Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Simulare Bacalaureat şi Evaluare la Iaşi, dată de 14.000 de elevi: primele concluzii! “Subiecte complicate. Mult de lucrat”

GALERIE
simulare
  • simulare
- +

Aproximativ 14.000 de elevi din 220 de unităţi şcolare au susţinut săptămâna aceasta Simularea Evaluării Naţionale şi Simularea probelor scrise ale Examenului Naţional de Bacalaureat în judeţul Iaşi. Aceasta a fost prima simulare din anul şcolar 2022-2023, şi s-a desfăşurat la nivel judeţean. Gradul de dificultate al subiectelor a fost puţin peste medie, anumite subiecte făcând diferenţa între nivelul de pregătire al elevilor în acest moment. Care sunt primele concluzii?

 

Prezenţa elevilor la simulare a fost semnificativă, în absenţa tezelor sau mediilor finale care să le ofere un feedback în privinţa stăpânirii materiilor de examen. Atât pentru profesori şi elevi, cât şi pentru părinţi, această simulare a reprezentat o analiză a nivelului de pregătire în momentul actual.

Ce spun directorii şcolilor ieşene

La Colegiului Naţional „Costache Negruzzi”, toţi elevii de clasa a VIII-a au fost prezenţi la simulare, iar din clasa a XII-a au fost doar patru absenţi într-una din zile. „Subiectele au fost, în mare parte, rezonabile, echilibrate şi de dificultate specifică unui examen cu o anumită miză. În privinţa celor de clasa a VIII-a, au fost anumite subtilităţi care pot face diferenţa la nivelul notelor mari, atât la Limba şi literatura română, cât şi la Matematică, fie că verifică atenţia la anumite enunţuri, maniera de a stabili analogii cu alte lecturi şi maniera de exprimare, de identificare a sensurilor sau de rezolvare a problemelor. La Matematică, au fost chestiuni cu o anumită subtilitate, încât să se poată lua note de 6-7 pentru un nivel mediu, iar în momentul în care se ajunge la notele de 9 şi 10 să se facă diferenţa prin anumiţi itemi care nuanţează gradul de pregătire”, explică Camelia Gavrilă, directoarea Colegiului “Negruzzi”.

Elevii de clasa a XII-a de la Negruzzi au considerat că subiectele de la Informatică şi Matematică au fost „complicate”, fiind „mult de lucrat” la acestea. În cazul Simulării Examenului Naţional de Bacalaureat la Informatică, chiar şi opinia profesorilor a fost că s-a depăşit puţin mai mult decât era cazul gradul de dificultate al subiectelor.

Adina Romescu, directoarea Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iaşi, consideră că aceste simulări sunt un instrument foarte bun de monitorizare a pregătirii elevilor. „Simulările sunt întotdeauna bine-venite, pentru că reuşesc să monitorizeze învăţarea elevilor, fiind şi pentru ei un feedback. Părerile legate de dificultate sunt subiective, pentru că unora subiectele li se vor părea uşoare, iar unora mai puţin uşoare. Au fost prezenţi aproape toţi elevii. Am avut şi absenţi, dar foarte puţini”, completează aceasta.

Şi la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” simularea a fost bine-venită. A fost un număr redus de absenţi, cazurile fiind cunoscute de profesorii unităţii de învăţământ. „Subiectele au fost provocatoare sau suficient de provocatoare pentru elevi, în aşa fel încât să îi solicite, ele acoperind o bună parte din materia care a fost parcursă până acum. Asta înseamnă că ele vor fi un indicator în ceea ce priveşte ce mai au ei de lucrat şi aspectele pe care trebuie să le îmbunătăţească”, menţionează Mihaela Gotcu, directoarea Colegiului „Emil Racoviţă”.

Tot la clasa a VIII-a, la Matematică, a fost un subiect care ar putea face dapartajarea între elevii care, până în acest moment, sunt foarte bine pregătiţi pentru susţinerea Evaluării Naţionale şi cei mai puţin pregătiţi. „În general, am înţeles că au fost subiecte cu un grad normal de accesibilitate, cu anumite provocări care sunt fireşti şi, bineînţeles, în conformitate cu prevederile programei în vigoare, respectându-se structura cunoscută”, completează Mihaela Gotcu.

La Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” prezenţa a fost bună la simulări, iar subiectele consistente reprezintă adevărate repere pentru elevii care sunt interesaţi să îşi cunoască nivelul de cunoştinţe, după cum explică directoarea. „Subiectele au fost consistente şi relevante, în sensul în care pot constitui un element de control şi de apreciere cât se poate de obiectiv şi eficient”, spune Gabriela Săndulescu, directoarea Colegiului ”Eminescu”.

