Un proiect interesant dar greu de realizat

E posibil? Cum s-ar putea intersecta 3 bulevarde: Independenţei, T. Vladimirescu şi A. Panu

vineri, 30 septembrie 2016, 02:03
4 MIN
 E posibil? Cum s-ar putea intersecta 3 bulevarde: Independenţei, T. Vladimirescu şi A. Panu

Primul bulevard ar fi prelungit prin str. Stihii şi apoi str. Pantelimon, iar A. Panu ar fi prelungit printr-un pasaj subteran 

Primăria are un plan prin care vrea să intersecteze trei importante bulevarde ale oraşului: Tudor Vladimirescu, Indepen­den­ţei şi Anastasie Panu. Ideea apare în Planul Urbanistic General (PUG) şi a fost detaliată ieri de către viceprimarul Radu Botez. Potrivit acestuia, cele trei bulevarde ar urma să se intersecteze în zona Pădurii. Astfel, în timp ce bdul. Independenţei este proiectat pentru a fi prelungit prin str. Stihii – str. Pantelimon – str. Maior Eremia Popescu, pentru b-dul A. Panu este pre­văzut un tunel spre b-dul Tudor Vladimi­rescu.

Deocamdată, viceprimarul a precizat că nu există o estimare de costuri şi nici nu a acordat un orizont de execuţie. „Sunt măsuri care nu se vor face de pe o zi pe alta. În primul rând, se doreşte prelungirea b-dul Independenţei până la intersecţia cu b-dul Tudor Vladimirescu, iar în felul acesta va exista o fluenţă clară a circulaţiei dinspre zona centrală spre Tătăraşi. De asemenea, se doreşte o prelungire a b-dul Anastasie Panu tot spre b-dul Vladi­mirescu printr-un tunel. Aceste două axe vor deveni benzi importante de circulaţie“, a spus Botez.

El a estimat că proiectul care ar putea fi realizat mai repede vizează prelungirea b-dului Independenţei. O altă idee pe care Botez o susţine are ca scop realizarea unei legături Bucium – Socola – Gara Internaţională – Păcurari, de-a lungul căii ferate, prin desfiinţarea căilor ferate care nu mai sunt folosite în prezent. „La ora actuală, avem două probleme majore în privinţa liniilor de cale ferată care tranzitează Iaşul: sunt foarte multe linii nefolosite, iar aceste linii ne conduc la costuri mai mari pentru realizarea de pasarele noi. Pe de altă parte, renunţarea la unele căi ferate ar permite realizarea unei străzi de-a lungul căii ferate din Bucium şi până în Păcurari“, a menţionat viceprimarul. 

„Pălărie pietonală“ deasupra sensului giratoriu din Podu Roş

Tot în contextul fluidizării circulaţiei, Botez a făcut referire şi la intersecţia Podu Roş, unde sunt studiate mai multe posibilităţi pentru descongestionarea traficului. „Una dintre idei este de a face deasupra sensului giratoriu un fel de «pălărie», de fapt un cerc pietonal, astfel încât să renunţăm la toate trecerile de pietoni care fragmentează circulaţia şi să existe de pe fiecare dintre trotuarele importante câte o pasarelă spre această «pălărie» deasupra sensului giratoriu“, a explicat Botez. Edilul a adăugat că astfel de soluţii sunt deja implementate în alte ţări din Europa, oferind ca exemplu Anglia.

Potrivit aces­tuia, proiectul poate fi derulat printr-un parteneriat public-privat, unul dintre avantajele partenerului municipalităţii constând în amplasarea unui spaţiu comercial la in­tersecţia traseelor pietonale. Botez a vorbit şi despre posibilitatea derulării unui proiect pilot pe ruta CUG – Podu Roş în privinţa înfiinţării, pe linia de tramvai, a unei benzi dedicate pentru transportul pu­blic în comun (inclusiv autobuze) şi în regim de taxi. „Se deblochează banda de lângă trotuar şi se creează un flux pe două benzi, iar staţia de autobuz o vom muta pe linia de tramvai“, a explicat Botez. El a adăugat că un astfel de proiect poate fi implementat la începutul anului viitor. 

Soluţiile Primăriei pentru intersecţia Poitiers – Bucium

Una dintre problemele mari reclamate de ieşeni în ultimele săptămâni a vizat tra­ficul din zona Bucium – Poitiers. De la sfârşitul săptămânii trecute, municipalitatea a reuşit introducerea unor timpi diferiţi de semaforizare în încercarea de a fluidiza circulaţia. Astfel, în intervalul orar 07.00 – 08.15, conform lui Botez, au fost setaţi timpi mai mici de semaforizare în favoarea şoferilor care vin dinspre Bucium şi Poitiers, iar în intervalul orar 15.30 – 07.00 în favoarea celor celor care vin de pe pasarelă. În restul zilei, timpii sunt echilibraţi pe toate direcţiile principale. Vice­primarul a subliniat că la nivelul municipalităţii se studiază alte două soluţii de fluidizare: renunţarea la trecerea de pietoni de la baza pasajului (din dreptul service-ului auto) şi crearea unei benzi dedicate pentru virajul la dreapta (de pe pasaj pe Poitiers) prin renunţarea la o parte din trotuar.

Comentarii