Licitaţie cu suspans la Aeroport, pentru noul sediu administrativ şi terminalul cargo

marți, 30 ianuarie 2018, 02:50
2 MIN
 Licitaţie cu suspans la Aeroport, pentru noul sediu administrativ şi terminalul cargo

Expertizarea şi realizarea documentaţiei de lucrări la fostul sediu al Aviaţiei Utilitare: două săptămâni pentru ofertare, două luni pentru deliberare.

Două firme aşteaptă astăzi anunţul privind rezultatul licitaţiei de atri­buire a lucrărilor de expertizare tehnică (ET) şi de întocmire a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI) pentru clădirea Aviaţiei Utilitare. Potrivit anunţului publicat cu mai bine de două luni în urmă pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, ieri a fost efectuată evaluarea financiară a celor două oferte, astăzi fiind data limită de desemnare a câştigătorului.

Perioada de depunere a ofertelor a fost de doar două săptămâni, iar cele două înregistrate în acest răstimp au fost declarate valide chiar a doua zi după expirarea termenului, respectiv la începutul lunii decembrie. Totuşi, pentru de­sem­narea câştigătorului a fost nevoie de aproape două luni.

Cei doi ofertanţi sunt Artca SRL şi Metroul SA. Prima este firma care a realizat proiectul de extindere a infrastructurii aeroportuare prin unirea celor trei terminale existente. Acesta nu se bucură însă de susţinerea noului Consiliu de Administraţie şi a conducerii Consiliului Judeţean, care marşează pe un plan de peste două ori mai scump, ce vizează construirea unor noi terminale şi a altor facilităţi dincolo de pistă faţă de actualele puncte de îmbarcare. A doua firmă are în portofoliu, după cum arată şi numele, mai multe proiecte de extindere a reţelei metroului bucureştean, dar şi de construcţii de clădiri. În Iaşi, a acordat consultanţă în cadrul pro­iectului „Infrastructură Transport Urban“.

Fostul sediu al Aviaţiei Uti­litare urmează să găzduiască atât administraţia Aeroportului, ale cărei departamente vor ocupa un sfert din clădire, dar şi primul terminal cargo, inclusiv un centru logistic DHL. Astfel, Terminalul 1, unde se află acum birourile, va putea fi eliberat, reamenajat şi „lipit“ de Terminalul 2, oferind mai mult spaţiu pasagerilor şi serviciilor aeroportuare.

Clădirea unde a funcţionat Aviaţia Utilitară trebuie mai întâi expertizată tehnic. Pentru serviciile de întocmire a ET şi a DALI, RA Aeroportul Iaşi a pus la bătaie 126 de mii de lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Durata contractului va fi de 12 luni. Pe lângă expertizarea clă­dirii, documentaţia va mai cuprinde amenajarea căilor de acces pietonale şi rutiere şi a parcărilor pentru autovehicule destinate Aeroportului.

Comentarii