Peugeot 508 RXH – tehnologie la superlativ!

duminică, 30 septembrie 2012, 17:39
2 MIN
 Peugeot 508 RXH – tehnologie la superlativ!

Sa le luam pe rand: 508 RXH are un tren de propulsie hibrid (motor diesel secondat de unul electric), tractiune 4×4, cutie de viteze robotizata, pornire fara cheie, sistem Stop & Start, etc. Consumul urban de ca-talog al acestui model este de 4,3 litri/100 km, consum care chiar cred ca se poate obtine in conditii reale de trafic autohton, gratie sistemului hibrid: masina porneste de pe loc in mod full electric (adica motorul diesel e oprit, deplasarea realizandu-se doar gratie celui electric), intr-o liniste deplina. Cand viteza creste vitezei intra in functiune si motorul diesel, fara ca acest lucru sa se resimta in vreun fel – motorul termic, cel electric si cutia de viteze lucreaza intr-o simbioza perfecta, tranzitia electric-termic realizindu-se extrem de lin. Masina insa mai dispune si de un sistem Stop & Start, adica atunci cand stam la vreun semafor, ori blocati in trafic, computerul pune motorul diesel HDi in asteptare (asadar consum zero) si il reporneste apoi cand situatia in trafic s-a schimbat si putem sa ne punem din nou in miscare.

O alta minunatie tehnica este sistemul 4×4 – Peugeot a ales o solutie foarte eleganta pentru a renunta la toate sistemele mecanice (ax cardanic, cutie, etc) care fac legatura intre motor si puntea spate. Motorul diesel pune in miscare rotile din fata, iar in cazul in care computerul de bord sesizeaza o pierdere a aderentei, e pus in miscare motorul electric de pe puntea spate. Asadar motor termic in fata, motor electric in spate – renuntarea la toate sistemele 4×4 mecanice se traduc intr-o semnificativa reducere a greutatii.

Cutia de viteze pilotata dispune de patru moduri: ZEV (emisii zero, deplasare doar cu motorul electric), 4WD (intra in functiune tractiunea integrala), Sport si Auto. E o cutie adaptiva, care, cum spuneam, cu ajutorul computerului de bord jongleaza fin cu cele doua motoare, termic si electric, facand imperceptibila tranzitia de la un mod de propulsie la altul.

Cateva cuvinte si despre design: 508 break este (atat la interior cat si la exterior) la fel de aratos si de modern ca si fratele sau, sedanul 508. Diferenta e facuta de cele doua inscriptii in plus de pe consola breakului: ZEV si 4WD. Si ce dife-renta!

Pentru detalii suplimentare puteti contacta Servunion Iasi, tel. 0232.237.888.

Comentarii