De Business

Punem punctul pe știi

Un nou supermarket va fi ridicat în zona Spitalului de Recuperare (FOTO)

sâmbătă, 09 ianuarie 2016, 10:43
4 MIN

Mai multe persoane fizice, care deţin în comun o suprafaţă de teren de 5.600 de metri pătraţi între Spitalul de Recuperare şi Staţiunea de Tratament Balnear Nicolina, sunt în etapa de obţinere a actelor pentru construcţia unui magazin. După obţinerea documentaţiei proiectul ar urma să fie preluat de Penny Market.

 

Un nou lanţ de magazine se pregăteşte să înfingă steagul în municipiul Iaşi până anul viitor. Lanţul de magazine Penny Market, parte a grupului german Rewe, intenţionează să ridice un supermarket în Nicolina. Magazinul va fi construit pe strada Pantelimon Hallipa, între Spitalul de Recuperare şi Staţiunea de Tratament Balnear Nicolina, potrivit unor surse credibile din domeniul imobiliar, apropiate „Ziarului de Iaşi”. În urmă cu aproape doi ani apăreau primele informaţii despre intenţia lanţului Penny Market de a „bifa” pe harta operaţiunilor din România şi municipiul Iaşi. Atunci însă terenul vizat de retailerul german era cu totul altul faţă de actualul amplasament luat în calcul. Penny Market era interesat la acea dată de terenul fabricii MC Mobili, situat pe strada Bradului nr. 6, vis-a-vis de Gara Nicolina.

 
Cine este în spatele proiectului
 
Proprietarii terenului situat între Spitalul de Recuperare şi Staţiunea de Tratament Balnear Nicolina au depus la Primăria municipiului Iaşi un proiect de hotărâre privind aprobarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pe str. Pantelimon Hallipa pentru construirea unui supermarket şi realizarea accesului auto şi pietonal. Proiectul, depus în luna noiembrie a anului trecut, prevede şi amenajări exterioare, sistematizare verticală, împrejmuirea terenului şi organizare de şantier. Suprafaţa terenului studiat prin PUZ este de 5.660 metri pătraţi şi aparţine în cote indivize iniţiatorilor documentaţiei de urbanism: Denisa Georgeta Moşneagu, Dan Rudeanu, Lidia Botezatu, Alexandru Rudeanu, Paul Neculai, Rodica Posastiuc şi Mihai Radu Labau. Suprafaţa construită va fi de 1.500 metri pătraţi, potrivit documentaţiei proiectului. „Cel mai probabil între proprietarii terenului şi Penny Market au fost semnate precontracte de vânzare-cumpărare. De regulă, lanţurile de supermarketuri nu se grăbesc să cumpere un amplasament, ci aşteaptă până la momentul când proprietarii obţin toate avizele necesare construcţiei”, ne-au precizat surse din domeniul imobiliar. Pe data de 18 decembrie 2015, Serviciul Urbanism din cadrul Primăriei Iaşi a publicat raportul de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea documentaţiei de urbanism în acest proiect şi a început circuitul legal de avizare pentru PUZ. Anterior, fabrica MC Mobili a avut intenţia de a „găzdui” primul magazin Penny Market din municipiu. „Da, este vorba despre Penny. Lucrările vor începe cât de curând deoarece dorim ca deschiderea magazinului să aibă loc undeva la sfârşitul acestui an”, declara pentru „Ziarul de Iaşi” în luna iulie 2014 Ştefan Durac, directorul MC Mobili. Pe lângă construcţia amplasamentului ce urma a fi închiriat de Penny Market, fabrica de mobilă dorea să construiască şi un ansamblu rezidenţial pe terenul deţinut, în suprafaţă de 19.409 metri pătraţi. Însă, până în prezent, planurile imobiliare din zona Gării Nicolina nu s-au concretizat. Penny Market România este prezent în judeţul Iaşi prin cele trei supermarketuri: două au fost deschise în urmă cu aproape patru ani în urmă în municipiul Paşcani, iar celălalt a fost inagurat în oraşul Târgu Frumos.
 
Planuri de extindere
 

Retailerul Rewe România, prezent în România cu două branduri de magazine de tip discount, respectiv Penny Market şi XXL Mega Discount, are în plan să deschidă în fiecare din următorii ani 20-25 de unităţi. Compania ţinteşte să deţină un portofoliu de 400 de magazine la nivel naţional, potrivit informaţiilor publicate la începutul acestui an de publicaţia de business „Ziarul Financiar”. În prezent, Rewe România deţine peste 180 de supermarketuri Penny Market şi XXL Mega Discount, anul trecut fiind inaugurate 11 unităţi. „În 2016 vom deschide 20-25 de magazine. Ritmul se menţine şi în 2017 şi în anii următori. În România este loc de circa 400 de magazine, ţinând cont de nivelul de venit actual, dar şi de densitatea com­petiţiei”, a declarat Daniel Gross, managing director al Rewe România pentru publicaţia citată în rândurile de mai sus. Investiţia într-un magazin al companiei este de circa două milioane de euro din care jumătate reprezintă costul terenului, conform datelor publicate anterior de presa centrală. 

 

 

Comentarii