Deşi autorităţile ar trebui să determine un trend exact invers

Tot mai puţini ieşeni merg cu RATP-ul. Numărul călătoriilor a scăzut cu 100.000

miercuri, 15 aprilie 2015, 02:01
2 MIN
 Tot mai puţini ieşeni merg cu RATP-ul. Numărul călătoriilor a scăzut cu 100.000

Numai într-un an, numărul călătoriilor s-a diminuat cu 100.000. În ce stadiu sunt negocierile cu noua firmă care ar putea oferi bilete prin mesaj SMS la Iaşi.

Potrivit celei mai recente centralizări, regia de transport public a înregistrat anul trecut mai puţine călătorii decât în anul 2013. Potrivit oficialilor RATP, numărul total estimat ajunge la 50.358.000 de călătorii, cu aproximativ 100.000 de călătorii mai puţin decât în anul precedent. Din datele oferite de RATP rezultă că, zilnic, se înregistrează aproximativ 140.000 de călătorii.

„Numărul de călătorii exprimat cuprinde numărul de bilete vândute, numărul de abonamente şi permisele eliberate. De exemplu, la un permis eliberat pe o linie se calculeză 60 de călătorii pe lună, respectiv două călătorii în fiecare zi. La un abonament pe mai multe linii, numărul ajunge la 180 de călătorii pe lună“, a declarat purtătorul de cuvânt al RATP, Adrian Mihai.

În 2014, regia a avut la dispoziţie 172 de mijloace de transport (67 tramvaie, 87 de autobuze şi 18 microbuze) care au circulat pe 20 de trasee. Datele RATP mai arată că numărul de kilometri parcurşi de mijloacele de transport a scăzut de la 12,2 milioane km la 11,9 milioane km, din care 2,8 milioane km au fost parcurşi de tramvaie. „Numărul este mai mic decât cel aferent anului 2013 din cauza lucrărilor de modernizare la linia de tramvai Nicolae Iorga – Ţesătura – Baza 3 – Tepro – Doi Băieţi“, au explicat oficialii RATP.

Anul trecut, veniturile regiei s-au cifrat la 84,9 milioane lei, aproape jumătate din această sumă provenind din vânzarea de bilete. O sursă importantă de venituri pentru RATP a fost serviciul de plată prin SMS a tichetelor de călătorie, în contextul în care ieşenii au achiziţionat prin această metodă aproape 330.000 de bilete sau abonamente, de şase ori mai mult decât în 2013. În schimb, serviciul a fost suspendat la începutul lunii februarie 2015, după ce compania care a intermediat relaţia dintre RATP şi operatorii de telefonie mobilă nu şi-a onorat o parte din plăţi. RATP a dat în judecată firma şi a obţinut în instanţă o sumă de peste 70.000 euro.

„În prezent, ne aflăm în negocieri cu o altă companie, nu sunt foarte multe firme care pot furniza un astfel de serviciu“, a menţionat Adrian Mihai. Potrivit acestuia, compania a solicitat un comision prea mare, iar negocierile s-au împotmolit pentru moment. Oficialul RATP nu a oferit alte detalii privind această situaţie.

Comentarii