anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 31.10.2020

Aeroportul Bucuresti-Otopeni va deschide un terminal cargo

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Intr-o prima faza, terminalul va avea o capacitate de 30.000 tone de marfa pe an, insa potrivit oficialului AIBO, in functie de nivelul cererilor de pe piata, exista posibilitatea extinderii capacitatii la 100.000 de tone de marfa pe an.
    In perioada urmatoare va fi inaugurata si noua parcare din fata aeroportului, structurata pe trei nivele si care are o capacitate de circa 800 de locuri, a mentionat Gabriel Tara.
    Cele doua investitii fac parte din programul de modernizare a aeroportului Otopeni inceput in 1994, valoarea totala a acestuia ridicindu-se la circa 180 de milioane de dolari. Prima faza a acestui program, in cadrul careia au fost realizate investitii de 120 de milioane de dolari, a fost finalizata in 1998. A doua etapa a programului are o valoare de aproximativ 60 de milioane de dolari si a inceput in noiembrie 2000.
    Anul trecut pe Otopeni au fost inregistrate circa 33.000 de miscari de aeronave (aterizari si decolari), in timp ce numarul pasagerilor care au utilizat serviciile aeroportului a fost de doua milioane. "In 2001 se constata o crestere medie a numarului pasagerilor de 8-9% pe luna", a precizat Tara.
    Romania dispune de un numar de 17 aeroporturi, din care patru, respectiv Otopeni, Baneasa, Timisoara si Kogalniceanu-Constanta, sint acreditate pentru trafic aerian international si se afla in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei (MLPTL). Celelalte 13 aeroporturi au fost transferate in urma cu citiva ani in administrarea Consiliilor Locale.
    Potrivit secretarului de stat in MLPTL, Ion Selaru, in cazul aeroportului Otopeni a fost aprobata o strategie de dezvoltare si modernizare pe termen scurt, mediu si lung, care prevede masuri esalonate pina in anul 2015. "Pentru anul 2001, exista solicitari pentru investitii la AIBO in valoare de circa 90 de miliarde de lei", a mentionat Selaru, care a adaugat ca aceste masuri au in vedere continuarea alinierii aeroportului la exigentele internationale din domeniu.
    In preocuparile MLPTL intra si aeroportul Baneasa, pentru care a fost aprobat un plan de dezvoltare. "Au existat imixtiuni pentru inchiderea aeroportului din partea celor care si-au construit vile in apropiere, dar noi nu tinem cont de asta. Orice oras mare are doua aeroporturi, iar Baneasa se va specializa pe trafic intern", a spus oficialul MLPTL.
    In ce priveste aeroporturile aflate in administrarea Consiliilor Locale, Selaru a declarat ca dezvoltarea acestora va fi sustinuta si din Fondul Aviatiei Civile. Unul dintre aeroporturile care au solicitat finantare este cel de la Tulcea, care inregistreaza un trafic redus, dar are nevoie de fonduri pentru intretinere. "Au fost solicitate 30 de miliarde de lei, dar cred ca cu sase-sapte miliarde de lei il vom putea mentine operational", a aratat Selaru. Acesta a mai spus ca intretinerea pistelor si a echipamentelor aeroportuare de la Tulcea este necesara mai ales in perspectiva in care zona va redeveni tentanta din punct de vedere turistic, ceea ce va conduce la intensificarea activitatii aeroportului.
    Ion Selaru a participat, vineri, la deschiderea sedintei comitetului executiv al Consiliului International al Aeroporturilor (ACI), care s-a desfasurat la Bucuresti. In cursul anului trecut, aeroportul Otopeni si-a depus candidatura pentru a fi organizator si gazda a intilnirii comitetului executiv si a consiliului director al ACI, care au loc in perioada 28 martie-1 aprilie, fiind selectat din rindul mai multor aeroporturi est-europene, in urma unei evaluari realizate de ACI Europe. Scopul candidaturii a fost ca aeroportul Otopeni sa fie ales organizator al Adunarii Generale a ACI din anul 2004 sau 2005, la care vor participa peste 350 de membri din intreaga lume.

     

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    COVID-19, ca un avertisment

    Nicolae GRECU

    COVID-19, ca un avertisment

    Învăţăturile diavolului coronavinus cătră Majestatea Sa Regele fotbalului.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Pericolul manelizării cântecului popular (II)

    Eugen MUNTEANU

    Pericolul manelizării cântecului popular (II)

    Spre a ilustra consideraţiile din foiletonul trecut, autorul prezintă o serie de exemple concrete de degradare a cântecului popular actual.

    Un vis

    arh. Ionel OANCEA

    Un vis

    Se făcea că peste oraşul nostru a coborât în chip vădit duhul înţelepciunii. Datorită acestei minuni, consilierii judeţeni, cei locali, preşedintele, primarul, personalităţile marcante ale partidelor politice ajung la două idei, culmea, comune. 

    O lume „curată”

    Alexandru CĂLINESCU

    O lume „curată”

    Nu e, cred, lipsit de interes să ne imaginăm cum ar putea arăta lumea de mâine şi, în ce mă priveşte, să avansez câteva propuneri - sper - constructive.

    pulspulspuls

    Ce poză, ce vremuri...

    Ce poză, ce vremuri...

    Iaca ce poză am mai pescuit zilele astea prin bulboanele alea întunecate ale politichiei ieşene prezente pe Facebook, stimaţi telespectatori! 

    Caricatura zilei

    Dezcarcerare

    Editia PDF

    Bancul zilei

    COVID ne-a învatat sa ne spalam pe mâini. Sper sa apara un virus care sa ne învete sa ne spalam si pe picioare. (...)

    Linkuri

    Alte ziare locale

      Intrebarea zilei

      Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.