Secretar de stat: autostrada A7 ar ajunge la Paşcani până în 2025
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

duminica, 23.01.2022

Secretar de stat: autostrada A7 ar ajunge la Paşcani până în 2025

GALERIE
conferinta usr plus iasi (1)
  • conferinta usr plus iasi (1)
- +

Adrian Covăsnianu consideră că autostrada A7 ar ajunge la Paşcani până în 2025. Din A8, cel mai avansat tronson e cel montan. El a explicat şi de ce e riscantă încercarea de a introduce porţiunea Ungheni-Iaşi-Tg. Neamţ în Planul Naţional de Redresare.

Secretarul de stat Adrian Covăsnianu (Ministerul Transporturilor) a prezentat ieri stadiul proiectelor de autostradă A7 şi A8. Pentru legătura spre Tg. Mureş (A8), Covăsnianu spune că cel mai avansat tronson e cel montan (la nivel tehnic), iar spre sudul ţării (A7) primul sector care va fi scos la licitaţie pentru execuţie - în acest an - este tronsonul Ploieşti - Buzău. La sectorul montan din A8, planul este să fie construite, în primă fază, capetele de autostradă.

„Sectorul montan este singurul mai avansat din autostrada A8. Suntem în revizuirea unui studiu de fezabilitate, au fost unele sincope şi întârzieri din partea proiectantului, dar am făcut unele diligenţe şi simţim o altă mobilizare. Acum, suntem undeva la 61% din studiu, avem traseul sectorului montan definitivat, studiile geotehnice sunt destul de avansate“, a declarat secretarul de stat.

Demnitarul a adăugat că proiectantul a garantat predarea studiilor geotehnice la jumătatea lunii iunie 2021, iar acordul de mediu pentru întreg sectorul montan ar urma să fie obţinut în octombrie 2021.

„La sfârşitul acestui an, ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat“, a susţinut Adrian Covăsnianu.

Într-o astfel de situaţie, spune secretarul de stat, se creează premisele obţinerii unei finanţări în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru construcţia capetelor sectorului montan. Un astfel de demers ar securiza, ulterior, ideea realizării întregului tronson (Tg. Mureş - Tg. Neamţ) prin intermediul fondurilor europene.

În ceea ce priveşte sectorul Ungheni - Iaşi - Tg. Neamţ, Covăsnianu spune că e „riscantă“ încercarea de a introduce şi acest tronson spre finanţare în PNRR întrucât abia în următoarele săptămâni ar urma să fie stabilit proiectantul, după care ar urma realizarea studiului de fezabilitate. Propunerea de a include şi acest sector în PNRR a venit de la Asociaţia „Împreună pentru A8“.

„Nu am spus «nu» la această idee. (...) Aici, lucrurile sunt mai riscante, în ce sens: dacă pe sectorul montan avem deja un studiu în lucru, dincoace nu avem nimic deocamdată. E un decalaj de timp pe care este destul de greu să-l recuperăm“, a spus Covăsnianu.

El a adăugat că regulile PNRR sunt destul de clare: în aprilie 2022, orice proiect propus trebuie să aibă studiul gata, inclusiv cu avize. Totuşi, spune secretarul de stat, ideea este în analiză, în sensul unei sectorizări a tronsonului astfel încât să fie finanţate părţi din traseu. Într-o astfel de situaţie, prioritar ar urma să fie traseul de la Iaşi spre Tg. Neamţ, pe principiul că acest lucru ar rezolva şi centura Nord a Iaşului, alături de ocolirile prevăzute pentru Podu Iloaiei şi Tg. Frumos.

„Încercăm să promovăm această idee (...) în funcţie de discuţiile care vor fi cu viitorul proiectant“, a conchis Adrian Covăsnianu.

În ceea ce priveşte autostrada A7 (Ploieşti - Paşcani), secretarul de stat a susţinut că primul tronson care ar va fi scos la licitaţie pentru execuţie este Ploieşti - Buzău, sectorul cel mai avansat din punct de vedere al finalizării studiului de fezabilitate.

„Tronsoanele A7 se vor implementa etapizat, cu o diferenţă de câteva luni. Astfel, se creează premisele ca undeva în anii 2024 şi 2025 să avem autostrada A7 până în zona Paşcaniului“, a explicat Adrian Covăsnianu.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Avem selecţioner!

Nicolae GRECU

Avem selecţioner!

Dinspre conclavul de la „Casa Fotbalului” se iţesc dâre de fum alb, numai că cine e alesul rămâne un mister.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (4)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XVI). Instaurarea regimului comunist: colhozul, geaceul, ceapeul (4)

Autorul prezintă în continuare procesul rapid de dispariţie a ţărănimii prin colectivizarea comunistă a agriculturii, aşa cum l‑a perceput în propria copilărie.

Din bucătăria rugăciunii

pr. Constantin STURZU

Din bucătăria rugăciunii

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a consacrat 2022 ca fiind "Anul omagial al rugăciunii în viaţa Bisericii şi a creştinului” şi "Anul comemorativ al sfinţilor isihaşti Simeon Noul Teolog, Grigore Palama şi Paisie de la Neamţ”. De fapt, şi când vorbim despre sfinţii isihaşti, tot despre rugăciune vorbim. Adică despre ceea ce ne orientează spre Dumnezeu.

Economia, ştiinţă sau pseudoştiinţă?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Economia, ştiinţă sau pseudoştiinţă?

„Când teoria matematică este arbitrul suprem al adevărului, devine dificil să vedem diferenţa dintre ştiinţă şi pseudoştiinţă. Rezultatul sunt oameni precum judecătorul din procesul lui Evangeline Adams sau Fiul Raiului din China antică, care au încredere în exactitatea matematică a teoriilor fără a lua în considerare performanţele lor - care confundă matematica cu ştiinţa, raţionalitatea cu realitatea.” (Levinovitz, 2016)

pulspulspuls

Atenţiune, atenţiune! Ta-ra-ram, ta-ra-ram: iaca noua împărţeală a dregătoriilor moldave!

Atenţiune, atenţiune! Ta-ra-ram, ta-ra-ram: iaca noua împărţeală a dregătoriilor moldave!

Veşti noi pe astăzi, stimaţi telespectatori, multe “bombă”, despre noua împărţeală de posturi de şefi regionali din Moldova, la instituţiunile ce au sediul, multe din ele, taman la Iaşi. 

Caricatura zilei

Fără certificat verde în UK

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X