Liceele sucevene au inceput „vanatoarea” elevilor de clasa a VIII-a

luni, 14 mai 2012, 19:09
4 MIN
 Liceele sucevene au inceput „vanatoarea” elevilor de clasa a VIII-a

In acest sens unele licee au organizat evenimente de tipul "porti dechise", altele si-au suplimentat oferta educationala cu specializari cu mare priza in randul tinerilor, iar altele s-au multumit sa intreprinda campanii de promovare pe internet. Totodata, si institutiile de invatamant superior, in special din zona Moldovei, au demarat campanii in randul liceelor din judet.

Finantarea per elev inteteste concurenta dintre liceele sucevene, dat fiind faptul ca fara un numar suficient de elevi, scolilor le va fi destul de greu sa acopere toate cheltuielile. Astfel ca liceele sucevene, ca in fiecare an, au pornit campanii de promovare, propunandu-si vizite in cadrul scolilor gimnaziale din oras si din judet. Profesori, insotiti de fosti elevi ai scolilor gazda, actuali elevi ai liceelor promovate, au tinut prezentari elevilor de la finalul ciclului gimnazial, incercand astfel sa coopteze un numar cat mai mare de viitori discipoli. Reprezentantii liceelor au impartit pliante si si-au prezentat oferta educationala pentru anii viitori, misiunea institutiei, performantele elevilor, facilitati si conditii de studiu. In mare parte promisiunile coincid: performanta, profesori seriosi, conditii moderne si dotari de top.

Totodata, pentru ai convinge pe viitorii absolventi ai ciclului gimnazial ca dispun de cele mai bune dotari si de cea mai moderna infrastructura, unele licee organizeaza „Porti deschise", evenimente in cadrul carora elevii claselor a VIII-a, insotiti de profesori pot vizita institutiile de invatamant, pot asista la cursuri sau la diverse activitati sau pot vizita salile, cabinetele si laboratoarele liceelor.

Tot pentru a "recruta" cat mai multi elevi, in special colegiile tehnice din judet, au inclus in oferta educationala pentru anul scolar viitor specializari cu mare priza in randul elevilor, precum stilist, designer mobila,  tehnician desenator in constructii sau ecolog. La randul lor, colegiile nationale propun o serie de specializari atractive precum jurnalismul, managementul afacerilor, grafica digitala sau studii europene

Platformele online, mijloace eficiente de promovare a ofertelor liceelor

Dat fiind faptul ca orice informatie se afla la doar un „click" distanta, liceele sucevene au demarat campanii de promovare si prin intermediul propriilor pagini online sau prin intermediul site-urilor de socializare. Cu mici exceptii, site-urile unitatilor de invatamant din municipiul nu lasa de dorit. Meniurile paginilor electronice sunt in mare parte la fel si contin informatii despre oferta scolii, performantele elevilor sau dotarile unitatilor de invatamant.

Desigur, parte din liceele sucevene nu mizeaza prea mult pe promovarea din spatiul virtual, dat fiind faptul ca paginile electronice ale institutiilor fie sunt goale, fie contin informatii neactualizate.

Indeajuns de inspirate, multe dintre liceele sucevene dispun de pagini pe unele site-uri de socializare extrem de populare in randul tinerilor.

Anul acesta circa 7.800 de elevi suceveni vor incheia ciclul gimnazial. Acestia vor incheia cursurile la data de 15 iunie, urmand ca 10 zile mai tarziu sa sustina evaluarea nationala. Pentru invatamantul liceal, la zi, au fost propuse prin planul de scolarizare, pentru toate filierele 276 clase cu 7.728 elevi.

Universitatile din zona Moldovei, promovate in liceele sucevene

Desi multi elevi de liceu nici nu s-au apucat prea serios de invatat pentru examenul de bacalaureat de la sfarsitul lunii iunie, multe facultati, in special din zona nord-estica, au inceput sa deruleze actiuni de promovare in liceele sucevene. Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara "Ion Ionescu de la Brad", Universitatea Tehnica "Gheorghe Asachi" sau Universitatea „Apollonia", toate din Iasi, au dat startul promovarii in liceele sucevene incepand inca de luna trecuta. Vizate au fost mai multe licee tehnice si colegii din judet. Reprezentantii universitatilor si actuali studenti au realizat prezentari ale facultatilor, au prezentat oferta academica pentru anii viitori, facultatile acreditate, domeniile de studiu, performantele studentilor sau performantele in cercetarea stiintifica. 

Daca universitatile din zonele limitrofe si-au prezentat ofertele chiar in aulele liceelor, in prezenta elevilor, universitatile din orasele mai indepartate precum Cluj sau Bucuresti si-au expus oferta prin intermediul  pliantelor trimise postal.

Si Universitatea ‘Stefan cel Mare’ din Suceava a inceput promovarea institutiei in randul elevilor de liceu, competitia „Student pentru o zi" fiind un exemplu in acest sens. Totodata, rectorul USV, Valentin Popa a anuntat ca pentru cele doua noi specializari infiintate in cadrul Departamentului de Sanatate si Dezvoltare Umana va demara o ampla actiune de promovare.

Unul din obiectivele noii conduceri a institutiei este acela de a-i atrage pentru a-si continua studiile superioare in cadrul USV pe absolventii din statele non-UE. Totodata, o provocare o constituie si atragerea absolventilor suceveni catre USV in vederea urmarii cursurilor in cadrul institutiei, o misiune nu foarte usoara, multi elevi alegand alte mari centre universitare, precum Iasi sau Cluj in detrimentul universitatii locale.

(Adelina TALPALARIU)

Comentarii