Soferii de la Rotrans si-au inchiriat autobuzele

marți, 08 august 2000, 23:00
2 MIN
 Soferii de la Rotrans si-au inchiriat autobuzele

In cursul acestei veri, societatea Rotrans Vaslui a intrat intr-un amplu proces de reorganizare. Incepind cu 10 iulie, in premiera in Romania, unitatea a inchiriat toate autobuzele soferilor care le-au condus pina la acea data. Inchirierea s-a facut in baza unui contract pe o perioada de trei ani, cu clauze precise, in care se mentioneaza obligatiile conducatorilor auto. Ei vor trebui sa respecte traseele existente si, prin rotatie, toti soferii vor prinde cite un traseu din toate cele care le efectua Rotrans inainte de reorganizare. In privinta mijloacelor de transport, noii "patroni" constituiti in asociatii familiale sau societati, au obligatia sa intretina autobuzele si sa le exploateze in conditii corespunzatoare. Reparatiile se executa de regula la autobaza si ca o conditie foarte importanta, mijloacele de transport vor fi supuse periodic inspectiilor tehnice tot in cadrul societatii. Daca autobuzul nu corespunde, acesta va fi tras pe dreapta pentru a nu pune in pericol siguranta calatorilor.
Ioan Acatrinei, directorul SC Rotrans SA Vaslui ne-a declarat ca, prin aceasta reorganizare, publicul calator va avea de cistigat: "Cu siguranta, exista foarte multe avantaje. Va fi un interes total din partea conducatorilor auto in ceea ce priveste deservirea populatiei si vor respecta intocmai graficul de transport. Dat fiind elasticitatea sistemului, vor disparea si transportatorii pirati particulari care nu poseda licenta de transport si executie. Conducatorii auto deja si-au facut o comisie tehnica proprie pentru supravegherea curselor. Daca unul din ei refuza sa mearga pe un traseu din diverse motive care nu sint justificate, atunci persoana respectiva va plati motorina, iar cel care va face cursa va avea de cistigat."
Rotrans a inchiriat 26 de autobuze, unii soferi luind in chirie si cite doua sau trei mijloace de transport. Societatea a ramas doar cu patru autobuze si doua microbuze cu care face curse speciale, fara a incurca pe cei care au inchiriat mijloacele de transport in comun. In plus, Rotrans a ramas si cu Autogara, unde mai lucreaza 15 angajati.
Constantin Pricop, unul din soferii care a inchiriat un autobuz de la Rotrans, ne-a declarat ca, dupa aproape o luna de munca, se pare ca nu prea este rentabil pentru el: "Sint efectiv pe linia de plutire. Mult mai bine era cind eram angajati ai Rotrans-ului. Aveam un salariu pe care il luam la timp. Acum, daca sint calatoi, rezistam, daca nu, murim de foame. Sint trasee rentabile, dar foarte multe sint nerentabile. Ne termina si piratii care ne fura efectiv calatorii chiar din fata noastra. Ei lucreaza la pretul biletelor noastre, numai ca ei nu platesc impozite sau chirie cum este in cazul nostru. Cei mai multi se afla pe traseul Gircenilor si cel al Osestilor." (Theodor ISTRATE)

Comentarii