Finanţare de jumătate de milion de lei pentru proiecte ale UAIC

vineri, 16 iunie 2017, 01:50
2 MIN
 Finanţare de jumătate de milion de lei pentru proiecte ale UAIC

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi (UAIC) a câştigat patru proiecte într-o competiţie naţională, prin Fondul de Dezvoltare Instituţională, suma totală atrasă fiind de 549.000 de lei. 

Conform reprezentanţilor UAIC, proiectele vor permite universităţii să ofere oportunităţi de carieră pentru studenţi, să crească gradul de incluziune al persoanelor din zone defavorizate, să atragă studenţi din afara ţării, dar şi să gestioneze situaţiile studenţeşti. Mai exact, UAIC va acţiona pe patru axe principale, şi anume: îmbunătăţirea angajabilităţii studenţilor, incluziune socială, internaţionalizare şi gestionarea şcolarităţii.

„Finanţările obţinute în această competiţie ne vor permite să acordăm o atenţie sporită mai multor aspecte ale vieţii studenţeşti. Principalii beneficiari vor fi cei care au ales sau vor să aleagă universitatea noastră, lucru care confirmă încă o dată străduinţa noastră de a pune studentul în centrul preocupărilor instituţiei“, a declarat prof.univ.dr. Mihaela Onofrei, ordonator de credite al UAIC. Proiectul „ACCES“, dedicat angajabilităţii, presupune ca UAIC să înţeleagă mai bine aşteptările studenţilor şi mediului de afaceri, pentru a identifica decalajul dintre ceea ce ştiu să facă şi ce se aşteaptă absolvenţii, faţă de ceea ce au nevoie companiile. În fiecare facultate va fi organizat un eveniment de carieră, astfel încât studenţii să comunice direct cu angajatorii. Alt proiect este „Asigurarea transparenţei în gestiunea studenţilor şi implementarea Registrului Matricol Unic al Universităţilor din România în cadrul UAIC“, care va viza compatibilizarea soluţiilor informatice existente pentru gestiunea datelor studenţilor, dar şi comunicarea între acestea. Celelalte două proiecte se referă la dezvoltarea internaţionalizării prin cercetare şi parteneriate strategice, precum şi la creşterea echităţii sociale, prin care să se promoveze accesul egal la educaţie. 

Comentarii