StarCraft: BroodWar

Subtitlu

luni, 23 iulie 2007, 14:07
3 MIN
 StarCraft: BroodWar

Saptamana trecuta a fost publicata prima parte in care prezentasem in general ce se mai intampla cu StarCraft in lumea intreaga si in special unde este inca foarte adorat, si anume in Coreea, tara ce detine chiar si un campionat national de StarCraft transmis la televiziunea nationala. Campionatul de StarCraft se numeste MSL.

Cum v-am promis saptamana trecuta, de aceasta data vom dezbate mai mult gameplay-ul, la care vom adauga anumite detalii despre interfata si nu numai. Pentru inceput trebuie sa precizam faptul ca jocul este unul 2D, deci sunt excluse din start probleme 3D, gen camera bugs.

Gameplay-ul este unul usor de inteles in ciuda faptului ca este complex, game interface-ul este situat in partea de jos a screen-ului si are 3 mari compartimente situate de la stanga la dreapta astfel: unul ce contine harta, cel de-al doilea prezinta date importante despre unitati (in momentul in care o anumita unitate este selectata), iar ultimul este cel cu actiuni gen Move (muta), Stop, Patrol (patruleaza), etc… Ca la majoritatea jocurilor RTS (Real Time Strategy), modul de selectare a mai multor unitati este unul box sau double-click (in cazul unitatilor de acelasi fel).

Jocul este extrem de echilibrat, tipic Blizzard, RTS-urile acestei companii bucurandu-se deja de o reputatie mare datorita faptului ca folosesc o varianta elaborata a sistemului „plasa-foarfeca-ciocan"; o anumita unitate A poate distruge o alta unitate B foarte usor, care la randul ei este foarte puternica impotriva unei unitati C care este superioara unitatii A. Totul este echilibrat, fiind asadar nevoie de mai multe unitati diferite pentru a putea castiga. Despre buguri nu poate fi vorba, ele fiind eliminate de multa vreme. Si foarte important este ca jocul merge pe orice sistem la fel de bine. Acest lucru este evident pe sistemele actuale, dar trebuie mentionat faptul ca jocul a fost optimizat si pentru configuratile mai slabe existente in momentul lansarii. In plus nu se intalnesc situatii gen Red Alert, unde in 10 secunde AI-ul te elimina datorita vitezei de joc care depinde din cate se pare de forta computerului, iar pe sistemele actuale este warp-10…

Gameplay-ul este per ansamblu unul perfect, dar vom vedea daca cei de la Blizzard vor intampina probleme 3D la StarCraft 2, desi se aude ca gameplay-ul este si aici perfect in ciuda portarii de la 2D a jocului la 3D, unde majoritatea companiilor dau gres (spre exemplu Heroes 3 portat 3D a devenit Heroes 4 – au existat si alte probleme insa acest joc este unul clasic si merita amintit).

In comentariile de saptamana trecuta aminteau mai multe persoane despre sound-ul jocului. Da, coloana sonora a jocului este una de neuitat, dar sa amintim si cinematics-urile dintre anumite misiuni care arata foarte bine si pentru jocurile current-gen, nu doar cele mai vechi. Unei alte persoane ii starnisem dorul de StarCraft, care spunea ca daca se apuca de un StarCraft nu-l mai lasa… Asa este, creeaza dependenta, la fel ca orice joc de la Blizzard (World of Warcraft in special).

In ultima parte a acestui review ne vom axa si pe aparitia continuarii seriei cu StarCraft 2 si articolul va aparea in saptamanile ce urmeaza.

Comentarii