Consilierii pot rezolva pe o perioadă scurtă situaţia

Jocuri periculoase! Traseul Iaşi-Bosia, făcut de două firme fără licenţă

sâmbătă, 11 ianuarie 2014, 15:37
2 MIN
 Jocuri periculoase! Traseul Iaşi-Bosia, făcut de două firme fără licenţă

Un prim verdict în scandalul legat de transportul public pe ruta Iaşi – Bosia va fi dat de plenul Consiliului Judeţean. Consilierul PDL Vasile Toma, lider al filialei ieşene a Federaţiei Operatorilor de Transport, a cerut reglementarea situaţiei, două firme de transport disputân­du-şi dreptul de a opera pe traseu. „Trebuie să luăm o măsură. Pe Iaşi – Bosia nu mai este acum niciun ope­rator cu licenţă. Unuia i-a expirat, a celuilalt este suspendată de acţiunea în instanţă a Prefecturii. Mingea este în curtea noastră. Până la instanţă, trebuie să rezolvăm o situaţie socială, respectiv modalitatea de transport a localnicilor“, a declarat Toma în cadrul şedinţei în plen a CJ de ieri. Acesta a precizat că CJ are posibilitatea de a atribui traseul unei firme, pe o perioadă determinată, ARR urmând să elibereze o licenţă provizorie. „Există o practică la Ministerul Dezvoltării în acest sens. Au mai fost situaţii în ţară, iar recomandarea ministerului a fost de a se da provizoriu traseul firmei care l-a operat până atunci“, a explicat Toma. Propunerea consilierului judeţean urmează să facă obiectul unui proiect de hotărâre a CJ care va fi discutat în cadrul următoarei şedinţe în plen, care va avea loc în cursul acestui an.

Traseul Iaşi – Bosia este disputat de firmele Transworld şi Trans Polosam. Prima firmă a operat traseul până la 31 decembrie. Licitaţia organizată de Ministerul Dezvoltării a fost câştigată de Trans Polosam, oferta depusă de Transworld nefiind luată în considerare. Maşinile acestei firme au fost scoase de poliţie de pe traseu în urmă cu două zile, reprezentanţii Transworld reclamând mai multe abuzuri ale autorităţilor. Traseul a fost încredinţat de CJ firmei Trans Polosam, în baza rezultatelor licitaţiei, comunicate de Ministerul Dezvoltării. Hotărârea CJ a fost atacată însă în instanţă de către Prefectură. Conform legii contenciosului administrativ, actele atacate în instanţă de Prefectură sunt suspendate până la soluţionarea cauzei. Pe 8 ianuarie, CJ a informat agenţia ieşeană a ARR, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier şi serviciul rutier al Poliţiei că traseul nu poate fi operat de niciun operator de transport, întrucât licenţa Transworld a expirat, iar cea a Trans Polosam a fost suspendată prin acţiunea Prefecturii.

Comentarii