Costurile pentru soseaua de centura au crescut cu 60% fata de valoarea initiala

miercuri, 03 octombrie 2012, 19:32
3 MIN
 Costurile pentru soseaua de centura au crescut cu 60% fata de valoarea initiala

Costurile pentru ruta ocolitoare numarul 1 a municipiului Suceava au crescut cu 62% fata de cat a fost stabilit initial. Afirmatia a fost facuta, ieri, in conferinta de presa, de Catalin Nechifor, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Suceava, care a precizat ca a facut, totusi, demersuri la Guvern in vederea continuarii investitiilor. Potrivit celor spuse de seful administratiei judetene, in 2007 a fost emisa o Hotarare de Guvern conform careia investitia respectiva urma sa fie derulata prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) si sa aiba finantare doar de la bugetul de stat. Estimarea initiala a valorii lucrarilor, care de altfel au inceput concret abia in 2009, a fost de 223 de milioane de lei, iar in baza ultimelor evaluari aceasta ar fi ajuns, potrivit celor spuse de Catalin Nechifor, la suma de 361 de milioane de lei. Stadiul lucrarilor la ruta respectiva, care are o lungime de peste 12 kilometri, este de 76%, iar conform presedintelui CJ Suceava s-ar fi cheltuit pana acum nu mai putin de 206 milioane de lei, adica aproape la fel de mult cat costul intreg preconizat initial. In opinia sa, guvernele PDL ar purta raspunderea pentru cresterea cheltuielilor, in acest moment fiind necesare fonduri de 150 de milioane de lei pentru a fi gata platile intregii lucrari.

Pe de o parte, seful administratiei judetene sucevene a spus ca suplimentarile de costuri s-au facut sub guvernarile conduse de Emil Boc si Mihai Razvan Ungureanu si nu exclude sa fi ajuns banii „in cine stie ce paraindarat". Pe de alta parte, tot Catalin Nechifor spune ca suplimentarile de cheltuieli au aparut ca urmare a unor lucrari mari de arta in zone care au necesitat multe consolidari. In aceste conditii, seful administratiei judetene a spus ca nu neaga importanta pe care o are ruta ocolitoare numarul 1 a Sucevei, dar a spus ca are indoieli cu privire la traseul ales in 2007 care a permis apoi, din 2009 incoace, sa fie suplimentate cantitatile de lucrari, ceea ce a dus la o crestere foarte mare a cheltuielilor. In opinia lui Catalin Nechifor, abordarea unui alt traseu de la bun inceput ar fi putut conduce la o diminuare a numarului de lucrari de consolidare ce trebuie facute si a numarului de viaducte – patru in zona Hagicadar, dupa cum a spus Catalin Nechifor.

„La ora actuala, suntem in situatia in care doar unul din cele trei tronsoane ale soselei de centura sa poata fi finalizat in perioada urmatoare", a declarat presedintele CJ Suceava. Este vorba despre portiunea de la iesirea din Suceava spre Siret, pe DN2, in dreptul localitatii Patrauti si pana la iesirea din Suceava spre Gura Humorului, pe DN 17, pe teritoriul localitatii Scheia. Seful administratiei judetene a spus ca a facut demersuri la Guvern pentru suplimentarea de fonduri in vederea finalizarii lucrarilor cat mai rapid posibil, poate in acest an, desi a evitat sa dea un termen foarte precis in acest sens. Pe de o parte, Catalin Nechifor a spus ca lucrarile care mai trebuie finalizate la acest tronson se refera la terminarea intersectiei de pe DN 17, securizarea traficului, turnarea unui strat de uzura si realizarea de marcaje rutiere. Pe de alta parte, si in cazul acestor lucrari, presedintele CJ Suceava are unele nelamuriri ce tin de matematica. El spune ca pe tronsonul respectiv valoarea totala a lucrarilor s-ar fi ridicat la 78 de milioane de lei, iar pana acum s-ar fi cheltuit 75 de milioane de lei, ceea ce ar insemna ca mai trebuie date trei milioane de lei. Totusi, necesarul pentru finalizare ar fi de zece milioane de lei, ceea ce ii ridica niste semne de intrebare. „Trebuie facuta lumina in acest caz pentru ca trei milioane de lei este una, iar zece milioane este cu totul altceva", a mai spus Catalin Nechifor. (Dan PRICOPE)

Comentarii