De Business

Punem punctul pe știi

Vinzarile de bere au urcat cu 37% in primul trimestru

luni, 16 aprilie 2007, 18:07
2 MIN
 Vinzarile de bere au urcat cu 37% in primul trimestru

Vinzarile de bere au inceput sa curga in valuri. Potrivit unui studiu realizat de Asociatia „Berarii Romaniei" pe baza datelor proprii si a celor furnizate de Institutul de Statistica, consumul de bere realizat la nivel national in primele trei luni ale acestui an au urcat cu 37 de procente fata de perioada similara a anului trecut. Astfel, volumul vinzarilor a ajuns la peste 2,5 milioane hectolitri in primul trimestru. „Avind in vedere cresterea constanta, an de an, a vinzarilor in timpul sezonului rece, putem spune ca berea incepe sa fie considerata din ce in ce mai putin un produs sezonier. Tot mai multi romani aleg berea indiferent de conditiile meteorologice pentru ca acest produs este potrivit pentru toate momentele de consum", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei „Berarii Romaniei". Conform sursei citate, fiecare roman a consumat, in medie, anul trecut, circa 81 de litri de bere. Aceasta inseamna, practic, mai mult cu peste zece litri fata de consumul mediu realizat pe cap de locuitor cu un an inainte si cu aproximativ 15 litri peste media din 2004. In acelasi timp, consumul de bere pe cap de locuitor din Cehia, in 2006, a fost de 160 litri, deci dublu fata de tara noastra. In Germania, Austria si Luxemburg, tari care au o cultura puternica a berii, ratele medii ale consumului variaza intre 106-118 litri pe an.
Potrivit studiului Asociatiei, berea cea mai cumparata de romani este cea la sticla returnabila, vinzarile in acest caz atingind cota de 46,2% din total. Totodata, ambalajul PET detine o cota importanta de piata, de peste 40 de procente. „In pofida ascensiunii indiscutabile a PET-ului, ambalajul de sticla ramine preferatul romanilor, ceea ce diferentiaza tara noastra de alte state europene", a adaugat Bratu. Berea la doza se vinde in peste 8,7% din cazuri, in timp ce berea la halba in doar 4,75% situatii. Din Asociatie fac parte producatorii de bere Heineken, Interbrew, Ursus si United Romanian Breweries Bereprod care reprezinta peste 70% din industria berii la nivel national. Cei patru membri din Asociatia „Berarii Romaniei" au investit pina in prezent pe piata nationala peste 550 milioane euro.

Comentarii