anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM

vineri, 20.05.2022

Aeroportul Bucuresti-Otopeni va deschide un terminal cargo

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Intr-o prima faza, terminalul va avea o capacitate de 30.000 tone de marfa pe an, insa potrivit oficialului AIBO, in functie de nivelul cererilor de pe piata, exista posibilitatea extinderii capacitatii la 100.000 de tone de marfa pe an.
    In perioada urmatoare va fi inaugurata si noua parcare din fata aeroportului, structurata pe trei nivele si care are o capacitate de circa 800 de locuri, a mentionat Gabriel Tara.
    Cele doua investitii fac parte din programul de modernizare a aeroportului Otopeni inceput in 1994, valoarea totala a acestuia ridicindu-se la circa 180 de milioane de dolari. Prima faza a acestui program, in cadrul careia au fost realizate investitii de 120 de milioane de dolari, a fost finalizata in 1998. A doua etapa a programului are o valoare de aproximativ 60 de milioane de dolari si a inceput in noiembrie 2000.
    Anul trecut pe Otopeni au fost inregistrate circa 33.000 de miscari de aeronave (aterizari si decolari), in timp ce numarul pasagerilor care au utilizat serviciile aeroportului a fost de doua milioane. "In 2001 se constata o crestere medie a numarului pasagerilor de 8-9% pe luna", a precizat Tara.
    Romania dispune de un numar de 17 aeroporturi, din care patru, respectiv Otopeni, Baneasa, Timisoara si Kogalniceanu-Constanta, sint acreditate pentru trafic aerian international si se afla in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei (MLPTL). Celelalte 13 aeroporturi au fost transferate in urma cu citiva ani in administrarea Consiliilor Locale.
    Potrivit secretarului de stat in MLPTL, Ion Selaru, in cazul aeroportului Otopeni a fost aprobata o strategie de dezvoltare si modernizare pe termen scurt, mediu si lung, care prevede masuri esalonate pina in anul 2015. "Pentru anul 2001, exista solicitari pentru investitii la AIBO in valoare de circa 90 de miliarde de lei", a mentionat Selaru, care a adaugat ca aceste masuri au in vedere continuarea alinierii aeroportului la exigentele internationale din domeniu.
    In preocuparile MLPTL intra si aeroportul Baneasa, pentru care a fost aprobat un plan de dezvoltare. "Au existat imixtiuni pentru inchiderea aeroportului din partea celor care si-au construit vile in apropiere, dar noi nu tinem cont de asta. Orice oras mare are doua aeroporturi, iar Baneasa se va specializa pe trafic intern", a spus oficialul MLPTL.
    In ce priveste aeroporturile aflate in administrarea Consiliilor Locale, Selaru a declarat ca dezvoltarea acestora va fi sustinuta si din Fondul Aviatiei Civile. Unul dintre aeroporturile care au solicitat finantare este cel de la Tulcea, care inregistreaza un trafic redus, dar are nevoie de fonduri pentru intretinere. "Au fost solicitate 30 de miliarde de lei, dar cred ca cu sase-sapte miliarde de lei il vom putea mentine operational", a aratat Selaru. Acesta a mai spus ca intretinerea pistelor si a echipamentelor aeroportuare de la Tulcea este necesara mai ales in perspectiva in care zona va redeveni tentanta din punct de vedere turistic, ceea ce va conduce la intensificarea activitatii aeroportului.
    Ion Selaru a participat, vineri, la deschiderea sedintei comitetului executiv al Consiliului International al Aeroporturilor (ACI), care s-a desfasurat la Bucuresti. In cursul anului trecut, aeroportul Otopeni si-a depus candidatura pentru a fi organizator si gazda a intilnirii comitetului executiv si a consiliului director al ACI, care au loc in perioada 28 martie-1 aprilie, fiind selectat din rindul mai multor aeroporturi est-europene, in urma unei evaluari realizate de ACI Europe. Scopul candidaturii a fost ca aeroportul Otopeni sa fie ales organizator al Adunarii Generale a ACI din anul 2004 sau 2005, la care vor participa peste 350 de membri din intreaga lume.

     

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Nimic de salvat

    Pavel LUCESCU

    Nimic de salvat

    Încăput pe mâna lui Barna, Ghinea, Drulă, Năsui şi prietenii, USR a devenit un soi de anexă libertariană a PNL, unde ar fi logic să şi sfârşească, alături de gaşca Câţu-Gorghiu.

    opinii

    Simple notaţii

    Alexandru CĂLINESCU

    Simple notaţii

    Sorin Oprescu mi-a fost dintotdeauna profund antipatic, şi asta înainte să aflu despre matrapazlâcurile lui. Îmi părea un şmecher de „capitală”, un ins cu apucături golăneşti, vulgar şi agresiv. Îl situam cam pe aceeaşi treaptă cu Becali, deşi la acesta din urmă mai puteam detecta nişte urme de umanitate. Am aflat, în urma condamnării lui Oprescu, ceea ce, probabil, ştia destulă lume: doctorul lucra în stil mare, cerea şpăgi colosale, avea - precum mafioţii - oameni de încredere care îl protejau şi îşi asumau treburile riscante. 

    Tencuiala antiseismică

    Neculai SEGHEDIN

    Tencuiala antiseismică

    Desigur, o legendă urbană, unul din miturile care însoţesc toate amintirile, povestirile, convingerile legate de cutremur, care au dus la dezvoltarea unei adevărate culturi a seismului în România.

    Love story la “om la lună”

    George PLEȘU

    Love story la “om la lună”

    Se face curând un an de zile de când nu am mai scos din player-ul maşinii cd-ul cu albumul În caz de om la lună, strigaţi „om la lună, stânga/ dreapta” după caz.

    pulspulspuls

    Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

    PULS

    Unde a dispărut de-o vreme şi de ce madam Şoşo, cea mai cu greutate sinatoare de Iaşi

    Multă lumea ne-a tot întrebat în ultima vreme unde o fi dispărut din peisaj sinatoarea de Iaşi cu cea mai mare greutate (la quintale ne referim, nu la influenţă, evident), dar şi cu gura cea mai mare. Ei bine, stimaţi telespectatori, am apelat pentru un răspuns la această spinoasă problemă a politichiei locale, naţionale şi, de ce nu, chiar evropeneşti am putea spune, la aceeaşi sursă a noastră care ne-a spus câte una sau alta la momentul candidaturii ei la Iaşi pe listele auriste, când mai nimeni nu ştia de un’ s-o ia pe madam: adicătelea amicul Archibald Tănase, stimaţi telespectatori, că sigur vă era olecuţă dor de el, nu-i aşa?

    Caricatura zilei

    Cireșe, nu ruble

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

    Parteneri

    Alte publicatii

      Fotografia zilei

      Intrebarea zilei

      Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.