Alo, 112?

vineri, 26 noiembrie 2004, 00:00
2 MIN
 Alo, 112?

De ieri, vrincenii beneficiaza de serviciul gratuit de preluare a apelurilor de urgenta – 112. Acesta poarta denumirea de Sistem National Unic pentru Apeluri de Urgenta si este asigurat de Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Vrincenii vor putea apela la numarul gratuit 112 pentru a anunta urgente care pun in pericol viata sau proprietatea, cum ar fi incendiile, accidentele. Operatorii 112 ii vor pune in legatura directa cu Politia, Ambulanta sau cu Pompierii, aceste servicii urmind sa se deplaseze la locul indicat de apelant in cel mai scurt timp. Serviciul este, dupa cum ne-au spus responsabilii din cadrul STS, unul extrem de eficient, care preia apelurile de urgenta foarte rapid, dotat cu sisteme de transmitere si preluare a datelor foarte performante, la nivelul cerintelor europene. Sediul dispeceratului 112 se afla in incinta STS, in edificiul unde isi desfasoara activitatea si cadrele SRI Vrancea si este pus la dispozitia cetatenilor 24 de ore din 24. Operatoarele care asigura permanenta in cadrul acestui serviciu de urgenta sint cadre militare din STS, recent angajate pe postul de operator, si lucreaza in 3 schimburi de cite 8 ore. Servicul 112 este un sistem dotat cu aparatura care poate identifica si apelurile false, precum si numarul de telefon de pe care se efectueaza orice apel la 112. In acest fel, cei care doresc sa faca glume proaste sau sa alarmeze degeaba serviciile de interventie rapida vor fi descumpaniti cind operatorul le va spune ca stie care este numarul de telefon al „glumetului”. De altfel, exista si o lege care amendeaza drastic amatorii de glume proaste apelind serviciile de urgenta. Vrincenii trebuie sa stie ca timp de 6 luni de acum incolo vor putea apela si numerele de urgenta 955, 961 sau 981, pina se vor obisnui cu noul numar european 112. Un amanunt interesant legat de noul numar de urgenta este si acela ca toate convorbirile dintre apelant si operator sint inregistrate si stocate intr-o baza electronica de date timp de 10 ani. Costurile la nivel national ale implementarii Sistemului national Unic pentru Apeluri de Urgenta se ridica la 40 de milioane de euro. Cele mai multe apeluri, dupa cum ne-au declarat cei din cadrul STS, se inregistreaza pentru solicitarea Ambulantei. De asemenea, serviciul 112 poate solicita interventia trupelor antitero, iar, la sfirsitul lunii ianuarie 2005, sistemul se va extinde si la jandarmi si protectia civila. Pina aseara, operatoarele de la 112 primisera citeva apeluri „de curiozitate” fara a fi urgente reale. (M. IRIMIA, S. OANCEA)

Comentarii