Un romascan a consumat 120.000 de litri de apa pe luna

luni, 25 august 2003, 23:00
3 MIN
 Un romascan a consumat 120.000 de litri de apa pe luna

Romascanii care, pina in acest moment, nu si-au contorizat apa,
au de platit, numai in contul consumului de apa, sume enorme.
Acesta este si cazul mai multor proprietari care apartin de
Asociatia nr. 6 si care trebuie sa scoata din buzunar peste 800.000
de lei/luna de persoana pentru apa rece. In mod normal, o
persoana care nu are apometre de apa rece ar trebui sa plateasca
doar 6,5 metri cubi, insumind aproximativ 45.000 de lei. Situatia
care se inregistreaza aici este ca urmare a modului in care
administratorul asociatiei face repartizarea consumului de apa in
scara respectiva, adica a modului in care acesta imparte
cantitatea de apa inregistrata de apometrul de la scara – care
apartine Goscom – si ceea ce se intimpla dupa acest contor. „Am
efectuat control in Asociatie in data de 11 august. Subsolurile nu
au apa, iar apometrele au fost verificate. Cu toate acestea, la
blocul 10 de pe strada Gloriei, o singura persoana are de platit
730.000 de lei. Aici, numai doua apartamente nu sint contorizate.
La blocul 27 de pe strada Smirodava, o persoana are de platit la
apa rece 817.000 de lei”, ne-a declarat Petrea Iacob, presedintele
Asociatiei nr. 6.
Conform listei de intretinere, un calcul simplu arata ca o persoana
care plateste 820.000 de lei pentru apa a consumat, intr-o singura
luna, peste 120 de metri cubi. Altfel spus, o singura persoana a
baut apa care incape intr-o piscina. „Impartim cantitatea de apa
care ramine prin scaderea inregistrarii facute la apometrele din
apartamente din cea inregistrata la intrarea in bloc numai la
apartamentele care nu sint contorizate. Am incercat sa impartim
apa pierduta si la cei contorizati, dar oamenii au venit si ne-au
spus sa le trecem pe liste ce arata apometrul”, a mai precizat
Petrea Iacob.
Insa, in baza legii, administratorul este cel care trebuie sa
inventarieze starea apometrelor si sa le recunoasca doar pe cele
verificate metrologic (o data la doi ani). Tot legea spune ca, dupa
limita de proprietate – bransamentul Goscom – cetatenul, proprietar
pe apartament, raspunde de starea retelelor din apartament si a
celor aflate in condomeniu. Pentru a-i scuti de plata a zeci de
metri cubi de apa/luna pe romascanii necontorizati, consilierii locali
au adoptat o hotarire care spune ca diferenta intre consumul de
apa inregistrat de contorul Goscom si suma contorilor din fiecare
apartament trebuie repartizata tuturor proprietarilor. „Pe noi nu ne
mai intereseaza ceea ce se intimpla dupa bransament. Acolo
avem un contor care este de clasa superioara si care este verificat
metrologic. Daca sint nemultumiti, cei de la asociatie pot sa
conteste inregistrarea apometrului nostru. Insa, ceea ce se
intimpla mai departe intr-o scara este numai treaba asociatiei. In
cadrul Adunarilor Generale, locatarii pot sa hotarasca in ce mod le
convine repartizarea consumurilor. Atunci cind apar diferente mari,
administratorii ar trebui sa se sesizeze si sa identifica cauza
acestor diferente. Ei ar trebui sa aiba cite un dosar pentru
apometrele din fiecare apartament si pentru situatia din fiecare
scara. Pot incarca factura unei familii necontorizate doar in cazul
in care se dovedeste ca acea familie are instalatia defecta si, in
felul acesta, se pierd zeci de metri cubi de apa. Concret, la
Asociatia 6, din datele pe care le am de la administrator reiese ca,
in urma unui control, s-a constat ca jumatate din locatari nu au
contorii sigilati, iar 75 dintre acestia nu au contorizate toate sursele
de apa. Si acesta este unul dintre motivele care atrag aceste
consumuri mari”, a declarat inginer Eduard Corduneanu, directorul
general al Goscom. (Claudia MATEI, Lucia CRAINICU)

Comentarii