TOPUL GROPILOR de IASI

Subtitlu

miercuri, 23 ianuarie 2013, 03:52
5 MIN
 TOPUL GROPILOR de IASI

Toate strazile Iasului s-au umplut de gropi peste iarna. Santurile si craterele au aparut chiar si pe unele strazi reabilitate recent. Reporterii "Ziarului de Iasi" au masurat gropi adanci de 17 centimetri sau lungi de 3 metri. Municipalitatea da vina pe ger si pe fenomenul inghet-dezghet. Viceprimarul Mihai Chirica doar a constatat: "Era de asteptat sa se intample asa ceva". 

Strazile din Iasi arata ca zona tribala din Pakistan. Comparatia a fost facuta de unul dintre cei mai cunoscuti jurnalisti de razboi din tara, Adelin Petrisor, care a vizitat saptamana trecuta orasul. De altfel, toti soferii care se incumeta sa traverseze Iasul risca sa ramana blocati cu masina in gropi. „Ziarul de Iasi" a trecut in revista zonele ciuruite de zecile de gropi care au aparut dupa topirea zapezii. Atat din relatarile soferilor, cat si din zecile de cratere intalnite in oras, am intocmit un top al zonelor care amintesc de urmele bombardamentelor din lumea islamica.

Gropi de 2-3 metri lungime

Splai Bahlui Mal Drept trezeste cele mai multe nemultumiri. Legatura dintre Podu Ros si Tudor Vladimirescu este plina de gropi proaspat iesite de sub nameti. Strada este intr-o stare jalnica, gropile sunt mici in diametru, dar destul de adanci, astfel ca soferii nu pot sa le ocoleasca, ci doar sa le aleaga pe cele care par mai „inofensive". In top s-ar afla si bulevardul Tudor Vladimirescu care este intens circulat de masini, mijloace de transport in comun si camioane. Strada arata ca dupa razboi din cauza gropilor de-a lungul sinelor de tramvai care scot peri albi soferilor. Craterele ating si 15 centimetri adancime si pana la doi metri lungime si sunt imposibil de ocolit, astfel ca soferii nu au alta varianta decat sa franeze si sa intre cu rotile in gropi. „Este treaba facuta de mantuiala. Se astupa acum si in cateva luni este tot la fel. Traficul este foarte ingreunat din cauza gropilor si nici nu vreau sa ma gandesc cati bani costa reparatiile. Sunt gropi atat de mari incat atunci cand intri in ele iti sare roata", ne-a spus Mihai, un taximetrist din Tudor. O situatie dramatica este pe strada Aviatiei, unde asfaltul este spart de gropi, fisuri si cratere de peste doi metri si jumatate lungime si 14 centimetri adancime. Kilometri intregi de drum sunt distrusi din cauza gropilor.

Un crater de 17 centimetri adancime

Un „new-entry" in topul celor mai ciuruite zone este strada Toma Cozma. Lucrarile care s-au facut anul trecut au lasat zona plina de santuri, iar iarna a scos la suprafata gropi impresionante. Situatia este cu atat mai grava, cu cat strada este intens circulata ca urmare a inchiderii accesului in Pacurari de la Biblioteca Centrala Univesitara. Craterele in serie sunt de aproape trei metri lungime si ating 17 centimetri adancime. Gropile una dupa alta ii obliga pe soferi sa circule mai mult pe contrasens, astfel ca traficul ajunge sa fie foarte aglomerat.

Cele mai buclucase gropi sunt cele imposibil de evitat, cum sunt santurile din intersectii sau ronduri giratorii. Situatii de acest fel sunt in intersectia din Pacurari, din dreptul Lukoil, din rondul de la Podul de Piatra sau intersectia de la Tesatura. Cea mai grava situatie era la intersectia dintre Pacurari si strada Octav Bancila, care fiind in panta ridica probleme suplimentare soferilor. Zona era insa imprejmuita ieri, iar un echipaj al municipalitatii decapa asfaltul. Tronsonul de la Tesatura pana in Podu Ros este o adevarata provocare pentru soferi din cauza transeelor din lungul sinelor de tramvai. Aceeasi problema este si in dreptul Bazarului, unde sunt gropi de peste 15 centimetri adancime. Craterele apar in Iasi si pe strazi recent asfaltate.

„Pe Nicolina au plombat deja de doua ori"

Trei gropi perfect conturate care candideaza la cele mai daunatoare cratere se afla pe strada Libertatii. Soferii au fost luati prin surprindere de cele trei gropi imense de aproape 2-3 metri, deoarece artera a fost asfaltata destul de recent. „Pe Libertatii iti rupi masina, si curios ca este proaspat reabilitata. Sunt zone intregi pline de gropi, chiar strazi asfaltate mai recent. Nici nu ai pe unde sa ocolesti gropile, santurile. Orice ai incerca, dai din rau in mai rau. Am vazut ca au inceput sa le plombeze, dar asfaltul nu tine foarte mult. Pe pasarela Nicolina au plombat deja de doua ori", a spus Florin Grigore, un sofer din Iasi. Una din gropile care incurca cel mai tare traficul si asa foarte mare de pe bulevardul Independentei este exact in dreptul UMF, pe sensul de mers spre Tg. Cucului, imediat dupa semafor. Este practic un sant perpendicular pe sensul de mers, lat cat aproape ambele benzi disponibile, si care fractioneaza coloana de masini imediat dupa semafor, ceea ce face ca pe un „verde" sa nu poata trece decat 5-10 masini, din cauza vitezei foarte mici de circulatie. Tot pe Independentei, in top ar putea fi inclusa si o alta groapa, de data asta una mai mica dar mult mai adanca, de peste 10 cm. Aceasta este situata inaintea semaforului de la Bucegi, pe sensul de urcare spre Fundatie – Sararie, pe banda din mijloc. Groapa este de-a dreptul periculoasa mai ales atunci cand unii soferi accelereaza pentru a prinde ultimele secunde de verde, si nu mai apuca sa o vada. De altfel, toata zona de santier din Independentei pana in Fundatie impune restrictie de viteza.

Primaria: „Nu e vina noastra"

Autoritatile ridica din umeri si de aceasta data si spun ca vor face reparatii la strazi dupa ce se incalzeste vremea. „Era de asteptat sa se intample asa ceva. Sunt zone impracticabile, inclusiv pe drumuri nationale. In toate zonele in care covorul asfaltic este vechi sunt probleme. De-a lungul sinelor de tramvai mai sunt probleme in Tudor Vladimirescu si pe Nicolae Iorga. Imediat ce vremea ne va da voie, ne apucam de treaba. Nu este vina noastra", a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Specia­listii in constructii sunt de parere insa ca plombarile strazilor ar trebui executate diferit pentru a rezista mai mult. „Plombarile ar trebui sa se faca in sistem covoare asfaltice. In loc sa se faca trei plombe pe 7 mp, ar trebui sa se decapeze 7 mp si sa se faca reparatii cu covor cap-coada care ne va conduce la rezultate mult mai bune. Daca se merge pe covoare asfaltice, astfel incat sa nu mai ajunga apa cu sare la prima ploaie, nu mai sar plombele", ne-a declarat Vasile Boboc, profesor doctor inginer la Facultatea de Constructii si Instalatii. Gropile din oras erau „dovedite" de trei echipe timide de muncitori. In timpul incursiunii dupa gropi, echipajele munceau pe pasarela Nicolina, la liniile de tramvai de la Bazar si in Podul de Fier.

Comentarii