Subiecte de dificultate medie la simulările de ieri, la Limba română

La evaluarea naţională, prezenţa elevilor a fost de 94,02%, iar la bacalaureat au participat 86,38% dintre elevii înscrişi.

marți, 23 aprilie 2013, 01:50
2 MIN
 Subiecte de dificultate medie la simulările de ieri, la Limba română

 Peste 13.000 de elevi din clasele a VIII-a şi a XII-a au susţinut ieri simularea probei la Limba română din cadrul examenelor naţionale. La evaluarea naţională, prezenţa elevilor a fost de 94,02%, iar la bacalaureat au participat 86,38% dintre elevii înscrişi.

Variantele de subiecte au fost realizate de o comisie coordonată de către inspectorii de specialitate, fiind respectate programele şcolare şi modelele postate pe site-ul Ministerului Educaţiei. La primul subiect, elevii de clasa a VIII-a au avut de rezolvat câteva cerinţe vizând înţelegerea unui fragment din fabula „Bradul şi firul de iarbă” de Cincinat Pavelescu, nestudiată la clasă. Totodată, li s-a cerut să redacteze o compunere prin care să argumenteze că poezia menţionată este o fabulă. Cel de-al doilea subiect a valorificat un fragment despre brad preluat de pe Wikipedia şi le-a dat elevilor prilejul să-şi evidenţieze talentul de a relata o întâmplare reală sau imaginară petrecută la munte. „Considerăm că o notă minimă de cinci poate fi obţinută de către elevii care mai au încă lacune în pregătire, în timp ce elevii cu o pregătire temeinică, serioasă, vor fi răsplătiţi cu notele aşteptate şi meritate”, a subliniat Cezar Zaharia, inspector şcolar de limba română. Elevii din clasa a XII-a au primit trei subiecte, diferenţiate în funcţie de profilul şi filierele la care sunt înscrişi. Cei de la uman şi pedagogic şi-au verificat cunoştinţele de stilistică şi de receptare a unei opere dramatice, având ca suport un fragment din „Moartea unui artist” de Horia Lovinescu. La al doilea subiect li s-a cerut să redacteze un eseu argumentativ de 15-20 de rânduri despre rolul artei în societatea contemporană. Ultimul subiect a constat în realizarea unui eseu de 2-3 pagini despre modul în care se reflectă într-un roman al experienţei studiat una dintre următoarele teme: destinul, familia, istoria sau iubirea. Acelaşi subiect l-au primit şi elevii de la profilul real, respectiv cei de la filierele tehnologică şi vocaţională. În cazul acestora, nu s-a mai făcut menţiunea ca romanul studiat să fie unul al experienţei. La primul subiect, au avut ca suport un fragment din piesa „Take, Ianke şi Cadîr” de Victor Ion Popa, iar la al doilea textul argumentativ a urmărit modul în care tinerii resimt existenţa unui conflict între generaţii. „În ansamblu, variantele de subiecte sunt accesibile, echilibrate, cu abordarea unor aspecte fundamentale referitoare la cele două genuri literare studiate, dramatic şi epic. Considerăm că elevii de nivel mediu pot depăşi pragul notei 6, iar cei foarte buni pot obţine note care să reflecte lecturile lor, deschiderile culturale, capacitatea de interpretare critică”, a declarat Mihaela Apetroae, inspector şcolar de Limba română.

 

Comentarii