Angajament al constructorului:

Noua pistă de la Aeroportul Iaşi, gata de Ziua Naţională anul acesta

miercuri, 12 februarie 2014, 18:37
2 MIN
 Noua pistă de la Aeroportul Iaşi, gata de Ziua Naţională anul acesta

Graficul de lucrări a fost devansat cu şapte luni: de la 1 iulie 2015 la 30 noiembrie a.c.

Noua pistă a Aeroportului va deveni funcţională de Ziua Naţională. Compania Max Boegl, antreprenorul general al lucrărilor, a prezentat conducerii Aeroportului un nou grafic de lucrări. Conform acestuia, termenul de finalizare a lucrărilor a fost devansat cu şapte luni, faţă de termenul stabilit iniţial, de 10 iulie 2015. Astfel, începând cu data de 20 august se vor putea efectua zboruri de pe noua pistă, pe o lungime de 1.800 de metri. Întreaga pistă, cu o lungime de 2.400 de metri, va fi terminată pe 30 noiembri a.c. „Lucrările la pistă au reînceput. De luni se fac operaţiunile de deszăpezire. Am văzut că au început să aducă şi echipamente pentru lucrul pe timp de noapte. Se va lucra şi în trei schimburi, şi noaptea, şi între avioane, în măsura în care traficul o permite. Vine utilajul după o decolare, lucrează, pleacă înainte de următoarea aterizare. Pe noi nu poate decât să ne bucure hotărârea constructorului de a finaliza mai repede lucrările. Este în beneficiul nostru direct”, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea. Conform precizărilor acestuia, în situaţia în care noul grafic de lucrări nu va putea fi respectat, constructorul nu va fi obligat la plata de penalizări, câtă vreme se încadrează în termenul stabilit prin contract.

Noua pistă a Aeroportului va costa 139 milioane lei, lucrările fiind efectuate de asocierea formată din firmele Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Grup. Pista va avea 2.400 de metri lungime, faţă de 1.800 de metri cât are pista actuală, o lăţime de 60 de metri şi o capacitate portantă triplă faţă de pista pe care se aterizează acum. Noua pistă va permite inclusiv aterizarea avioanelor de tip Boeing 767-300, cu o anvergură a aripilor de 47,6 metri şi o capacitate standard de 269 de locuri. „Lucrările de terasamente, care sunt cele mai ample, dar şi cele mai prost plătite, sunt practic încheiate. Alte lucrări, cum sunt cele de asfaltare sunt scumpe, dar merg repede. Suntem încrezători că firma se va ţine de cuvânt”, a spus Bodea.

Comentarii