Tribunalul Iaşi: Cadre nedidactice din şcoli, plătite pentru orele prestate în plus

luni, 21 decembrie 2015, 17:04
2 MIN
 Tribunalul Iaşi: Cadre nedidactice din şcoli, plătite pentru orele prestate în plus

Aceşti angajaţi din învăţământul preuniversitar au câştigat în instanţă sume până în 10.000 de lei de fiecare, pentru supranormare. Sentinţa nu este însă definitivă.

Premieră pe ţară pentru USLIP Iaşi, în urma unui proces care nu dădea şanse de câştig la prima vedere sindicatului. Un număr de 11 cadre nedidactice din învăţământul preuniversitar au câştigat în instanţă sume până în 10.000 de lei de fiecare, pentru supranormare. Tribunalul Iaşi a admis cererea formulată de reclamanta Uniunea Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iaşi, în numele celor 11 reclamanţi, şi obligă Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 13 şi Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 21 să plătească fiecărui reclamat pe anii din urmă drepturile salariale, sume actualizate cu indicele de inflaţie şi majorate cu dobânda legală.

„Cred că aceasta este o sumă consistentă, victoria de săptămâna trecută pentru mine a avut un impact foarte puternic, nu ne aşteptam să câştigăm, are un ecou chiar mai mare decât procesul cu plata orelor de sport. O soluţie a Curţii de Apel Iaşi, în condiţiile în care ar avea un verdict pozitiv, ar fi un exemplu pozitiv. Este vorba de personalul nedidactic din 160 de şcoli cu deficit de personal. Pentru noi a fost surpriza anului, este unul din cele mai mari succese deoarece personalul nedidactic a fost profund nedreptăţit. Sperăm să extindem acest succes deoarece există un deficit mare de cadre şi o supranormare a angajaţilor“, a declarat Laviniu Lăcustă, preşedintele USLIP.

În acest context, sindicaliştii cer Guvernului să se rezolve şi problema celor 6% din PIB pentru învăţământ. „Avem preşedinte de ţară un profesor preuniversitar şi nu se cunoaşte. Şi câţi alţi dascăli nu sunt în Parlament şi Guvern, e plin de profesori. Nu este normal să se dea 3,53% din PIB când legea cere 6%“, a mai spus preşedintele USLIP.

Comentarii