UAIC cere tranşant depolitizarea şcolii doctorale şi a Consiliului Naţional al Rectorilor

marți, 25 aprilie 2017, 01:50
2 MIN
 UAIC cere tranşant depolitizarea şcolii doctorale şi a Consiliului Naţional al Rectorilor

Cele mai mari universităţi din ţară au ieşit recent din acest Consiliu, pe motiv că votul lor era egal cu al universităţilor mici şi nerelevante, de stat sau private, din sistemul de învăţământ superior românesc.

Universitatea „Al.I. Cuza“ din Iaşi ia o poziţie tranşantă alături de ceilalţi membri ai Consorţiului Universitaria în privinţa felului în care funcţionează Consiliul Naţional al Rectorilor, evaluarea şcolilor doctorale şi politizarea învăţământului superior din România. Anunţul a fost făcut după întâlnirea care a avut loc în perioada 20 – 23 aprilie, la Tulcea, între conducerile UAIC, Univer­si­tăţii „Babeş – Bolyai“ din Cluj-Na­poca, a celei din Bucureşti, de Vest din Timişoara şi a Academiei de Studii Economice. Cel mai important subiect adus în discuţie a fost relaţia dintre Consorţiu şi Consiliul Naţio­nal al Rectorilor (CNR), în contextul în care rectorii universităţilor din Consorţiul Universitaria şi-au dat demisia din CNR, invocând politizarea excesivă a instituţiei şi faptul că votul celor mai mari universităţi din ţară avea aceeaşi greutate cu cel al universităţile de stat sau private cu impact mic asupra socitetăţii. „So­licită depolitizarea conducerii acestei structuri, astfel încât Con­siliul să fie reprezentantul exclusiv al me­diului universitar românesc, depar­te de influenţe de natură politică. Membrii consorţiului solicită modificarea procedurilor de adoptare a hotărârilor CNR prin luarea în considerare a ponderii fiecărei universităţi în funcţie de numărul de cadre didactice, studenţi şi de activitatea de cercetare. Consorţiul consideră necesar un demers în acest sens, după care poate decide revenirea în structura CNR“, se precizează în­tr-un comunict de presă al Consor­ţiului. 

Membrii acestuia solicită să fie implicaţi în elaborarea noii legi a educaţiei, după ce Ministerul Edu­caţiei a anunţat un demers în acest sens, promiţând să elaboreze o serie de documente de politice publice ca­re să vină cu soluţii de viziune asupra educaţiei naţionale. „Con­ducerile ce­lor cinci universităţi solicită Mi­nisterului Educaţiei asi­gurarea unui proces riguros de evaluare a şcolilor doctorale, bazat pe o me­todologie robustă. Consor­ţiul consideră necesară implicarea necondiţionată a reprezentanţilor săi în elaborarea metodologiei de evaluare a şcolilor doctorale“, se preci­zează în documentul citat. Toate se­sizările Consorţiului vor fi trimise către Ministerul Educaţiei într-un document oficial. 

Comentarii