"Electrica" va da autocitire la toate cartierele

joi, 14 iunie 2001, 23:00
2 MIN
 "Electrica" va da autocitire la toate cartierele

"Electrica" SA – Filiala Braila va introduce metoda facturarii prin autocitire pentru toti consumatorii casnici din municipiu. "Actiunea nu se va reduce doar la abonatii arondati casieriei de pe Dorobanti, ci si la ceilalti. Deocamdata, insa, va mai dura pina se va generaliza metoda", ne-a declarat Marius Chiobas, directorul de marketing al "Electrica" – Braila. Aceasta, din cauza ca Filiala nu are inca spatiu pentru inca o casierie, care ar trebui deschisa pentru zona Viziru – unde se regaseste cea mai mare concentratie de locuitori din municipiu. "Odata generalizata metoda, nu vor mai exista fel de fel de nemultumiri legate de facturarea din oficiu, dupa un index banuit de cititorii – incasatori atunci cind abonatii nu sint gasiti acasa", a aratat sursa citata.
Astfel de nemultumiri exista destule, chiar de la una dintre sesizarile, pe aceasta tema, primita la redactie, pornind discutia cu directorul de marketing al "Electrica" – Braila. In aceasta sesizare, abonatul Vasile George Stoica – str. Plevna nr. 197, in virsta de 74 de ani – reclama faptul ca, la inceputul lunii aprilie, cititorul-incasator al "Electrica" i-a trecut din oficiu – negasindu-l acasa – un consum de 100 kwh pe lunile februarie si martie. In factura figurau, de fapt, 93 kwh cu tariful social, de 767 lei/kwh, iar restul de 7 kwh la pretul de 3.301 lei. Abonatul intreaba de ce i s-au trecut din oficiu 100 kwh pe 2 luni, daca el anterior inregistra un consum mediu de 70-80 kwh pentru o astfel de perioada si daca tot nu i s-au putut calcula decit 93 de kwh la tariful social, de ce nu i s-au trecut din oficiu doar atit? In plus, Vasile George Stoica se intreaba de ce in doua luni i s-au considerat doar 93 de kwh cu tarif social cind, de fapt, se acorda 50 kwh lunar?
Directorul Chioibas explica situatia: "Numarul de kwh facturati la tarif social este de 93 deoarece perioada de facturare este de 57 de zile – de pe 5 februarie pina pe 2 aprilie. In ultimul an si doua luni, din 7 vizite ale cititorului incasator, de 5 ori nu a fost gasit acasa. Incasatorul nostru a trecut din oficiu 100 de kwh, dar de unde ar fi putut sti el consumul exact al abonatului? Toate aceste probleme ar fi fost, insa, evitate, daca abonatul in cauza s-ar fi prezentat in urmatoarele zile la casierie si ar fi prezentat la «Informatii» indexul. Asta avea de facut el si totul s-ar fi rezolvat. Nu e vina noastra ca abonatii nu prezinta indexul atunci cind nu au fost gasiti acasa", a aratat sursa citata.
Directorul Chiobas a precizat ca astfel de probleme dispar prin metoda autocitirii. (Mircea DOAGA)

Comentarii