La Şcoala Gimnazială „Ion Simionescu” din Iaşi a fost susţinută doar Simularea Evaluării Naţionale, iar toţi cei 110 elevi de clasa a VIII-a s-au prezentat la probe. „Pot spune că simularea a fost aşteptată cu interes în şcoala noastră. Este început de an, mai sunt doar 6 luni până la examenul propriu-zis şi este normal ca elevii să dorească să îşi testeze nivelul de cunoştinţe, într-o manieră obiectivă”, precizează Sabina Manea, directoarea Şcolii Gimnaziale „Ion Simionescu” din Iaşi. Elevii acestei unităţi şcolare beneficiază de ore remediale gratuite, de pregătire la Matematică şi la Limba şi literatura română încă din luna aprilie, în cadrul unui proiect care va fi implementat anul acesta. „Avem toate motivele să credem că fiecare dintre absolvenţii noştri va reuşi să ocupe în clasa a IX-a locul pe care îl doreşte şi care i se potriveşte. La examenul de anul trecut, peste 50% dintre absolvenţii noştri au reuţit să obţină medii peste 8,00, iar anul acesta ne dorim să obţinem rezultate şi mai bune”, completează directoarea.

Subiectele de la ISJ, mai grele decât ale Ministerului

În fiecare an se discută despre o diferenţă de dificultate a subiectelor între cele realizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean şi cele create de Ministerul Educaţiei. „Există şi din anii anteriori o anumită tradiţie ca simularea organizată de Inspectorat să fie puţin mai grea, tocmai pentru a păstra alertă pregătirea elevilor, interesul acestora şi ritmul de studiu şi de recapitulare, mergând pe ideea că se dă un semnal dacă mai este de lucrat. Când vorbim deja de martie-aprilie, de simularea dată de Minister, cred că subiectele sunt mai aproape de nivelul de dificultate la care ne aşteptăm la examen. Şi, de asemenea, vorbim de încă două luni în care se finisează şi se recapitulează”, precizează Camelia Gavrilă, directoarea Colegiului Naţional „Costache Negruzzi” din Iaşi.

Simularea Evaluării Naţionale

Aproximativ 8.200 de elevi de clasa a VIII-a, din 171 de unităţi şcolare din judeţul Iaşi, au susţinut probele la Limba şi literatura română şi Matematică din cadrul Simulării Evaluării Naţionale.

Pe 17 ianuarie 2023 a avut loc simularea la Limba şi literatura română. Subiectele şi baremul pot fi descărcate de aici.

Pe 18 ianuarie 2023 s-a desfăşirat simularea la Matematică. Subiectele şi baremul pot fi descărcate de aici.

Simularea probelor scrise ale Examenului Naţional de Bacalaureat

În jur de 5.886 de elevi de clasa a XI-a şi a XII-a, din 49 de unităţi şcolare de învăţământ din judeţul Iaşi, au participat la Simularea probelor scrise ale Examenului Naţional de Bacalaureat.

Pe 17 ianuarie 2023 a fost programată proba scrisă la Limba şi literatura română. Subiectele au fost diferite în funcţie de profil sau de specializarea liceului. Astfel, filiera teoretică – profilul real, cea tehnologică şi cea vocaţională au avut acelaşi subiect, în timp ce filiera teoretică – profilul umanist şi filiera vocaţională – profilul pedagogic au avut alt subiect. Atât subiectele, cât şi baremul acestora pot fi consultate aici.

Pe 18 ianuarie 2023 s-au desfăşurat simulările probei de Matematică şi de Istorie a Examenului Naţional de Bacalaureat. Proba la Istorie a fost susţinută de elevii înscrişi la filiera teoretică - profil umanist, filiera vocaţională - profil artistic şi de cei de la profilul sportiv şi teologic. Au fost patru tipuri de subiecte la Matematică, în funcţie de profil: mate-info, pedagogic, ştiinţe ale naturii sau tehnologic. Subiectele şi baremele acestora pot fi consultate aici.

Pe 19 ianuarie, doar elevii claselor a XII-a şi-au verificat nivelul de pregătire la proba la alegere a profilului şi specializării parcurse. Astfel, elevii au putut aleg între fizică, biologie, chimie organică, chimie anorganică, economie, filosofie, geografie, informatică, logică, psihologie şi sociologie, în funcţie de specializarea pe care o urmează. Subiectele şi baremele acestora pot fi consultate aici.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri