UMF Iaşi ar putea deveni coordonatoarea rezidenţiatului la nivelul Moldovei

miercuri, 15 februarie 2017, 02:59
2 MIN
 UMF Iaşi ar putea deveni coordonatoarea rezidenţiatului la nivelul Moldovei

Prof.dr. Viorel Scripcariu, rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa“ din Iaşi, a propus o dezbatere la ultima şedinţă a Consiliului Naţional al Rectorilor cu privire la cooperarea între instituţiile de învăţă­mânt superior medical românesc şi Ministerul Sănătăţii.

„I-am solicitat preşedintelui CNR, prof.dr. Sorin Cîmpeanu, includerea pe ordinea de zi a acestei dezbateri, în care să limpezim câteva probleme legate de Ordonanţa 79/2016, prin care se modifica modalitatea de numire a unui şef de secţie, director medical sau manager de spital. Am mai vrut să discută despre trecerea rezidenţiatului de la Ministerul Sănătăţii la cel al Educaţiei Naţionale şi despre integrarea clinică a cadrelor didactice“, a declarat prof.dr. Viorel Scripcariu.

Dezbaterea a avut loc în prezenţa ministrului Sănătăţii, prof.dr. Florian-Dorel Bodog, dar şi a ministrului Educaţiei, prof.dr. Pavel Năstase.

Tot­odată, pe acest subiect au vorbit şi rectorii principalelor universităţi de medicină din ţară, solicitând ministrului Sănătăţii clarificarea unor situaţii cu privire la Ordonanţa 79, ministrul răspunzându-le că este în dezbatere în camera decizională, Camera Deputa­ţilor, după ce Senatul a respins-o.

Mi­nis­trul a fost de acord şi cu trecerea rezidenţiatului în subordonarea universităţilor de medicină şi farmacie, în viitor, pe baza discuţiilor care au avut loc în cursul anului trecut.

„Însă va rămâne în sarcina Ministerului Sănătăţii furniza­rea cifrei de şcolarizare în speciali­zările de rezidenţiat. Aceasta o putem considera o mică victorie, UMF Iaşi putând astfel deveni coordonatoarea rezidenţiatului la nivelul Moldovei“, a adăugat rectorul.

La CNR s-au mai discutat şi probleme legate de perspecti­vele cer­cetării ştiinţifice în România, cla­si­ficarea universităţilor, a şcolilor docto­rale, dar şi finanţarea învăţământului superior.

Comentarii