La un liceu din Iaşi elevii au trecut la catedră în locul profesorilor

Experimentul s-a derulat la Colegiul Tehnic „Gh. Asachi”. „Prin astfel de activităţi, încercăm să-i educăm pe copiii aceştia, mai mult decât am făcut-o până acum”, a subliniat Anda Tănasă, director al

marți, 02 aprilie 2013, 01:50
3 MIN
 La un liceu din Iaşi elevii au trecut la catedră în locul profesorilor

Elevii ieşeni au început entuziasmaţi această săptămână de şcoală, în care nu vor fi notaţi şi în care vor putea desfăşura activităţi educative sau relaxante. Pentru această săptămână desfăşurată sub genericul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, fiecare unitate şcolară din judeţ a încercat să vină în întâmpinarea elevilor cu numeroase activităţi desfăşurate într-un cadru mai puţin formal, însă majoritatea tot în spaţiul instituţiei.

La Colegiul Tehnic „Gh. Asachi” de exemplu, elevii au fost ieri în postura de profesori, pentru a înţelege mai bine ce implică activitatea acestora de la catedră, dar şi pentru a le respecta mai mult munca. „Am întâmpinat cu foarte mare entuziasm această propunere venită din partea Consiliului Elevilor. Ne-am gândit că este o iniţiativă foarte bună ca să se obişnuiască şi ei cu postura de cadru didactic. Am urmărit mai puţin cunoştinţele şi mai mult atitudinea elevului faţă de profesor şi invers. Sunt dintre ei care stau în băncile din spate şi se joacă pe telefoanele mobile sau care au un anumit tip de comportament. Venind în faţa clasei, văd şi ei cum se comportă colegii lor. Prin astfel de activităţi, încercăm să-i educăm pe copiii aceştia, mai mult decât am făcut-o până acum”, a subliniat Anda Tănasă, director al colegiului. Elevii care au fost ieri pentru o oră profesori au fost selectaţi dintre cei care au dorit să experimenteze această postură şi care au rezultate bune. La clasa a IX-a B, profilul Ştiinţe ale Naturii, Anastasia a ţinut o lecţie de fizică pornind centrată pe două experimente referitoare la mişcarea corpurilor pe un plan înclinat. „Această modalitate de a desfăşura ora este binevenită, ca să vadă şi ei că a sta 50 de minute în faţa unei clase nu este deloc uşor. E un timp în care trebuie să încerci să-i capacitezi, să-i atragi, să observi care dintre ei greşeşte sau nu este atent…”, a menţionat Mădălina Aruxandei, profesoară de fizică şi dirigintă a clasei. „E un mod de a ne arăta nouă cât de greu este să captezi atenţia a 25-30 de elevi şi de a-i aprecia oarecum mai mult pe domnii profesori. Eu nu am vrut să fiu în postura de profesor nu pentru că nu-mi place sau pentru că nu aş fi capabil, ci pentru că mă enervez dacă văd că nu mă ascultă. N-aş fi un cadru didactic prea bun”, a adăugat George. La Şcoala „B.P. Hasdeu”, elevii au fost încântaţi să desfăşoare activităţi de grădinărit în sera instituţiei. De altfel, toate activităţile din această săptămână sunt aşteptate cu interes de elevi, care şi le-ar dori mai des în programul obişnuit de şcoală, destul de încărcat. „Copiii chiar ar trebui să înveţe să grădinărească, să gătească, să facă şi alte lucruri, pentru că şi acestea sunt importante, nu numai matematica şi româna. Cred că toţi copiii iubesc aceste activităţi, pentru că le trebuie şi pauze. De exemplu, am auzit că în alte ţări sunt alternate diverse activităţi. Aş fi vrut ca această săptămână să se repete măcar o dată la două luni, ca să fie ceva aşteptat de elevi; adică o dată la două luni copiii să vină fericiţi la şcoală că vor face noi activităţi”, e de părere Iuliana, elevă în clasa a VI-a la Şcoala „B.P. Hasdeu”. „Nouă ne plac astfel de activităţi, pentru că sunt relaxante. Ar fi bine să avem astfel de activităţi săptămânal sau măcar o dată pe lună. De exemplu, muzee mai vizităm, dar la teatru cu şcoala n-am mai fost din clasele primare”, a adăugat Sebastian Trufanda, elev în aceeaşi clasă.

 

Comentarii