Sens giratoriu la intersectia dintre strazile Cernauti si Traian Vuia

joi, 10 iunie 2010, 21:05
2 MIN
 Sens giratoriu la intersectia dintre strazile Cernauti si Traian Vuia

Primaria municipiului Suceava intentioneaza sa schimbe modul in care decurge traficul rutier din si spre cartierul Itcani, motiv pentru care a decis ca la intersectia strazilor Cernauti, Traian Vuia si Strandului sa faca un nou sens giratoriu. Lucrarile au demarat deja si sunt efectuate de cei de la SC Constructii Feroviare SA (SCCF) Iasi, membru al grupului de firme Colas. Aceasta este firma care a castigat licitatia de anul trecut la lucrarile de intretinere si reparatie a strazilor din municipiul Suceava si care, de asemenea, a adjudecat si procedura de achizitie publica a lucrarilor de modernizare a portiunii carosabile de pe strada Cernauti. In jurul datei de 20 iunie noul sens giratoriu va fi finalizat, reprezentantii Primariei municipiului resedinta de judet spunand insa ca este posibil ca aceasta data sa fie decalata cu cateva zile, in functie de conditiile meteo. Tot pana la sfarsitul lunii ar trebui finalizate toate lucrarile de pe strada Cernauti.

Initial, una din variante era ca un sens giratoriu sa fie realizat la intersectia dintre strada Cernauti si strada Mircea Septilici, cunoscuta sucevenilor cu denumirea de "Serpentine", iar de la aceasta intersectie si pana la cea cu Calea Unirii sa se circule pe un singur sens. Din cate se pare, exista varianta "reanalizarii" acestor solutii tehnice, fiind putine sanse in ce priveste amenajarea unui sens giratoriu la intersectia dintre Mircea Septilici si Cernauti si, de asemenea, putin probabila instituirea ciruclatiei doar pe un singur sens pe portiunea anterior mentionata.

Exista si unele discutii cu privire la traficul ce va fi pe strada Cernauti dupa ce aceasta va fi redeschisa in totalitate. Unii specialisti sunt de parere ca masinile de tonaj greu ar trebui sa nu circule pe strada Cernauti, cel putin de la sensul giratoriu care se face la intersectia cu Traian Vuia pana la intersectia cu Serpentinele. Alti specialisti spun insa ca nu ar trebui sa existe temeri in privinta rezistentei carosabilului deoarece lucrarile sunt printre cele mai ample care s-au facut in municipiul Suceava in ultimii ani, fiind "atacata" nu doar suprafata carosabila efectiva, ci realizandu-se lucrari semnificative si la structura drumului. Astfel, fundatia de baza din piatra concasata cilindrata are o grosime de cel putin 60 de centimetri, peste care s-a mai asternut un strat de balast stabilizat, dupa care au venit straturile de asfalt care, in total, au o grosime de 22 de centimetri.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii