Loeb nu se astimpara

joi, 29 decembrie 2011, 22:26
3 MIN
 Loeb nu se astimpara

Octuplu campion mondial la raliuri, francezul Sébastien Loeb i-a depasit deja pe germanul Michael Schumacher (Formula 1) si pe italianul Valentino Rossi (MotoGP), septupli cistigatori ai titlului suprem in domeniile lor, dar acest lucru nu este suficient pentru el. Loeb, regele nestapinit, isi va continua lupta in 2012, in cautarea celui de-al noualea titlu consecutiv, alaturi de copilotul sau Daniel Elena si cu intreaga echipa Citroën Racing dedicata cauzei sale, se arata intr-un material realizat de agentia France Presse. In acest sezon, situatia nu a fost tot timpul la fel. "Ar putea fi mai complicat in 2011, pentru ca Ogier are un mare potential, are talent, este rapid si vrea sa cistige. Dar nu este nici o rusine sa fii invins", spunea Loeb la sfirsitul anului 2010. Campionul era "zen" atunci si se gindea la retragere. De atunci, si-a schimbat parerea.

Concurenta interna cu "Seb 2" (Sébastien Ogier), de cinci ori cistigator in acest sezon, si propunerile atractive de la Volkswagen, din vara, au influentat visul sau de a trai o viata linistita pe malul lacului Léman si de a-si petrece week-end-urile pe circuite din Franta. Acest lucru se va intimpla mai tirziu. in asteptarea realizarii visului sau, Loeb a pus deja totul la punct, la Citroën, pentru ca pre-retragerea sa din WRC, peste un an sau doi, sa fie mai putin agitata decit sezonul 2011 in care la inceput suprematia i-a fost amenintata de Ogier, iar apoi de Mikko Hirvonen.

Profitind de duelul Loeb-Ogier (doua victorii, sase podiumuri), dar si beneficiind de sacrificiile coechipierului sau Jari-Matti Latvala, Hirvonen s-a aflat in situatia de a-i lua titlul mondial lui Loeb, in etapa a 13-a, ultima, in conditiile in care masina sa Ford Fiesta RS era mai putin buna decit DS3. Din fericire pentru Loeb, Mikko Hirvonen a abandonat si totul a revenit la normal: Loeb si Elena au devenit campioni mondiali, cu 67 de victorii la activ si un nou record de probe speciale cistigate (808), performanta mai buna decit cea a finlandezului Markku Alen… din alta era (1986). In 2012, Loeb, care va implini in februarie 38 de ani, nu va mai avea concurenta din partea lui Ogier (28 de ani), plecat la Volkswagen pentru un sezon de rodaj la echipa germana, fara sperante de victorie, cu o Skoda Fabia S2000 si in asteptarea unui Polo-P.

Pentru ca totul sa mearga bine, Citroën a obtinut si serviciile lui Hirvonen, pe care Loeb poate il va lasa sa guste putin din cel de-al noualea sau festin. ii va avea ca rivali doar pe Jari-Matti Latvala si poate pe Petter Solberg, la M-Sport, dar cu exceptia unei surprize de ultim minut fara sustinerea oficiala a Ford si a banilor de la Abu Dhabi.  In asteptarea anului 2013 si a primului sezon al lui Ogier la volanul unui Polo-R oficial, Campionatul Mondial de raliuri risca sa fie lipsit de suspans.  Pe regele Loeb nu il intereseaza. El vrea doar sa continue sa concureze in speciale, Sa le cistige si sa se impuna la raliuri. Sa fie in continuare cel mai bun. (MEDIAFAX)

Comentarii