anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 26.06.2022

FOTO: CFR îşi bate joc de Iaşi. Gara unui oraş de 400.000 locuitori nu are niciun loc de parcare pentru călători

GALERIE
parcare gara
  • parcare gara
- +

Dacă până în urmă cu ceva vreme se putea parca folosind monede de 50 de bani, acum nu se mai poate trece de barieră. Când, în toată ţara, parcarea se poate plăti prin SMS, cu cardul sau prin aplicaţii de pe telefon, CFR invocă închiderea parcării din cauza gramajului monedelor! "SRCF Iaşi a făcut demersurile necesare în vederea adaptării automatului de plată la noul gramaj al monedei de 50 de bani". Acest argument este aiuritor: site-ul BNR arată că moneda are aceeaşi greutate de când a fost introdusă

 

La Gara Mare din Iaşi poţi să ajungi doar cu taxiul, dacă trebuie să conduci sau să întâmpini pe cineva care vine cu trenul şi vrei să mergi cât mai puţin cu bagajele. Din staţiile mijloacelor de transport în comun e destul de mers pe trotuarele înguste şi accidentate, apoi prin intersecţia aglomerată şi apoi printre maşinile înghesuite în parcarea din faţa gării. Dacă vii cu maşina proprie, nu ai unde să opreşti, darămite să o laşi parcată ca la Aeroport, până te întorci din călătorie.

Cititi si: V-au pus "taxa de smecher" la Gara

„Dacă ai reuşit să te strecori în rondul din faţa gării, singurul loc accesibil pentru un autoturism, nu poţi să opreşti să dai bagajul jos, că a şi venit echipajul poliţiei locale să te alunge de acolo. Iar dacă îi întrebi unde poţi lăsa maşina fie şi 5 minute, cât conduci pe cineva la tren, răspunsul e unul sec: «Nu e treaba noastră, dar nu aici!»”, ne-a declarat unul dintre ieşenii care ne-au semnalat haosul din faţa clădirii Gării Mari.

Recenziile postate în ultimii ani pe Google confirmă evoluţia acestui haos. Astfel, dacă în urmă cu 3 ani impresiile erau în general bune, în 2019 cineva semnalează că parcarea e goală şi toate străzile din jur sunt ticsite cu maşini parcate aiurea. După numai un an, situaţia s-a inversat: „Ai mai mari şanse să câştigi la loto decât să găseşti un loc de parcare aici”, scrie un alt vizitator, în engleză. O altă recenzie din aceeaşi perioadă semnalează că automatele nu mai funcţionează decât cu monede de 50 de bani. Cele mai noi postări semnalează că parcarea publică a devenit privată, accesul fiind permis doar pe baza unui card – aşa cum e afişat de altfel şi la bariere. Aşa este şi acum.

CFR se plânge de indisciplina în traficul din zona rondului

Parcarea, în suprafaţă de aproximativ 3.000 mp, este în întregime a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, care o şi administrează. Spaţiul a fost amenajat în perioada 2012-2014, când a fost refăcut stratul de asfalt atât pe carosabil cât şi pe căile de acces pietonale. Tot atunci, a fost instalat un sistem de supraveghere video şi a fost recompartimentată Piaţa Gării, cum se numeşte oficial spaţiul respectiv, prin delimitarea zonelor de parcare publică şi privată, cu marcaje şi indicatoare rutiere. Pentru zona publică a fost montat un sistem de autotaxare cu bariere. În răspunsul primit la redacţie la o solicitare adresată SNCFR, se precizează că „lucrările s-au executat, urmare realizării unui studiu de circulaţie (avizat de Poliţia Rutieră), prin care s-au stabilit fluxurile de circulaţie auto, marcajele şi indicatoarele rutiere necesare”.

În rondul din faţa gării este permis accesul autovehiculelor, dar pot să staţioneze doar taximetrele, maşinile persoanelor cu dizabilităţi şi autovehiculele de intervenţie. „Din păcate, traficul se desfăşoară normal, cu respectarea semnificaţiei marcajelor şi indicatoarelor rutiere, doar când echipajele de poliţie sunt prezente în zonă”, se arată în mesajul primit de la Serviciul de comunicare al SNCFR.

De ce nu mai funcţionează barierele pentru acces public

Cât priveşte locurile de parcare amenajate în părţile laterale ale rondului central, ele sunt private, destinate salariaţilor CFR, şi publice, cu sistem de autotaxare, destinate călătorilor şi însoţitorilor acestora. „Sistemul de autotaxare al parcării publice este dotat cu bariere de intrare-ieşire şi automat de plată, care funcţionează cu monede de 50 de bani (tariful este/era 2 lei pe oră, n.r.). În ultima perioadă s-au observat frecvente erori şi defecţiuni în funcţionarea sistemului de autotaxare al parcării publice, care au condus la dificultăţi în utilizarea acesteia. Specialiştii din cadrul Sucursalei Regionale de Telecomunicaţii Iaşi, care asigură mentenanţa sistemului de autotaxare, au constatat că aceste disfuncţionalităţi au drept cauză schimbarea de către Banca Naţională a României a gramajului monedelor de 50 de bani, automatul de plată funcţionând pe baza unor senzori şi softuri care se raportează la gramajul monedelor. Menţionăm că SRCF Iaşi a făcut demersurile necesare în vederea adaptării automatului de plată la noul gramaj al monedei de 50 de bani, situaţia urmând a fi remediată în perioada imediat următoare”, explică cei de la CFR blocarea accesului public în parcarea din faţa Gării Mari.

50 de bani sau 50 de eurocenţi?

Pe site-ul BNR aflăm că moneda de 50 de bani are un diametru de 23,75 cm şi cântăreşte 6,1 grame. Aceşti parametri nu s-au modificat de la introducerea în circulaţie a monedei în 2005, anul premergător denominării, şi nici din 2010 încoace, cu prilejul emisiunilor destinate marcării unor momente jubiliare (cum e intrarea României în UE), a unor evenimente speciale (vizita Papei Francisc) sau a evocării unor personalităţi.

Cititi si: Monede şi bancnote în circulaţie

Mai probabilă ar putea fi folosirea monedei de 50 eurocenţi, cea mai apropiată ca dimensiuni de moneda de 50 de bani: este cu 0,5 mm mai mare în diametru şi cu 1,7 grame mai grea.

Primăria vizează un parteneriat cu Sucursala ieşeană de Căi Ferate

În timp ce SNCFR se ocupă de repararea sistemului de autotaxare, Primăria Iaşi speră să încheie un parteneriat pentru reconfigurarea şi eventual administrarea acestui spaţiu. „Primăria Iaşi a făcut o adresă, luna trecută, către Ministerul Transporturilor şi conducerea SNCFR, pentru a intra într-un parteneriat în scopul remodelării zonei respective. Răspunsul a fost că solicitarea noastră e în analiză urmează să fie făcute diligenţele pentru a putea să încheiem ori un parteneriat de colaborare pentru modernizarea zonei, să ne transfere acest spaţiu, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere juridic”, ne-a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Municipalităţii.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce urmează după David?

Nicolae GRECU

Ce urmează după David?

Va rămâne copilul minune din înotul românesc un star nemuritor, rece şi singur sau va fi pionul unei emulaţii atât de necesare în sportul autohton?

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (IV)

Ideile învăţaţilor ardeleni privitoare la originea romană a poporului român şi la caracterul latin al limbii române au fost receptate şi împărtăşite şi de păturile cultivate ale societăţii din Moldova şi Valahia, contribuind la accelerarea procesului de modernizare, în sensul occidentalizării.

Cât de eficiente sunt pieţele?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cât de eficiente sunt pieţele?

Titlul este extrem de îndrăzneţ deoarece dialectica privind eficienţa sau ineficienţa pieţelor se găseşte permanent într-un impas. Sistemele complexe nu pot fi înţelese dintr-o perspectivă simplistă. Interogaţia poate fi încadrată în ceea ce Andrei Pleşu numea întrebări „mari” sau „ruseşti”, ceea ce poate conduce spre un drum fără oprire. 

Franţa, în echilibru fragil

Alexandru CĂLINESCU

Franţa, în echilibru fragil

Dezavuarea lui Macron şi a politicii sale este fără echivoc. Partidul preşedintelui LREM (La République En Marche) a fost din capul locului o construcţie artificială, o ficţiune. LREM a canibalizat cele două mari partide tradiţionale de la dreapta şi de la stânga (...). Reformele pe care le promitea Macron au rămas, aproape toate, literă moartă. Preşedintele a preferat să apeleze la ceea ce se numeşte „democraţie directă”, organizând dezbateri naţionale (ineficiente) şi înfiinţând organisme artificiale („Convenţia cetăţenească pentru climat” - „cetăţenesc” este un cuvânt magic, sugerând racordarea la tradiţia republicană).

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.