Targ sustinut de 31 de companii-elev, la Miroslava

luni, 10 decembrie 2012, 22:53
2 MIN
 Targ sustinut de 31 de companii-elev, la Miroslava

 Elevii de la Liceul „M. Kogalniceanu" din Miroslava s-au intrecut in creativitate si au dovedit ca au simtul afacerilor, participand la un targ organizat in cadrul Saptamanii Globale a Antreprenoriatului. In cantina liceului, pe parcursul a doua ore, 31 de companii-elev au vandut sau au facut intre ele schimb de produse ori servicii, iar la final au tras linie si au vazut daca au iesit in castig sau in pierdere.

La standurile pe care le-au amenajat cu grija, liceenii din Miroslava au vandut muraturi, fructe, masti handmade pentru Anul Nou, bijuterii, pietre pictate, clatite, prajituri sau ceaiuri. Altii au prezentat servicii de manichiura, numere de circ sau macheta unui parc de distractii. Cel mai mare succes in privinta vanzarilor l-a inregistrat compania ANAPODIA, formata din elevi de clasa a IX-a. Impreuna cu diriginta lor, 7 dintre elevii clasei au realizat braduti de Craciun din macaroane. „Fiecare clasa trebuia sa prezinte un produs ca sa obtina un venit si, in cautarea de idei, am spus ca ar fi bine sa facem braduti care sa fie neobisnuiti. Din discutie in discutie, am stabilit ca ar fi bine sa incercam sa-i facem din paste fainoase si cele mai potrivite au fost macaroanele. Am cumparat un pachet mare de macaroane la 25 de lei, din care am reusit sa facem 15 braduti, plus ca ne-au si ramas. A fost o munca destul de migaloasa, pe parcursul a trei zile. Macaroanele le-am lipit cu aracet, in mai multe straturi, pe cartoane. La final, am vopsit bradutii cu un spray din comert. Investitia noastra a fost de 50 lei, iar din vanzare am obtinut 120 lei. Au fost cumparati 12 din cei 15 braduti, cu 10 lei fiecare. A fost o experienta benefica, intrucat ne-am vazut reciproc intr-o alta ipostaza, fiind mai apropiati", a povestit Silvia Nedelciuc, diriginta elevilor din compania ANAPODIA.

Si 15 membri ai Clubului „I Heart Sport Soimii LMK", din care fac parte 114 elevi ai liceului, au participat la targ. Impreuna cu profesorul Constantin Timu, elevii si-au ademenit colegii, parinti sau cadre didactice cu portii de gulas ori saslac, pe care le-au pregatit in curtea liceului, la ceaun.

„Noi suntem extrem de incantati ca reusim cu elevi din mediul rural sa organizam, cu sustinere din partea Junior Achievement Romania, un eveniment de o asemenea amploare, ajuns la a VI-a editie. Elevii au ramas cu o impresie placuta, iar unii dintre ei au descoperit ca au acel sambure de antreprenori. Au fost insa si aproximativ 10 firme care si-au dat seama ca au iesit in pierdere. Ca sa-i stimulam si sa-i incurajam, am organizat si intalniri cu 3 tineri antreprenori, unul dintre ei chiar absolvent al liceului", a punctat Anamaria Andriuca, unul dintre profesorii coordonatori ai evenimentului Targul Companiilor 2012.

Comentarii