatari care locuiesc in blocul J3, pe strada Ion Creanga nr. 73. Presedintele Asociatiei de Proprietari "Ion Creanga", impreuna cu alti 15 locatari, a trimis o cerere catre RAJAC prin care cere facturarea individuala a consumului de apa rece.

Oamenii se pling de faptul ca, fiind facturati pe asociatie, risca sa ramina fara apa din cauza unor vecini rau-platnici. "Din cite stiu eu, nu se obisnuieste aceasta procedura, care nu ar mai aduce beneficii RAJAC. Nu consider ca exista mai multe avantaje, avind contracte colective la consumuri individuale contorizate", a declarat pensionarul Nicolae Mihu, presedintele Asociatiei de Proprietari "Ion Creanga".

Argumentele pro

Acesta s-a revoltat impotriva practicii de a factura la comun apa rece consumata, iar in cererea trimisa catre RAJAC a argumentat necesitatea facturarii individuale. "Consideram ca practicarea de contracte colective in aceste conditii este nu numai un abuz, profitindu-se de monopolul furnizarii apei, dar aduce RAJAC beneficii nejustificate pe seama buzunarelor membrilor asociatiei, locatarii suportind costuri suplimentare fata de valoarea apei consumate", se arata in cererea trimisa catre RAJAC.

Locatarii au argumentat ca toate consumurile locatarilor sint contorizate si ar fi normal ca facturarea sa fie facuta individual. In plus, oamenii sustin ca, pentru faptul ca RAJAC refuza acest mod de facturare, trebuie sa plateasca administratorul care sa efectueze platile catre regie, dar sa si suporte o serie de penalitati, in beneficiul unitatii, din cauza locatarilor care nu-si achita debitele.

"Furnizarea apei este oprita din cauza rau-platnicilor, ceea ce presupune platirea unei taxe importante pentru reinceperea furnizarii apei, tot in beneficiul RAJAC, pe linga neplacerile cauzate de lipsa apei. In ceea ce ne priveste, in ultimii ani am fost hartuiti de somatii si preavize de oprire a apei din cauza unui rau-platnic", au punctat locatarii blocului J3.

De asemenea, oamenii sint de parere ca rau-platnicii ar trebui actionati in judecata de catre furnizorul de apa, si nu de catre asociatia de proprietari. "RAJAC este singurul furnizor cu care asociatia noastra nu are contracte individuale, ceea ce inseamna ca RAJAC nu are temei legal pentru a impune asociatiilor de proprietari contracte colective la consumurile individuale contorizate", se mai arata in cererea trimisa catre regie.

Argumentele contra

De cealalta parte, oficialii RAJAC sustin ca, in problema facturarii individuale, au cerut lamuriri suplimentare de la Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC). Astfel, in raspunsul primit este specificat ca "solicitarile pentru trecerea la facturarea individuala in interiorul condominiilor excede legislatia in vigoare si nu poate crea nici un fel de obligatii sau raspunderi privind o astfel de implementare".

Concret, conform ANRSC, "facturarea consumurilor de apa trebuie sa se faca la nivelul asociatiilor de proprietari sau locatari". Desi se afla intr-o situatie similara cu cea a RAJAC, CET incheie totusi contracte individuale cu locatarii dintr-un condominiu. Ca atare, in caz de neplata a caldurii sau a apei calde furnizate, sint debransati doar locatarii rau-platnici.

"Nu este deloc usor, dar am cautat sa venim in ajutorul celorlalti locatari, care sint cu plata la zi", a declarat Didi Melinte, directorul CET Iasi. RAJAC pare sa nu doreasca insa acelasi lucru, pentru bun-platnici.

Comentarii