Frigul reduce autonomia maşinilor electrice cu o treime

miercuri, 22 noiembrie 2023, 20:10
2 MIN
 Frigul reduce autonomia maşinilor electrice cu o treime

Frigul e coşmarul maşinilor electrice. Autonomia scade cu 30%, în medie, la 0 grade Celsius, potrivit unei analize realizate pe baza datelor de la 10.000 de maşini electrice. Iarna îşi intră uşor, uşor în drepturi, iar în timp ce vă scoateţi gecile şi vă asiguraţi că instalaţia de căldură funcţionează în parametrii, dacă aveţi maşină electrică, este momentul potrivit să vă gândiţi mai ales la ce drumuri lungi urmează să faceţi şi cum să gestionaţi autonomia. 

Nu este niciun secret, frigul este coşmarul bateriilor, reducând autonomia EV-uri chiar şi când acestea stau parcate în faţa casei.

Pierderea de autonomie din cauza temperaturilor scăzute nu este uniformă pentru toate modelele. Unele maşini electrice se descurcă mai bine decât altele în ceea ce priveşte modul în care pre-condiţionează bateria, reciclează căldura reziduală şi minimizează pierderea de autonomie. 

În timpul sezonului rece 2022-2023, Recurrent, o campanie care se ocupă de monitorizarea „sănătăţii” bateriilor, a adunat date de la circa 10.000 de autovehicule electrice pentru a analiza modul în care temperaturile scăzute de iarnă le afectează autonomia în trafic real.

Pe scurt, datele culese de la 12 modele de maşini electrice din toate categoriile au indicat că autonomia medie, după luarea în considerare a variabilelor din lumea reală, cum ar fi clima, terenul (una e să mergi la câmpie, alta în zone montane, de exemplu) şi diferitele stiluri de conducere ale şoferilor, a fost de 70,3% din autonomia lor maximă obţinută la temperatura „ideală” (temperatura la care fiecare maşină electrică are cea mai mare autonomie medie, poate diferi de la un model la altul).

Testele Recurrent au fost efectuate la o temperatură exterioară de 0 grade Celsius. Iar pentru a nu complica lucrurile, specialitşii Recurrent au decis să se refere la aceste cifre ca fiind intervalul de iarnă şi intervalul normal. Ambele cifre sunt diferite de intervalul oficial EPA (echivalentul WLTP în SUA) şi sunt mai reale decât estimările EPA.

Vezi mai multe detalii pe newsweek.ro

 

 

Comentarii