Turnul Eiffel vopsit de un botosanean

luni, 01 martie 2010, 22:36
3 MIN
 Turnul Eiffel vopsit de un botosanean

Anul trecut, el a fost selectat de o firma din Iasi sa participe la revopsirea Turnului Eiffel, o operatiune care se deruleaza o data la sapte ani. In fapt, face parte dintr-o echipa multinationala formata din 15 romani, doi portughezi, patru greci si doi francezi.

"Inca din timpul facultatii am simtit ca mecanica nu este pentru mine. In schimb, m-am simtit atras de alpinismul utilitar si am zis sa-mi incerc norocul. Mi-am facut o firma si am inceput sa lucrez la termoizolat blocuri. Asa ca, atunci cand m-a sunat fostul coleg de facultate din Iasi sa fac parte din echipa de revopsire, nu am mai stat pe ganduri", s-a destainuit Florin Vieriu.

In ciuda muncii pe care o depune, Florin Vieriu spune ca nu castiga cine stie ce. "Este riscant, insa banii pe care ii primim ii puteam castiga si in tara. Am ales sa vin in Franta mai mult pentru prestigiu", spune botosaneanul. Obisnuit sa traiasca intre cer si pamant, el spera sa ajunga sa urce si pe alte cladiri din lume. "Aici in Franta am renovat si o scoala de langa Paris, dar visul meu este sa urc pe Burj Dubai si, de ce nu, pe Opera din Sidney", spune Florin Vieru.

Botosaneanul spune ca tot timpul se gandeste la familia ramasa in tara, fiind casatorit de aproape doi ani si tatal unei fetite. El sustine ca s-a obisnuit cu inaltimile si, desi este constient ca are o meserie riscanta, nimic nu-l va face sa renunte la alpinismul utilitar.

Opt ore de munca la inaltime

Lucrarile de revopsire au demarat in aprilie 2009, Turnul Eiffel urmand sa fie acoperit cu o vopsea ecologica de culoarea bronzului. Startul s-a dat din varfului turnului, echipele urmand sa coboare pe cei patru piloni de sustinere. Echipele au trecut de a doua platforma si coboara acum spre baza, insa, din cauza vremii nefavorabile, sunt inregistrate mici intarzieri fata de calendarul initial.

Aparent, pare ceva simplu, insa desfasurarea de forte este impresionanta. Pentru efectuarea operatiunii este nevoie de 50 de kilometri de corzi de siguranta, peste 60 de tone de vopsea, doua hectare de plase de protectie, 1.500 de pensule si 5.000 de discuri abrazive.

"Urcam dimineata la ora 8 si se munceste pana la 12, cand avem pauza de o ora pentru masa si odihna. Dupa asta, urmeaza un nou tur de forta de patru ore", spune Florin Vieriu. Intreaga suprafata care trebuie vopsita masoara 250.000 de metri patrati, adica echivalentul a 45 de stadioane de fotbal, iar operatiunea se desfasoara manual.

Fiecare alpinist are 10 kilograme de echipament

Turistii care urca in Turn ii privesc cu stupefactie, cei mai multi fiind surprinsi de agilitatea de care dau dovada. Uimirea e cu atat mai mare cu cat alpinistii utilitari trebuie sa faca fata si echipamentului de protectie care cantareste aproape 10 kilograme – hamuri, coboratoare, blocatoare, corzi statice, carabiniere de otel, cordeline, banca de lucru, casti si salopete. "Deranjul" cel mai mare e reprezentat de vreo componenta scapata pe jos, o cutie de vopsea cazuta pe cupola unei limuzine sau cativa stropi ajunsi pe hainele turistilor. In schimb, tehnica nu e supersofisticata, ci seamana oarecum cu cea de la inceputul secolului al XIX-lea – curatarea zonelor corodate, grunduire si vopsire. Ce se cere este insa migala.

Lucrarile sunt efectuate in colaborare cu o societate din Grecia, care a castigat licitatia si este antreprenorul general.

Ridicat in perioada 1887-1889, Turnul Eiffel a fost pana in 1929 cea mai inalta cladire din lume si reprezinta unul dintre cele mai importante obiective turistice din Franta. Doar in 2009 peste sapte milioane de turisti au vizitat gigantul de otel. Turnul Eiffel masoara 324 de metri si cuprinde 18.038 de piese de otel, unite cu doua milioane si jumatate de nituri.

 

Sursa: Monitorul de Botosani

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii