Ce se ştie până acum despre accidentul în care o navă cargo a lovit şi a prăbuşit un mare pod din SUA

miercuri, 27 martie 2024, 09:37
4 MIN
 Ce se ştie până acum despre accidentul în care o navă cargo a lovit şi a prăbuşit un mare pod din SUA

Un vas portcontainer uriaș a lovit podul Francis Scott Key în Baltimore, în jurul orei 1:30 dimineața de marți. Majoritatea podului s-a prăbușit în râul Patapsco.

 

Guvernatorul Wes Moore al statului Maryland a declarat starea de urgență la scurt timp după ce vasul a lovit podul, o parte a autostrăzii I-695 și o legătură  de transport critic pe Coasta de Est către unul dintre cele mai mari porturi din țară. Traficul naval a fost oprit de atunci.

Oficialii au suspendat eforturile de căutare și salvare marți seara, iar șase muncitori dispăruți sunt dați drept morți.
Guvernatorul Moore a declarat că nu există dovezi credibile ale unui atac terorist. Prioritatea, a spus el, este o operațiune de căutare, condusă de Garda de Coastă, pentru a încerca să găsească persoanele care ar fi putut fi pe pod.

De ce a lovit vasul podul?

 Nu se știe, iar Consiliul Național de Siguranță în Transporturi a declarat că este în curs de investigare.
Nava de marfă lungă de 300 de metri, numită The Dali, pleca din Portul Baltimore când a pierdut puterea și a emis un apel de urgență chiar înainte de a lovi o componentă critică a podului, un pilon de sprijin. Comunicarea radio a muncitorilor de urgență sugera că echipajul avea dificultăți în a manevra nava, conform unor înregistrări audio publicate de Broadcastify. Cele mai multe lumini ale navei s-au stins brusc, cu puțin peste două minute înainte ca nava să lovească podul.

Piloţii portuari din Baltimore dirijau nava în momentul impactului, așa cum este obișnuit atunci când navele intră în porturi sau canale, conform unei declarații comune a proprietarului și managerului navei.

Guvernatorul Moore a declarat că podul era în conformitate cu normele și că prăbușirea nu părea să fie rezultatul unei probleme structurale.

Care este bilanțul deceselor? 

Oficialii Gărzii de Coastă și ai poliției statale au declarat că muncitorii de construcții au fost dați dispăruți de prea mult timp pentru a spera la salvare și au menționat temperaturile scăzute ale apei. Colonelul Roland L. Butler al Poliției de Stat din Maryland a spus că scafandrii vor încerca să se întoarcă în apă pentru a încerca să recupereze trupurile.

Alți doi muncitori au fost salvați din apă, inclusiv unul care a fost spitalizat și eliberat.
Cel puțin unul dintre bărbații dispăruți era imigrant din El Salvador, conform organizației non-profit We are Casa, care furnizează servicii comunității de imigranți din Baltimore.

Miguel Luna, în vârstă de 40 de ani, este căsătorit și are trei copii, a declarat Gustavo Torres, directorul executiv al organizației. A aflat că domnul Luna era printre cei dispăruți de la familia acestuia. A spus că domnul Luna locuiește în Maryland de cel puțin 19 ani.

Ce se întâmplă cu nava și echipajul?

 The Dali este înregistrată în Singapore și se îndrepta către Colombo, Sri Lanka, conform MarineTraffic, o platformă de date maritime. Potrivit Synergy Marine, managerul și operatorul său, transporta 4.700 de containere de transport maritim. Cu toate acestea, capacitatea navei poate gestiona aproximativ de două ori mai multe containere, conform companiei.

O inspecție a navei anul trecut într-un port din Chile a raportat că vasul avea o deficiență legată de indicatoare și termometre.

The Dali a fost inspectată de 27 de ori din 2015, conform unei baze de date întreținute de Equasis, un site public care promovează siguranța maritimă. Singura altă deficiență, un corp de navă deteriorat "care afecta navigabilitatea", a fost găsit în 2016 la portul Antwerp. Nava a lovit un zid de piatră la port în acel an. Un purtător de cuvânt al proprietarului Dali, Grace Ocean Investment, a refuzat să comenteze deficiența descoperită anul trecut.

În același timp, cei 24 de membri ai echipajului navei, inclusiv cei doi piloți de port din Baltimore care dirijau nava în momentul impactului, au fost contabilizați, și nu au fost înregistrate răniri printre cei de pe navă, au spus proprietarii. La bord se aflau 22 de cetățeni indieni.

Ce se întâmplă cu podul?

Construcția podului a început în 1972 și a fost finalizată în martie 1977. Podul traversează 1,6 mile peste râul Patapsco, dar structura sa globală, inclusiv abordările sale de conectare, are aproape 11 mile lungime.

Peste 12,4 milioane de vehicule de pasageri și comerciale au traversat podul în 2023, conform unui raport al guvernului statului Maryland. 
Prăbușirea ar fi putut fi evitată, au spus unii ingineri, dacă pilonii care susțineau podul ar fi fost mai bine protejați cu dispozitive de blocare numite parașocuri. Acestea pot fi de la simple piramide de stânci adunate în jurul pilonilor, până la inele de beton mari căptușite cu plăci de lemn. Dar protecția ar fi trebuit să poată absorbi un impact de la o astfel de navă portcontainer uriașă.

Președintele Biden a declarat că se așteaptă ca guvernul federal să plătească "întreaga cost" a reconstruirii podului și a cerut Congresului să sprijine eforturile de finanțare a reparațiilor.

Traducere din The New York Times

Comentarii