Aeroportul îşi pierde capul în faţa celui mai mare proiect de extindere. 80 mil. euro pe mâna cui?

sâmbătă, 14 august 2021, 01:50
3 MIN
 Aeroportul îşi pierde capul în faţa celui mai mare proiect de extindere. 80 mil. euro pe mâna cui?

Directorul general provizoriu va pleca la sfârşitul lunii. Vasile Stoicea este şi director operaţional. Şi postul de director economic este vacant. Consiliul de Administraţie funcţionează de câteva luni cu doar 5 din cei 7 membri. Totul pe fondul unei curse contracronometru pentru obţinerea finanţării necesare construirii unui terminal de pasageri mai mare.

Situaţie complicată la Aeroport: directorul general provizoriu pleacă la sfârşitul acestei luni. Vasile Stoicea a preferat să nu discute acest subiect atunci când l-am interpelat telefonic, dar nu a infirmat.

Numit la conducerea Aeroportului Iaşi în noiembrie trecut, în locul lui Cătălin Bulgariu, Vasile Stoicea a avut mai multe probleme de rezolvat pe fondul pandemiei, de la trafic redus şi necesitatea încheierii unor proiecte la termen (extinderea platformei de staţionare a avioanelor) până la împăcarea cu compania Blue Air, care plecase aproape cu totul de la Iaşi.

CITESTE SI: Cum va arăta noul terminal de pasageri de la Aeroportul Iași

Dincolo de renunţarea la mandatul de director general, Vasile Stoicea va lăsa vacant şi postul de director de Operaţiuni Aeroportuare, pe care îl ocupa de câţiva ani. Amintim că şi postul de director economic este ocupat provizoriu de mai bine de doi ani. Zilele acestea se ţine a patra procedură de recrutare a unui nou director, după ce toate celelalte din 2019 încoace au eşuat.

Singurul director "plin" va fi cel tehnic, Cosmin Pricop. Din fericire, el este cel care se ocupă de proiectele de extindere a infrastructurii aeroportuare – noul terminal de pasageri şi parcarea lărgită.

"Este atribuţia Consiliului de Administraţie de la Aeroport să numească un nou director general", ne-a spus vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Marius Dangă. Regia este subordonată CJ şi împarte profitul cu administraţia judeţului.

CITESTE SI:Ultima bătălie pentru Aeroport. „Sunt două mari semne de întrebare legate de rezultat”

De altfel, Consiliul de Administraţie îşi alege propria echipă executivă. Din acest motiv, mandatul unui director nu poate să depăşească 4 ani. Dar tot 4 ani durează şi mandatul celor şapte administratori din CA. Actualul consiliu îşi va încheia oficial mandatul pe 29 septembrie, dar cu siguranţă va fi prelungit.

Procedura de selecţie a viitorilor membri încă nu a început. La precedenta selecţie, în 2017, scrisoarea de aşteptări – documentul care conţine previziunile de funcţionare şi dezvoltare – era adoptat în plenul CJ în luna mai. Acum, documentaţia de concurs, inclusiv scrisoarea de aşteptări se află în faza elaborării.

Prin urmare, actualul CA va trebui să asigure într-un fel sau altul conducerea Aeroportului. Amintim că din cei şapte administratori au mai rămas cinci, după ce doi dintre ei au fost excluşi pe motiv că nu au studii superioare de lungă durată.

Ordonanţa de Urgenţă 109/2011, în baza căreia funcţionează regiile şi societăţile de stat, prevede că "directorii pot fi numiţi din afara consiliului de administraţie sau dintre administratori, care devin astfel administratori executivi".

Astfel, la limită, un administrator ar putea să preia mandatul de director general. Rămâne însă de văzut dacă va trebui să se apeleze la această ieşire. Momentan, problema este una complicată pentru că Aeroportul este pe punctul să contracteze servicii şi lucrări de amploare pentru extindere. Or, pentru un asemenea proiect, e nevoie de o echipă executivă completă şi bine pregătită. 

Comentarii