Aeroportul Bucuresti-Otopeni va deschide un terminal cargo
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 07.03.2021

Aeroportul Bucuresti-Otopeni va deschide un terminal cargo

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Intr-o prima faza, terminalul va avea o capacitate de 30.000 tone de marfa pe an, insa potrivit oficialului AIBO, in functie de nivelul cererilor de pe piata, exista posibilitatea extinderii capacitatii la 100.000 de tone de marfa pe an.
    In perioada urmatoare va fi inaugurata si noua parcare din fata aeroportului, structurata pe trei nivele si care are o capacitate de circa 800 de locuri, a mentionat Gabriel Tara.
    Cele doua investitii fac parte din programul de modernizare a aeroportului Otopeni inceput in 1994, valoarea totala a acestuia ridicindu-se la circa 180 de milioane de dolari. Prima faza a acestui program, in cadrul careia au fost realizate investitii de 120 de milioane de dolari, a fost finalizata in 1998. A doua etapa a programului are o valoare de aproximativ 60 de milioane de dolari si a inceput in noiembrie 2000.
    Anul trecut pe Otopeni au fost inregistrate circa 33.000 de miscari de aeronave (aterizari si decolari), in timp ce numarul pasagerilor care au utilizat serviciile aeroportului a fost de doua milioane. "In 2001 se constata o crestere medie a numarului pasagerilor de 8-9% pe luna", a precizat Tara.
    Romania dispune de un numar de 17 aeroporturi, din care patru, respectiv Otopeni, Baneasa, Timisoara si Kogalniceanu-Constanta, sint acreditate pentru trafic aerian international si se afla in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei (MLPTL). Celelalte 13 aeroporturi au fost transferate in urma cu citiva ani in administrarea Consiliilor Locale.
    Potrivit secretarului de stat in MLPTL, Ion Selaru, in cazul aeroportului Otopeni a fost aprobata o strategie de dezvoltare si modernizare pe termen scurt, mediu si lung, care prevede masuri esalonate pina in anul 2015. "Pentru anul 2001, exista solicitari pentru investitii la AIBO in valoare de circa 90 de miliarde de lei", a mentionat Selaru, care a adaugat ca aceste masuri au in vedere continuarea alinierii aeroportului la exigentele internationale din domeniu.
    In preocuparile MLPTL intra si aeroportul Baneasa, pentru care a fost aprobat un plan de dezvoltare. "Au existat imixtiuni pentru inchiderea aeroportului din partea celor care si-au construit vile in apropiere, dar noi nu tinem cont de asta. Orice oras mare are doua aeroporturi, iar Baneasa se va specializa pe trafic intern", a spus oficialul MLPTL.
    In ce priveste aeroporturile aflate in administrarea Consiliilor Locale, Selaru a declarat ca dezvoltarea acestora va fi sustinuta si din Fondul Aviatiei Civile. Unul dintre aeroporturile care au solicitat finantare este cel de la Tulcea, care inregistreaza un trafic redus, dar are nevoie de fonduri pentru intretinere. "Au fost solicitate 30 de miliarde de lei, dar cred ca cu sase-sapte miliarde de lei il vom putea mentine operational", a aratat Selaru. Acesta a mai spus ca intretinerea pistelor si a echipamentelor aeroportuare de la Tulcea este necesara mai ales in perspectiva in care zona va redeveni tentanta din punct de vedere turistic, ceea ce va conduce la intensificarea activitatii aeroportului.
    Ion Selaru a participat, vineri, la deschiderea sedintei comitetului executiv al Consiliului International al Aeroporturilor (ACI), care s-a desfasurat la Bucuresti. In cursul anului trecut, aeroportul Otopeni si-a depus candidatura pentru a fi organizator si gazda a intilnirii comitetului executiv si a consiliului director al ACI, care au loc in perioada 28 martie-1 aprilie, fiind selectat din rindul mai multor aeroporturi est-europene, in urma unei evaluari realizate de ACI Europe. Scopul candidaturii a fost ca aeroportul Otopeni sa fie ales organizator al Adunarii Generale a ACI din anul 2004 sau 2005, la care vor participa peste 350 de membri din intreaga lume.

     

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

    Nicolae GRECU

    Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

    Atunci, când Politehnica va fi un club puternic, când Copoul va fi un punct de atracţie pentru fotbaliştii din toată Moldova, atunci ne putem gândim şi la antrenorul necesar pentru a râvni la performanţă

    Filmuletul zilei

    Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

    opinii

    Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

    Eugen MUNTEANU

    Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

    În foiletonul de faţă autorul evidenţiază rolul pe care l‑a jucat proiectul MLD la trezirea printre tinerii cercetători a interesului pentru studiile biblico-filologice.

    Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

    pr. Constantin STURZU

    Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

    Mâine va fi hirotonit noul Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, Nichifor Botoşăneanul, ales de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în şedinţa sa din 25 februarie 2021. Acest post de Episcop-vicar era vacant după ce, anul trecut, Preasfinţitul Părinte Calinic Botoşăneanul a fost ales şi întronizat Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor. Vorbim, aşadar, despre un eveniment rar, un moment istoric. În Catedrala Mitropolitană din Iaşi, precedenta hirotonie de episcop săvârşită a fost tocmai cea a Preasfinţitului Calinic Botoşăneanul, în urmă cu 30 de ani, pe 25 martie 1991.

    Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

    Aurelian-Petruș PLOPEANU

    Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

    Azi vă voi familiariza cu câteva dintre ideile şi teoriile unui om de ştiinţă, eseist, filozof şi fost trader, unul dintre cei mai cunoscuţi şi urmăriţi specialişti în înţelegerea probabilităţii, incertitudinii şi riscului. Fie că vorbim de lebădă neagră, (anti)fragilitate, sisteme complexe, stresor, şoc, criză, instabilitate, volatilitate sau predictibilitate, aceste noţiuni sunt extrem de criticate de către multe gulere scrobite ale orgolioşilor scientişti.

    pulspulspuls

    Suferinţele discrete ale madamei

    Suferinţele discrete ale madamei

    Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

    Caricatura zilei

    De citit

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

    Parteneri

    Alte publicatii

      Intrebarea zilei

      Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.