Alte 40 de autobuze second-hand, posibil fără aer condiţionat, vor circula în Iaşi

vineri, 09 august 2013, 01:50
3 MIN
 Alte 40 de autobuze second-hand, posibil fără aer condiţionat, vor circula în Iaşi

Primăria vrea să achiziţioneze 40 de autobuze second hand. Pot avea aer condiţionat numai la şofer. Chiar dacă s-ar găsi o firmă care să aducă maşini dotate şi cu aer condiţionat pentru pasageri, nu ar primi pentru această facilitate decât 5% din punctaj. Anul trecut, licitaţia a fost câştigată de o firmă-paravan pentru patronul Unistil care este cumătru cu viceprimarul Mihai Chirica.

Primăria umple oraşul de autobuze second hand. La mai puţin de un an de când au apărut în oraş ultimele 20 de maşini rulate, municipalitatea mai achiziţionează 40 de autobuze second hand. Costul acestora este de 3,3 milioane de lei, fără TVA. O singură maşină porneşte de la un preţ de 19.000 de euro, fără TVA, sumele provenind din bugetul propriu al Primăriei. Licitaţia în acest sens va avea loc pe data de 26 septembrie.
Cerinţele pentru cele 40 de autobuze sunt trase la indigo faţă de cele ale ultimei achiziţii. Maşinile albe cu dungi albastre au fost cumpărate anul trecut la suprapreţ şi aduse în Iaşi de o firmă paravan în spatele căreia se afla patronul companiei Unistil, Vasile Puşcaşu. Societatea Transaccept din Bârlad a obţinut atunci contractul de 1,5 milioane de lei deşi avea sediul într-un apartament şi nu avea cifră de afaceri. Plus că autobuzele aduse la Iaşi nu erau dotate cu instalaţii de aer condiţionat, aşa cum era specificat în caietul de sarcini.

Tomorug va face din nou cărţile

Noua achiziţie prevede ca cele 40 de maşini să fie de an de fabricaţie de minim 1998, să aibă un motor turbo diesel, servodirecţie şi o putere de minim 267 CP. Autobuzele vor avea o capacitate de 80 de persoane şi trebuie să fie dotate cu instalaţii de încălzire pentru compartimentul pasagerilor, cu aer cald ventilat sau cu minim trei calorifere. Instalaţia de aer condiţionat este o condiţie obligatorie şi în acest caz, cu precizarea că trebuie să existe „minim în cabina şoferului“.

De altfel, instalaţia va fi criteriul de departajare între firmele care se prezintă la licitaţie. Preţul cel mai mic al ofertelor va conta în proporţie de 95%, restul fiind rezervate pentru existenţa instalaţiei de aer condiţionat şi în salonul pasagerilor. Primăria acceptă maxim două mărci sau tipuri de autobuze. „Va fi desemnată câştigătoare oferta care obţine punctajul maxim, aplicând criteriul de evaluare menţionat. Oferta financiară va conţine preţul unitar/marcă şi tip, precum şi valoarea totală. Valoarea ofertei va fi exprimată în lei şi va cuprinde toate cheltuielile şi taxele plătite sau plătibile, ocazionate de livrarea produselor la achizitor“, solicită Primăria. Licitaţia va fi coodonată de o comisia de evaluare a ofertelor înfiinţată la nivelul municipalităţii. Preşedintele acesteia este Dumitru Tomorug, directorul tehnic al Primăriei, acelaşi care a supervizat şi licitaţia de anul trecut. După semnarea contractului, firma este obligată să aducă maşinile într-un termen de 30 de zile. Maşinile vor fi introduse pe traseele în care vor începe lucrări de modernizare a liniilor de tramvai. Un astfel de şantier va fi deschis în zona Piaţa Nicolina, Calea Chişinăului, zona Industrială până în staţia Doi Băieţi.

Comentarii